Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1120
Har en god stund nå blitt fasinert av VR Spill og utviklingen rundt dette. Har kun prøvd oculus rift engang med en bedriten student demo på spillexpo 2015, men synes fortsatt dette var gøy.

Har sett en del på youtube angående htc vive og det har fristet lenge å anskaffe en, men med den stive prislappen på 6-7 k på nettet er jeg fortsatt litt i tvil.

Så jeg lurte hva resten av folka her på freak syntes, er htc viven verdt pengene, evt hvilke spill. Eller burde jeg beholde pengene og vente til bibloteket med spill og teknologien har blitt bedre/billigere.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Jeg kjøpte et htc vive headset på elkjøp og leverte det tilbake etter 14dager.

Uklart bilde/tekst, selv etter justering av IPD var mitt største problem. Har større tro på 4k/8k headsettene som kommer fra Pimax til neste år, selvom det er en del problemer med de, og håper at HTC følger etter med et next gen headset snart.

Har du 7k og legge ut i 2 uker er det jo ikke noe problem å bare bestille et for å prøve, tar 2-3 timer å sette opp og kan være gøy i et par timer, men for min del er ikke dagens bildekvalitet god nok til at jeg vil betale så mye for det.

Eventuellt om du har en lokal butikk hvor du kan teste vive, eller kjenner noen som eier et headset.

Legger med et par linker til Pimax som snart kommer.
Pimax 8k : https://www.kickstarter.com/projects...-8k-vr-headset
Linus tech tips tester pimax: https://www.youtube.com/watch?v=Ne0cmvl8GqM
Ville selv ventet til Windows Mixed Reality headsettene kommer til Norge. Her slipper du å sette opp stativer og sensorer i rommet, og de har en mye snillere prislapp. (Fortsatt ikke gratis, but still)
Jeg kjøpte HTC Vive i februar og etter de første ukene har jeg kun brukt det ca. en gang i måneden.
For å være helt ærlig så vil jeg ikke anbefale det, med mindre du har en brennende lidenskap for gaming og mye penger til overs. Oppløsningen er litt kjip, det er få virkelig gode spill, hodefestet suger (de har lansert en ny og bedre festemekanisme... for 1100 kr ekstra) og kabelen er lett å snuble i og ødelegger for innlevelsen.

Om du må ha VR asap ville jeg faktisk heller kjøpt Oculus Rift med Touch kontrolleren om jeg var deg. Den koster idag "bare" 4500 kr, kontrolleren er mye bedre med individuelle fingersensorer, og ettersom Facebook er noen griske jævler så har de allerede fragmentert markedet med en rekke gode ekslusive spill. Robo Recall, Mission ISS og Lone Echo er bare noen få eksempler. Man KAN spille de fleste Oculus-ekslusivene ganske enkelt med et program kalt Revive, men det er ikke alle spill som funker like bra med denne løsningen.

Det er uten tvil jævlig gøy med VR med skikkelig tracking og kontrollere, men akkurat nå koster det mer enn det smaker.
Om du likevel bestemmer deg for å kjøpe Vive så vil jeg anbefale disse spillene på det varmeste:
SuperHOT VR - det beste spillet av dem alle
Space Pirate Trainer - nest best imo.
Arizona Sunshine
Cosmic Sugar
Detached
Fruit Ninja VR
Google Earth VR - gratis
Gorn
Holo Ball
Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades
I Expect You To Die
The Lab - gratis
Raw Data
Rec Room - gratis
Rick & Morty VR
Sairento VR
Windlands

edit: Star Trek Bridge Crew og Sparc virker også super-dope, men ettersom jeg ikke har noen kompiser med VR ennå så har jeg ikke giddet å kjøpe dem.
Sist endret av SkurtNilsen; 8. desember 2017 kl. 17:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.