Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1042
Hei,

Kjøpte akkurat en høytaller, type Corsair SP2500 på finn. Hver gang jeg kobler den i veggen, så går strømmen. Har prøvd forskjellige kurser, pluss at jeg har prøvd å dra ut alt annet på rommet å kjøre den direkte i veggen.

Høytallern som er gåen? Burde vel ikke ta med seg strømmen selv om den er ødelagt? Er en nyoppusset leilighet med nytt sikkringskap.

Takker for svar!
Sist endret av m0en; 11. oktober 2017 kl. 20:32.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Kan være kortsluttning i den, har du et multimeter eller annet egnet måleapperat?
m0en's Avatar
Trådstarter
18 2
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Kan være kortsluttning i den, har du et multimeter eller annet egnet måleapperat?
Vis hele sitatet...
Nei, bor borte pga studier, så har ingen verktøy. Men da får jeg bare prøve å komme i kontakt med selger
Regner med at høyttaler-elementene er ok. Det er vel bare strømforsyningen som kortslutter. Er det en sikring på høyttaleren der strømmen går inn? Går den? En trafo ryker sjeldent, så jeg vil anta enten avslitt isolasjon på ledningene eller ødelangte kondensatorer etter trafo. Synd du ikke har et multimeter.
Virker som ingen tester det de kjøper på finn lenger.
Uansett så er det jo nærmest helt sikkert den er kortsluttet når den kobles til en kurs og sikringen går.