Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4857
Har prøvd å ender alle innstillinger. Men fortsatt får jeg en grainy vray rendering. Endret alle innstillinger jeg kan tenke på. Alle sub på lys, materials og i vray settings. Noen som har noen ideer som jeg kanskje ikke har tenkt på? Blir det spesielt på lyse områder mot mørke(metal). Jeg vil si den ser okay ut i fasene når jeg rendrer til siste rendring av bildet da blir det "verre" igjen vil jeg si.
Sist endret av Sirella; 6. april 2017 kl. 21:18.
Du er 100% sikker på det ikke er noen effekter eller innstillinger som har blitt endret eller slått på?
Kan du legge til ett bilde? Tviler på jeg kan hjelpe, men bilde gjør det lettere ihvertfall.
Sist endret av sneipen; 6. april 2017 kl. 22:19.
Limited edition
Moff's Avatar
Dette problemet oppstår som regel hvis du har for få samples i rendringen. Long story short; flere samples gir mer nøyaktig fargegjengivelse og dermed mindre støy. Flere samples tar også lengre tid å rendre. Standardinnstillingene i Vray er forholdsvis dårlige og gir som regel mye støy.

Det er mange innstillinger som påvirker samples. De vanlige synderne finner du her:
Render Setup > V-Ray > Image sampler (Antialiasing)
Prøv å øke Min shading rate. Du kan prøve å sette den til 6, for eksempel.

Render Setup > V-Ray > Adaptive image sampler
Du kan prøve med Min subdivs på 1, Max subdivs til 24 og Color threshold til 0.005. Dette er bare et eksempel, du kan tweake dette til å passe med din scene. Dette er innstillinger som pleier å virke for de fleste scener.

Lysobjektene dine > Sampling
Prøv å øke Subdivs litt. Denne verdien kan overstyres av andre ting, så hvilken effekt dette har er litt avhengig av resten av scenen din. Du kan prøve å sette den til 8, 16 eller 24 og se om det er noen vesentlig forskjell i kvalitet på bildet.