Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6195
Hei.

Holder på med et spill i GameMaker det hadde vært fint om jeg fikk noe feedback.

For å beskrive det er det et Base Defender 2D Shooter Strategy.

Tilbakemeldinger og forslag til forbedringer, vil bli tatt hensyn til, og eventuelle forslag kan bli lagt til i spillet.

Det kan ta litt tid i starten før det kommer noe motstand , men bruk tiden til å velge hva du kjøper for de 50 Gold som du starter med.

Om skipet eller basen går ned til 0 i liv er det game over.

Det er mye som gjenstår på lyd og grafikk.

Håper du har lyst til å teste.

Nedlasting finner du her.

Kaizen
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Hei igjen. Bumper denne. Synes jo det er litt kjipt at det ikke er noen som gidder å teste. Trodde jo det var noen på forumet her som var interessert i design, programering, lyd, spill osv.

Uansett.
Siden sist har jeg oppdatert grafikk, lagt til endel lyd og litt justeringer ellers. Musikken gjenstår.

Igjen. Håper det er noen som har lyst til å teste.

Kaizen
Hvordan vet vi at dette ikke er et virus eller lignende? Her har du nok noe av problemet.
Så først tråden nå og skal teste med en gang jeg kommer hjem. Liker godt spill som er Base Defender.
Feedback kommer.

Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Så først tråden nå og skal teste med en gang jeg kommer hjem. Liker godt spill som er Base Defender.
Feedback kommer.
Vis hele sitatet...
For å beskrive det er det et Base Defender 2D Shooter Strategy. Der du flyr rundti rommet og skyter andre romskip og må samle opp pengene, Det var vel det.
Tingvindt og måtte samle opp pengen selv da må man forlate basen og det ble kjedelig etter 10 min.
Sist endret av Sterol91; 25. juli 2018 kl. 16:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Men om du oppgrader basen vil magneten som trekker gull\penger til seg bli sterkere og sterkere og du slipper å samle opp pengene.
+ At du kan sette ut en såkalt sweeper som peller opp gullet.

Freemykivi:
Hvordan vet vi at dette ikke er et virus eller lignende? Her har du nok noe av problemet.
Et vanlig virusprogram burde reagere om de var noe virus i filen.
Også tror jeg ikke det er GameMaker folk bruker om de skal lage virus.

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 25. juli 2018 kl. 20:13. Grunn: Endring
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Hei.
Har gjort litt oppdateringer og lagt det ut på Itch.io

Finner det HER
Sist endret av Kaizen; 29. august 2018 kl. 14:12.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kipern at ingen gidder å teste her da. KP til den som gidder.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Her er en liten intro\info.
Sånn ser det ut
Sist endret av Kaizen; 22. november 2018 kl. 23:40. Grunn: feil
Det å snu ved hjelp av AD og fremover/bakover med WS er forvirrende (og for meg en game-breaker), ville heller hatt "følg muspeker", gi fart med W (hastighet på snu og forover som oppgradering).

Indikator på hvor fienden kommer fra trenges (oppgraderinger på nøyaktighet?)
Indikator på hvor stasjonen er
Pengemagnet på skip heller enn på stasjon.
Autofire
Takk for tilbakemelding, Du er ikke den den første som sier at det burde være styring med mus. Skal få endret det , og har ikke tenkt på at man likevel kan kjøre fremover med W. Når det kommer til indikator på hvor fienden kommer fra , har jeg ikke ideen klar på hvordan de kan se ut. Indikator på hvor stasjonen er er jeg enig i og skal legge til. Penge magnet på skipet kan være mer som en buff du kan starte og varer en liten stund , for har ikke lyst til å flytte den vekk fra basen. Auto fire var også en god ide , men du kan holde knappen inne. Dobbelt trykk kan slå på autofire. Jeg har dessverre ikke noe tid til å gjøre dette før i neste uke, men da er jeg klar.

Takker så mye for tilbakemelding å hjelp til å forbedre spillet.

Kaizen
Kun Windows? Noen som har testa å kjøre med windowsemulator på Linux / Mac? Jeg har ikke datamaskin før mandag
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da har jeg oppdatert og default styring er nå mus. Det er toggel mellom mus og tastatur styring på meny skjemen.
Jeg har spilt for mange ganger med tastatur styring slik at dette ble uvant for meg.
Hvordan føles styringen med mus og tastatur ?
Mulig jeg gjør som Meitemark foreslår, at man kan kjøpe upgrades til turnrate og speed.
Neste jeg legger til er indikator på hvor basen er, om man ikke ser den på skjermen.
Om det er noen som ønsker å teste som har mac eller umbutu kan jeg kompilere for det. (Stingray..?)

Som sagt, forslag til forbedringer motas med takk.

Nedlasting HER

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 2. desember 2018 kl. 03:45.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Da har jeg gjort mange endringer etter review og anbefalinger om endringer.

Her kan dere se review. Laste ned ny versjon osv.
https://forum.yoyogames.com/index.ph...shooter.54053/

Kaizen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har spilt spillet en del ganger nå. Jeg skjønner ikke helt hvordan stage systemet fungerer. Hvor mange stages er det?
Sist endret av DeltaGamer; 12. mars 2019 kl. 20:44.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Hei.
Det er 50 stager. Hver stage varer lenger og lenger. Hvilken stage du er på påvirker spawnrate av fiende fly.
Stage påvirker ikke score. Bonus score får du etter som hvor mye gull du har når du dør.
Siste versjon trenger du ikke installere og kan kjøres rett fra .zip filen.

Kaizen
▼ ... over et år senere ... ▼
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Hei.
Ser det er flere som kjeder seg i disse tider !!
Og ser at download linken som lå i posten her ikke fungerer.
Hadde vært kult å sett noen av dere freakere på score boarden.

Spillet er laget i Gamemaker , og hadde vært kult å komme i kontakt med flere som driver med spillutvikling.
Eller om du ønsker å begynne , kan jeg gjerne hjelpe dere i gang med Gamemaker. Det er gratis å lage enkle spill.

Last ned her så har du litt å finne på.
Legger igjen denne så jeg husker å teste når jeg kommer hjem
Laster ned nå. Skal prøve å komme med en seriøs tilbakemelding senere