Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3715
Hei, har nylig flyttet til Oslo i forbindelse med studier, er dessverre så uheldig og har GET, siden dette er enkelt igjennom borettslaget jeg bor i. Problemet er bare at jeg detter inn og ut av det trådløse nettet hele tiden. Har kontakten GET kundeservice, men da man selv må være mentor for de der, så var det dessverre lite hjelp og få. Fikk tilsendt ett nytt trådløs multimodem, dessverre hjalp heller ikke dette. Dette skjer både på 2,4 og 5 ghz båndet. Jeg sitter faktisk 10cm unna ruteren så skal ikke være noe problem med rekkevidde. Har også endret kanalen på nettverk til en med lite forstyrrelser, dette hjalp heller ikke

Chromecasten jeg bruker detter aldri ut, han jeg bor med hadde sykt mye problemer helt til han byttet ut trådløse USB pinnen sin. Han får heller ikke ønsket hastighet selv om han sitter 2 meter unna ruteren. Telefoner dette også ut, litt mer sjeldent. Enheten jeg sliter mest med er da en macbook pro mid 2014 alt er oppdatert. Vet liksom ikke hvordan jeg skal gå frem nå? ble anbefalt å kjøpe en USB pinne for trådløst, men skal jo ikke være nødvendig..... Noen som har erfart det samme og fikset det?
Gets "trådløse multimodem" er noe dritt. Kjøp egen ruter.
mhm, kan forsåvidt gjøre det. Sa jo klart ifra til kundebehandleren at det skal faktisk ikke være nødvendig. Han var jo enig i det, frister å få dem til å sende ut en tekniker for å se om de kanskje har noen oppgraderte multimodem på lur. Kan jo ikke gi ut sånt til kunder hvis det suger så jævlig. Til og med Telenor sine zyxel modem stiller sterkere da.
Min erfaring er at WIFI-signalene trenger litt "plass" for å fungere skikkelig. Dette tror jeg fordi de er en slags radiobølger. Har tidligere opplevd markant økning i ytelse og stabilitet ved å øke avstanden fra 10-50 cm til 100-150 cm, på ulike extendere, rutere og duppeditter og andre løsninger hvor jeg har blitt brukt som en slags altmuligmann.

Har du sjekket opp dette med kanaler? Hadde store problemer med nettet i min mors leilighet, men gjorde et slags søk via Macen og fikk anbefalt en annen kanal enn den som var der. Etter dette, og at jeg flytta ruteren oppunder taket, gjorde susen den gangen. Når jeg telte opp antallet WIFI-nett som var innen rekkevidde, var det intet mindre en 38 (blokk i sentrumsnært strøk).
Har sjekket kanaler, var det første jeg gjorde. Trådløse nettet ligger på en ganske bra kanal i forhold til de andre. Skulle gjerne ha flyttet modemet, men man er begrenset på 37 kvadrat. Slik som det virker med han jeg bor med så er ruteren veldig sær på trådløse kort. Han målte 10mbit av 70 og datt ut oftere enn meg, og han satt som sagt 2 meter unna ruteren. Han byttet nå nylig til en netgear trådløs usb stick, og da ble det mye mer stabilt.
Har du prøvd å koble til med kabel istedenfor wifi? Da finner du fort ut om det er wifi-en eller Get-forbindelsen som er problemet.
Og er det på wifi, er det 2 feilmuligheter: Get-boksen eller wifi-dongen i pcen. Og ikke sitt for nært modemet, det kan bli for sterke signaler. Jeg har ca. 2,5 meter avstand, og det fungerer utmerket.

Har du hørt med naboene dine om dem har de samme problemene?

Get har også flere forskjellige typer dekodere, spør dem om en annen boks. Måtte selv bytte boks 2 ganger før det fungerte. (En kamerat påstår at dem leverer ut returnerte bokser som "nye").

Beklager at jeg ikke kan være mer til hjelp.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du prøvd å koble til med kabel istedenfor wifi? Da finner du fort ut om det er wifi-en eller Get-forbindelsen som er problemet.
Og er det på wifi, er det 2 feilmuligheter: Get-boksen eller wifi-dongen i pcen. Og ikke sitt for nært modemet, det kan bli for sterke signaler. Jeg har ca. 2,5 meter avstand, og det fungerer utmerket.

Har du hørt med naboene dine om dem har de samme problemene?

Get har også flere forskjellige typer dekodere, spør dem om en annen boks. Måtte selv bytte boks 2 ganger før det fungerte. (En kamerat påstår at dem leverer ut returnerte bokser som "nye").

Beklager at jeg ikke kan være mer til hjelp.
Vis hele sitatet...
Hele blokka er full av øst europeere så tror nok dessverre kommunikasjonens biten er bortfalt . Skulle gjerne ha prøvd kabel, men rj45 kontakten er tykkere enn pcen, så den ble aldri produsert. Får dessverre ikke flyttet arbeidsstasjonen lengre unna, men uansett hvor jeg har dratt med meg macbooken så hopper nettet ut. Har litt trua på at jeg har fått møkk modemet ditt, fordi de skal visst ha flere typer.. får prøve å krangle meg til ett nyere modem.
Hvilket modem sitter du med i dag?
▼ ... over et år senere ... ▼
Gammal tråd, men jeg spør likevel siden jeg har samme problemet. Fant du en god løsning på dette?
Dama sitter ved siden av meg med en Mac der hastigheten er mer en god nok. Mens jeg sitter her på splitter ny laptop der hastigheten ikke bikker over 1 Mbps engang. Faen så irriterende!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gammel tråd dette. Jeg bor i Trondheim og har Get. Vi sliter skikkelig. Mange av mobilene i familjen får ikke koblet til nettet. Jeg har kontaktet Get og de har bedt meg nullstille ruteren. Det hjalp i noen dager så er det samme igjen.

En annen ting er at jeg har en del utstyr på Google Thread som funker best på IPV6. Dette støtter ikke Get i Midt Norge så det blir Canal Digital på oss! Get er en skikkelig sinke på IOT!
Jeg hadde Get, men dem ga jeg opp. De klarte ikke å svare på henvendelser, og nettet lå stadig nede. Heldigvis har jeg nå Viken fiber.
Tips til dere som har Get; kjøp dere en egen router. De leverer ut gratis Cisco modem som må litt til for å kræsje. Ellers så sjekker jo linja med kabel tilfelle det skulle vært noe galt der. Skulle du fått lavere enn forventet hastighet så sender de tekniker.

Du får forresten byttet ruteren på Spaceworld f.eks hvis du mistenker feil på boksen ts.
Sist endret av eraser; 17. desember 2017 kl. 10:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Etter at jeg bytta fra Get til Viken Fiber har jeg hatt raskere nett. Det har ikke vært nevneverdige problemer med nettet.