Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 819
Jeg og broren min (sammen med noen andre folk) pleier ofte å game Black Ops Zombies med 2 Xbox'er på rommet hans. Da bruker vi min og hans.
However, jeg skulle egentlig helst hatt den på rommet mitt, for å liksom kunne bruke den når som helst. problemet er at da må jeg dra med meg konsollen oppå rommet og ned igjen hver gang vi skal game.

Det jeg lurer på, er om det faktisk er mulig å kjøpe en gammel brukt konsol, sette Black Ops-fila mi på en minnebrukke, og bare flytte den opp og ned? Og at jeg samtidig får med med Classic Zombies, Escalation og First Strike på minnebrikken? Går dette som en enkel løsning?
Ja, det skulle gå, men du må hente frem profilen din via Xbox-Live hver gang du skifter konsoll så vidt jeg har forstått.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Det du trenger å gjøre, er å konfiguere en minnepenn for bruk på Xboxen. Deretter legger du inn profilen og eventuelle tilleggspakker på minnepennen. Da kan du flytte den fra Xbox til xbox uten problemer så lenge de er tilkoblet internett
Trådstarter
5 0
I see.

Og da tar den rett og slett med seg live også? Så jeg slipper å måtte kjøpe Live på to konsoller?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jepp.. så lenge du har kjøpt Live på en profil, kan du flytte profilen til akkurat den Xboxen du vil Det viktige er at du er koblet til internett, Hvis ikke vil du få beskjed om at DLC filene dine er korrupte
Xbox 360 minnebrikker kan brukes for å flytte profiler og savefiles fra en xbox harddisk til en annen xbox harddisk

Men hadde jeg vært deg.. så ville jeg bare koblet begge xboxene opp mot samme router.. da kan man spille sammen både live eller lokalt..
Dette kan også gjøres bare ved å rekke en kabel fra din til hans xbox..

kjøp deg kontakter og en cat-5 kabel på biltema.. du får opp til 50meter(?)på en rull som du kan kutte til den lengen du trenger.. så har du masse til overs til senere om du trenger til noe annet
Du trenger også en tang for å gjøre jobben.

Om dere ikke vil ha kabelen liggende i gang, trapp eller hva som helst, evt henge ut vinduet (dette er uproblematisk).. så kan dere bare dra den inn på et av rommene når dere er ferdige... lettere å trekke en kabel enn å flytte xbox og tv og alt det der.. :P

MEN om problemet ditt er at du skal sitte på rommet hans så er vel eneste muligheten å kjøpe en xbox til, kjøpe en minnebrikke å flytte profilen din over..

(beklager langt innlegg, har en tendens til å bli lengre enn jeg først tenker :P)

Kontaktene skal være slik: (spiller egentlig ikke noen rolle så lenge de er like på hver side.
http://www.trangobroadband.com/im/cat5_pin_assgmt_strt.gif
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådløst er vel litt lettere.. så slipper du 50 meter kabel