Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2745
Begge deler går i bølger.
De siste månedene har jeg holdt meg unna daglig hasjrøyking, men har samtidig røyka når jeg har vært med andre i disse månedene. Noen dager mer enn andre men generelt er forbruket gått kraftig ned siden midten av august.

Daglig sliter jeg med å aktivere meg, gjøre noe nyttig, sette i gang med prosjekter osv. Sover for mye, sliter med å stå opp, som regel trøtt helt til kvelden kommer.
Sånn har det vært i store deler av livet. Fikk diagnosen blandet angst og depresjon mens jeg var hos dps og i hasjbobla.
I morgen skal jeg begynne på Wellbutrin, 150mg i starten.

Er veldig usikker på om jeg egentlig er deprimert, samtidig som jeg er lei av å være så tiltaksløs, lei av å være lei, lei av å aldri sette i gang med de tingene jeg dagdrømmer om å gjøre.

Og, hva vil skje med meg om jeg egentlig ikke er deprimert, men samtidig går på antidepressiva?
Høres ikke ut som den verste planen en psykiater har iverksatt. Wellbutrin vil øke nivåene av dopamin og noradrenalin som kan gjøre det enklere å "få ut fingern". Hadde gitt det en sjanse hvis jeg var i dine sko tbh.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Høres ikke ut som den verste planen en psykiater har iverksatt. Wellbutrin vil øke nivåene av dopamin og noradrenalin som kan gjøre det enklere å "få ut fingern". Hadde gitt det en sjanse hvis jeg var i dine sko tbh.
Vis hele sitatet...
Takk, det er det jeg tenker og håper.
Jeg har fått antidep for angst uten å ha depresjon og det som skjer hos meg er at jeg blir likegyldig, kort lunte og impulsiv. Men det kan virke annerledes på deg og jeg har ikke prøvd Wellbutrin men 4-5 andre typer.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg har fått antidep for angst uten å ha depresjon og det som skjer hos meg er at jeg blir likegyldig, kort lunte og impulsiv. Men det kan virke annerledes på deg og jeg har ikke prøvd Wellbutrin men 4-5 andre typer.
Vis hele sitatet...
Det med likegyldighet: jeg går stort sett og er nervøs for noe hele tiden. Vil ikke dra det så langt som paranoia, men det er konstant noe som plager meg, noe jeg er engstelig for eller har dårlig samvittighet for. Og her kommer hasjen tilbake. Jeg lurer på om dette er hasjen eller angsten eller depresjonen.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg er nysgjerrig på hva andre bedre behandlinger går ut på?

Se gjerne min tråd : https://freak.no/forum/showthread.ph...41#post3859741
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke prise kognitiv adferdsterapi nok.
David Burns sin bok «Feeling good» var virkelig det som snudde det for meg.
Jeg fikk også utrolig godt utbytte av ketaminbehandling, og siden du sliter med rusmisbruk så er det absolutt å anbefale.
Jeg ble fortalt på emmasofia-klinikken at det var det beste som virket mot avhengighet.

Så KAT og ketamin er det funket for meg.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har det helt likt om jeg ikke tar ADHD medisiner, så kan det være at du har det også? Folk som trekker mot rus har det jo veldig ofte.

Ser ingenting som peker mot det i posten din, men tror det kan være verdt en utredning allikevel. Må være bedre med ADHD medisiner enn anti-depressiva.. sistnevnte gjør deg ofte feit og lat, og da blir man jo deprimert også..
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk ofte dårlig samvittighet for å ruse meg, får ikke det sv hasj siden det er då uskyldig, men siden du nevner det så kan du være inne på noe der. Tanken om å skuffe foreldre og deg selv er blitt innarbeidet så kraftig av NNPF at det fortsetter å ødelegge folk den dag i dag.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det med likegyldighet: jeg går stort sett og er nervøs for noe hele tiden. Vil ikke dra det så langt som paranoia, men det er konstant noe som plager meg, noe jeg er engstelig for eller har dårlig samvittighet for. Og her kommer hasjen tilbake. Jeg lurer på om dette er hasjen eller angsten eller depresjonen.
Vis hele sitatet...
Hasj har iallfall den effekten på meg at sålenge man er fjern er man fornøyd med å gjøre "ingenting" noe som kan føre til at ting føles meningsløst og igjen gir angst å depresjon fordi man ikke får følelsen av å komme seg videre.
Halla sheriff, godt å høre at du IKKE ble satt på en eller annen ssri da de fleste gjør det, og det er noe omdiskutert om de selektive egentlig har noen effekt.

I din setting så virker det som lege eller psykiater setter ut det mest vesentlige førstevalg (Bupropionhydroklorid) men dette vil mest sansynlig ikke hjelpe noe på angst, da det ofte må sterkere krutt til om alvorlig nok. Jeg ville gitt Wellbutrin max en 10-12 dager, er det ingen endring så får du prøve noe annet. Mot angst må du bruke benzodiazepin, sikkert i form av valium eller Sobril som er de mildeste og svakeste, dette tror jeg vil gi mye av livskvalitet tilbake.

PS: hvordan går det med smertene dine i bryst/mage?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Må være bedre med ADHD medisiner enn anti-depressiva.. sistnevnte gjør deg ofte feit og lat, og da blir man jo deprimert også..
Vis hele sitatet...
Nei, kaloriinntaket gjør deg feit.

Fedme er ikke heller oppskriften på depresjon heller.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Nei, kaloriinntaket gjør deg feit.

Fedme er ikke heller oppskriften på depresjon heller.
Vis hele sitatet...
Dette er riktig. Veldig mange antidepressiva eller enda verre antipsykotika heller virkelig opp matlysten når de tar effektm du går ikke opp av tablettene i seg selv, det du beskriver er riktig, man spiser bare mye mer, en grunn til at mennesker med spiseforstyrrelser blir utskrevet dette, for å fremheve matlyst
Anonym bruker
"Selvforsynt Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det ene utelukker ikke det andre. Jeg var deprimert "hele livet" og røyka hasj som "selvmedisinering". Ble tvunget til å slutte med hasj pga begynte å få angst, og mellom 6-12mnd etter russlitt merka jeg stor endring i psyken. Depresjonen forsvant og årene etter ble bare bedre og bedre. Rus og depresjon går hånd i hånd og noen ganger kan man ikke lenger skille høna og egget, men bedre liv av russlitt, altså når man har vært nykter lenge nok til at hjernen er helt reparert, er jo kjent for å hjelpe folk og endre liv til det bedre. Tipper det samme vil skje deg om du holder deg rusfri et års tid, for min del innebar det også å holde seg vekk fra alkohol. Pub med venner ble det en slutt på for det holdt meg nede i et slags deppa mindset. Bare sitte å klage over hvor kjip verden var, ikke ha noen mål og mening.
Når jeg fikk psyken på beina begynte jeg med frivillig arbeid og fikk via det plutselig masse tilbud om jobb fordi folk så ressursene mine. Hadde aldri trodd livet mitt skulle se ut som det gjør i dag, uten et snev av depresjon igjen, som jeg trodde var "meg" og min "personlighet" til 30-åra når jeg slutta med rus.
Hold ut rusfri og jeg er sikker på du vil høste godene
Bra å supplere med terapi så lenge du har en du har god kjemi med og som lærer deg om hjernen og barndomsmønstre, ikke bare en som sitter å sier mhm og later som å lytte. Ang antidepressiva gi det en sjans eller to, men bytt preparat om bivirkningene er ille eller du blir zombie fortsatt etter 3-4 mnd.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Halla sheriff, godt å høre at du IKKE ble satt på en eller annen ssri da de fleste gjør det, og det er noe omdiskutert om de selektive egentlig har noen effekt.

I din setting så virker det som lege eller psykiater setter ut det mest vesentlige førstevalg (Bupropionhydroklorid) men dette vil mest sansynlig ikke hjelpe noe på angst, da det ofte må sterkere krutt til om alvorlig nok. Jeg ville gitt Wellbutrin max en 10-12 dager, er det ingen endring så får du prøve noe annet. Mot angst må du bruke benzodiazepin, sikkert i form av valium eller Sobril som er de mildeste og svakeste, dette tror jeg vil gi mye av livskvalitet tilbake.

PS: hvordan går det med smertene dine i bryst/mage?
Vis hele sitatet...
Jo de er stort sett borte, takk som spør!

Legen skrev ut Wellbutrin, men av en eller annen grunn ga apotekeren meg den du nevner, Bupropion...

Begynner i terapi om et par uker, men kjenner jeg meg selv rett blir det samme gamle runddansen om tilbakeholdenhet for unngå tap av førerkort.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jo de er stort sett borte, takk som spør!

Legen skrev ut Wellbutrin, men av en eller annen grunn ga apotekeren meg den du nevner, Bupropion...

Begynner i terapi om et par uker, men kjenner jeg meg selv rett blir det samme gamle runddansen om tilbakeholdenhet for unngå tap av førerkort.
Vis hele sitatet...
Til info er Bupropionhydroklorid virkestoffet i Wellbutrin.
Det er et tungt spørsmål om man blir deprimert av å røyke eller om det er en del av depresjon

For det vil innbefatte mye selvluring som har skjedd hvis man først innser dette noen tid etter eller sent i røyke karrieren
I den grad det er sant

Rusbruk og depresjon er dårlig forstått imo

Jeg ville sett på mat søvn trening og rusfrihet hvis man ikke har prøvd det, men depresjon er tricky, den lar seg ikke egentlig av spise med en ren psykologisk analyse; organismen har det dårlig av flere grunner enn det, materielle , kontekstuelle og etc

Hva om man trenger antidepressiva for å ha et godt liv
Sist endret av meaculpaUIO; 9. november 2023 kl. 22:48.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Til info er Bupropionhydroklorid virkestoffet i Wellbutrin.
Vis hele sitatet...
Takk for oppklaring.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er et tungt spørsmål om man blir deprimert av å røyke eller om det er en del av depresjon

For det vil innbefatte mye selvluring som har skjedd hvis man først innser dette noen tid etter eller sent i røyke karrieren
I den grad det er sant

Rusbruk og depresjon er dårlig forstått imo

Jeg ville sett på mat søvn trening og rusfrihet hvis man ikke har prøvd det, men depresjon er tricky, den lar seg ikke egentlig av spise med en ren psykologisk analyse; organismen har det dårlig av flere grunner enn det, materielle , kontekstuelle og etc

Hva om man trenger antidepressiva for å ha et godt liv
Vis hele sitatet...
Det jeg sliter med å forstå er hvordan jeg skal klare å utelukke den eller andre, hva trenger jeg for å leve et godt liv og hva er det som gjør at jeg ikke har det livet jeg vil ha?
Sist endret av Majao Gibensis; 9. november 2023 kl. 22:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Høres ikke ut som den verste planen en psykiater har iverksatt. Wellbutrin vil øke nivåene av dopamin og noradrenalin som kan gjøre det enklere å "få ut fingern". Hadde gitt det en sjanse hvis jeg var i dine sko tbh.
Vis hele sitatet...
gjelder dette brintellix 10 mg også? jeg klarer ikke å finne ut av hva den faktisk er, ssri eller hva enn alt dette kalles og gjør. kan du eller noen andre gjøre meg noe klokere?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det jeg sliter med å forstå er hvordan jeg skal klare å utelukke den eller andre, hva trenger jeg for å leve et godt liv og hva er det som gjør at jeg ikke har det livet jeg vil ha?
Vis hele sitatet...
Trenger det ene å utelukke det andre? Kan du være deprimert og ha et rusproblem på grunn av depresjonen? Har det egentlig noe å si hva som kom først av høna og egget?

Jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver fra før jeg var i behandling. Noe løste seg gradvis som jeg var rusfri, mer ga mening når jeg fikk en ADHD diagnose og resten har løst seg etter å ha levd som en A4 normie med jobb, dame og katt i et par år. Nå sitter jeg ikke her og fjerndiagnoserer deg, men påpeker at du har tatt noen skritt på veien mot målet ditt om å kunne leve det livet du ønsker å leve. Resten løser seg så lenge du fortsetter med det du har startet.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Halla sheriff, godt å høre at du IKKE ble satt på en eller annen ssri da de fleste gjør det, og det er noe omdiskutert om de selektive egentlig har noen effekt.

I din setting så virker det som lege eller psykiater setter ut det mest vesentlige førstevalg (Bupropionhydroklorid) men dette vil mest sansynlig ikke hjelpe noe på angst, da det ofte må sterkere krutt til om alvorlig nok. Jeg ville gitt Wellbutrin max en 10-12 dager, er det ingen endring så får du prøve noe annet. Mot angst må du bruke benzodiazepin, sikkert i form av valium eller Sobril som er de mildeste og svakeste, dette tror jeg vil gi mye av livskvalitet tilbake.

PS: hvordan går det med smertene dine i bryst/mage?
Vis hele sitatet...
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jo de er stort sett borte, takk som spør!

Legen skrev ut Wellbutrin, men av en eller annen grunn ga apotekeren meg den du nevner, Bupropion...

Begynner i terapi om et par uker, men kjenner jeg meg selv rett blir det samme gamle runddansen om tilbakeholdenhet for unngå tap av førerkort.
Vis hele sitatet...
DETTE, skal også i terapi om noen uker. skulle også så gjerne ønske jeg kunne være 100% ærlig om alt.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Trenger det ene å utelukke det andre? Kan du være deprimert og ha et rusproblem på grunn av depresjonen? Har det egentlig noe å si hva som kom først av høna og egget?

Jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver fra før jeg var i behandling. Noe løste seg gradvis som jeg var rusfri, mer ga mening når jeg fikk en ADHD diagnose og resten har løst seg etter å ha levd som en A4 normie med jobb, dame og katt i et par år. Nå sitter jeg ikke her og fjerndiagnoserer deg, men påpeker at du har tatt noen skritt på veien mot målet ditt om å kunne leve det livet du ønsker å leve. Resten løser seg så lenge du fortsetter med det du har startet.
Vis hele sitatet...
Nå gjelder det å fortsette fremgangen å ikke kikke seg tilbake nesten uavhengig av hvordan det føles. Jeg har en tendens til å gi opp enten det er fremgang eller stillstand noe jeg skal unngå denne gangen.

Usikkert hva som kom først, men jeg var i hvertfall deppa når jeg var yngre, før jeg starta med hasj. Der og da føltes det ut som hasj var alt jeg trengte. Men det er uansett et halvt liv siden nå.

Takker deg for meningene og erfaringene dine.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg må være ett unntak,jeg er mer deprimert enn noen gang etter jeg slutta å røyke hasj
Kjenner meg veldig igjen i det du forteller og har opplevd mye av det samme opp igjennom åra. Vi mennesker er så forskjellig på godt og vondt, men det som hjalp meg mest i det lange løpet var å kutte ned på rusbruken og tilpasse livet slik at det ikke var så lett å ty til rusbruk når ting gikk i dass.

Weed var lenge for meg en "escape" fra problemene mine og føltes godt der og da, men gikk hardt på veggen til slutt. Dette etter mange år med periodevis daglig bruk av weed kombinert med alkohol i helgene og en sjelden gang andre former for narkotika av den sentralstimulerende sorten. De siste årene har jeg hatt flere pauser fra weed og jeg blir alltid overrasket over hvor bra og produktiv jeg føler meg i disse periodene, men om man først faller tilbake i sirkelen med rus hver dag så er det like lett å bare glemme hvor godt det faktisk var uten rus.

Men som sagt vi mennesker er forskjellige og mine erfaringer appellerer nødvendigvis ikke til deg, men vil tro at mye av det har en sammenheng. I edru tilstand er jeg normalt sett ekstremt urolig og finner ro ved å gjøre ting konstant, tror både dette har vært en blessing og en curse for meg i oppveksten. Har blitt utbrent sikkert flere ganger ubevisst men samtidig fått til mye jeg er stolt av. Veldig flink til å dra strikken litt for langt også tyr jeg heller til rus når jeg har slitt meg selv ut. Har sakte men sikkert prøvd å lære meg å ta en bit av gangen, og ikke hele kaka med en gang. Har endelig forstått at dette livet er et maraton, ikke en 100m sprint der det er om å gjøre å bli ferdig først. Gi deg selv tid og ta et skritt av gangen.

Ønsker deg masse lykke til fremover og jeg håper du finner din vei opp på beina både fysisk og psykisk. Jeg har troa.
Sist endret av Emilher1; 11. november 2023 kl. 12:19.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er deprimert på grunn av store hendelser i livet siste året.

Røyker hasj hver kveld, en svak j, og sliter med å legge meg og stå opp.

Men ved siden av det jobber jeg også i lederstilling og jobber 40-60 timer ukentlig, så føler ikke jeg er unyttig

Men skjer lite i livet utenom trene, jobbe, komme hjem, røyke, munche, sove og repeat.
Synes det høres ut som et ganske bra liv.
Kjipt å være deprimert da, og å røyke hasj gjør ikke akkurat depresjon bedre i min erfaring.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg må være ett unntak,jeg er mer deprimert enn noen gang etter jeg slutta å røyke hasj
Vis hele sitatet...
Hvor lenge har du vært rusfri? (Det gjelder også andre stoffer en hasj).

Husk at rus krever renter, så egentlig er det ikke så merkelig hvis du ikke har vært rusfri lenge nok enda.

Fyll tomrommet med noe annet, f.eks turgåing, eller pass på naboens eller en finn.no hund for noe ekstra cash!

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Begge deler går i bølger.
De siste månedene har jeg holdt meg unna daglig hasjrøyking, men har samtidig røyka når jeg har vært med andre i disse månedene. Noen dager mer enn andre men generelt er forbruket gått kraftig ned siden midten av august.

Daglig sliter jeg med å aktivere meg, gjøre noe nyttig, sette i gang med prosjekter osv. Sover for mye, sliter med å stå opp, som regel trøtt helt til kvelden kommer.
Sånn har det vært i store deler av livet. Fikk diagnosen blandet angst og depresjon mens jeg var hos dps og i hasjbobla.
I morgen skal jeg begynne på Wellbutrin, 150mg i starten.

Er veldig usikker på om jeg egentlig er deprimert, samtidig som jeg er lei av å være så tiltaksløs, lei av å være lei, lei av å aldri sette i gang med de tingene jeg dagdrømmer om å gjøre.

Og, hva vil skje med meg om jeg egentlig ikke er deprimert, men samtidig går på antidepressiva?
Vis hele sitatet...
Når begynte du med rus, og hvor lenge siden roa du ned rusbruken?

Det er veldig mulig at rusbruk har utløst andre psykiske plager, eller har "gjennopplivet" tidligere håndterbare eller fortrengte problemer.

Personlig kjenner jeg meg veldig igjen i det du selv beskriver. Har du andre plager i livet ditt, eller venter du på at noe spesifikt skal bli bedre?


Tror mange med ADHD kan oppleve en regress senere i livet, SPESIELT hvis de har begynt å eksperimentere med rusmidler på et tidspunkt i livet.

Det er ikke lett, men man må bare bite i det kjedelige eple, og styre skuta i sitt eget liv. Jeg sier ikke at man skal bli 100% funksjonell overnight, men du må i det aller aller minste ikke gi opp på å oppsøke hjelp, f.eks ved å være i kontinuerlig kontakt med lege, psykolog, fysioterapaut etc. Venne og familiekontakt hjelper også mye på. Det at du har skrevet innlegget her i utgangspunktet viser jo at du ikke har gitt opp på å prøvde å holde skuta styrende i riktig retning.



Når jeg selv reflekterer over eget liv, har min egen freakposting også vært paralellt med et mer deprimerende liv, det samme gjelder for bruk av reddit, youtube shorts etc etc. User generated content rabbithole. Men for freakposting spesifikt er vel det heller et symptom av noe større, enn å være selve forårsaken.



Har du noe planer for helgen da? Om ikke annet, hva med å ta seg en tur i skogen? Lag noe kakao og ei skive med noe godt på, og sleng med det en kvikklunsj
Sist endret av KrølleBølleBrur; 11. november 2023 kl. 13:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lite aktivitet og mange på næring = depresjon. Ta gjerne medisin for og lettere komme over dørstokken, du kan fint slutte med det senere, lykke til
Fysisk aktivitet er et naturlig antidepressiva. Tung fysisk aktivitet er kanskje ikke noe behagelig, men det jeg gjør når jeg ikke vil er å si til meg selv at jeg enten kan sutre på trening eller sutre hjemme. Forskjellen er at når jeg velger å sutre meg igjennom en treningsøkt, så sutrer jeg mindre når jeg er hjemme.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Hvor lenge har du vært rusfri? (Det gjelder også andre stoffer en hasj).

Husk at rus krever renter, så egentlig er det ikke så merkelig hvis du ikke har vært rusfri lenge nok enda.

Fyll tomrommet med noe annet, f.eks turgåing, eller pass på naboens eller en finn.no hund for noe ekstra cash!



Når begynte du med rus, og hvor lenge siden roa du ned rusbruken?

Det er veldig mulig at rusbruk har utløst andre psykiske plager, eller har "gjennopplivet" tidligere håndterbare eller fortrengte problemer.

Personlig kjenner jeg meg veldig igjen i det du selv beskriver. Har du andre plager i livet ditt, eller venter du på at noe spesifikt skal bli bedre?


Tror mange med ADHD kan oppleve en regress senere i livet, SPESIELT hvis de har begynt å eksperimentere med rusmidler på et tidspunkt i livet.

Det er ikke lett, men man må bare bite i det kjedelige eple, og styre skuta i sitt eget liv. Jeg sier ikke at man skal bli 100% funksjonell overnight, men du må i det aller aller minste ikke gi opp på å oppsøke hjelp, f.eks ved å være i kontinuerlig kontakt med lege, psykolog, fysioterapaut etc. Venne og familiekontakt hjelper også mye på. Det at du har skrevet innlegget her i utgangspunktet viser jo at du ikke har gitt opp på å prøvde å holde skuta styrende i riktig retning.



Når jeg selv reflekterer over eget liv, har min egen freakposting også vært paralellt med et mer deprimerende liv, det samme gjelder for bruk av reddit, youtube shorts etc etc. User generated content rabbithole. Men for freakposting spesifikt er vel det heller et symptom av noe større, enn å være selve forårsaken.



Har du noe planer for helgen da? Om ikke annet, hva med å ta seg en tur i skogen? Lag noe kakao og ei skive med noe godt på, og sleng med det en kvikklunsj
Vis hele sitatet...
Kom nettopp hjem fra skogtur! Bål og ostesmørbrød.
Begynte å festdrikke i 12-13 års alderen, begynte å røyke i 18-19 års alderen, stort sett vært daglig frem til august i år. Mindre mengder under og etter coronaen.
Lekt med adhd medisiner de siste årene og det er ekstremt deilig å få arbeidslyst, glede og konsentrasjon samtidig som det går utover matlyst og at jeg har vanskelig for å stoppe og får lyst på mer.

Kunne ønske jeg hadde større respekt for min egen psyke samtidig som jeg ser hvorfor jeg mangler respekten for den. Psyken min er den som alltid har hemma meg sålangt i livet og sjeldent bidratt til at ting går som jeg vil. Jeg har alltid vært nervøs og engstelig, alltid hatt dårlig selvtillit og jeg har gjort mange dumme veivalg.

Dag fem på antidepressiva nå, enn så lenge kjenner jeg ikke noe til den vanskelige oppstartsfasen.
Du trenger nok lenger tid rusfri før ting begynner å lette etter så lang tid. Jeg kjenner meg mye igjen av hvordan du beskriver deg. En del av den nervøsiteten forsvant når skallen klarnet litt. Får litt bedre selvtillit når man dropper hasjen også. Men erfarte i starten at en kveld kunne nullstille skallen og plutselig var jeg noen uker tilbake. Klarer du å holde deg helt hvit i tre måneder tror jeg du vil merke forskjell. Nå kan jeg paffe en kveld eller helg uten at det gjør så mye.

Har også testa wellbutrin men følte ikke det var noe særlig. Stoppa etter et par måneder.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Du trenger nok lenger tid rusfri før ting begynner å lette etter så lang tid. Jeg kjenner meg mye igjen av hvordan du beskriver deg. En del av den nervøsiteten forsvant når skallen klarnet litt. Får litt bedre selvtillit når man dropper hasjen også. Men erfarte i starten at en kveld kunne nullstille skallen og plutselig var jeg noen uker tilbake. Klarer du å holde deg helt hvit i tre måneder tror jeg du vil merke forskjell. Nå kan jeg paffe en kveld eller helg uten at det gjør så mye.

Har også testa wellbutrin men følte ikke det var noe særlig. Stoppa etter et par måneder.
Vis hele sitatet...
Hvordan føltes det, følelsen av at det ikke var noe særlig? Begynte du på noe annet?
Må man igjennom enda en vanskelig periode hvis man hopper fra en medisin til noe annet?
Følelsen av at det ikke var så fantastisk å slutte? Man begynner jo å tenke at man er en av de som MÅ røyka for å føle noe glede. At man burde fortsette å røyke osv. Dette ble gradvis men sakte bedre. Det var det her som ble nullstilt hvis jeg sprakk. Jeg går på en del smertestillende så spiste vel et par ekstra av de.

Jeg tror det er veldig individuelt om man syns det er vanskelig å gå av medisiner. Hvis du opplever stor hjelp kan det jo være utfordrende. Jeg merka jo ikke noe av de så når jeg hoppa av merka jeg heller ikke noe. Det var ikke i forbindelse med kutting av cannabis jeg tok wellbutrin vel og merke.