Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 869
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Tenker å prøve meg på vegansk kosthold. Trener mye og trenger å få nok proteiner, derfor føler jeg at jeg trenger å få konsultasjon av noen som kan hjelpe meg å sette sammen noen måltider. Hvem bør jeg kontakte? En ernæringsfysiolog? Bor forresten i Bergen hvis noen vet om noen jeg kunne tatt kontakt med her.
Tror personlige trenere skreddersyr kostholdsplaner uten at du trenger å være kunde hos dem. Du kan ta kontakt med en personlig trener gjennom tlf eller e-mail og spør om de lager veganske kostholdsplaner uten bestilling av PT-time. Hvis de sier ja så lager de nok planen ut i fra din høyde, kroppsvekt, og behover.

Her har du linker til Aktiv og SATS:
https://aktiv.no/
https://www.satselixia.no/trening/

Du må regne med å betale noen hundre lapper for en slik plan - spørs vel også på hvor detaljert planen skal være og om den skal fornyes. Kan bli kjedelig å følge en spesifikk kostholdsplan over lengre tid, men du kan bruke planen du får som en "stivei" og endre den selv hvis du synes den blir kjedelig. Jeg har personlig fått en kostholdsplan fra en personlig trener, men den følgte med siden jeg betalte for noen treningstimer.

Hvis de ikke lager kostholdplaner uten PT-timer, ta kontakt med en ernæringsfysiolog. De har også gjerne bedre kunnskap innenfor næring og kan sikkert rekommendere deg ulike kosttilskudd du burde ta sammen med planen din for å få i deg alt du trenger av vitaminer og næringsstoffer.
Sist endret av XCVII; 12. desember 2017 kl. 03:56.
Søk opp "Norwegian Athletics Forum" på Facebook, og spør der. Flere flinke folk som er medlem der, som setter opp for deg gratis.