Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 6650
Opprinnelig postet av Ablaze
Ingen av de 2 sangene kan måle seg med tidligere utgitt matriell fra pf og roger waters. Nå sittern bare og presser ut rester, det blir for dumt. Er en del som er lei av å høre waters kvine om krig.
Vis hele sitatet...
Enig med du der!


Alle dere har så rett! Ingen over ingen ved siden av, Pink Floyd er utrolige bra.
CALLER: Roger, for years there's been video floating around of The Wall concert and with The Wall coming out on Broadway this year [obviously incorrect - it should be within the next twelve months - BD] I just want to know if there are any plans of releasing the original concert on DVD the way it should be?

Roger Waters: Yeah, that could happen. I've actually... strange you should ask that question. I've been looking at some of the material over the last couple of weeks it finally appeared out of the midsts of time from a mixing and editing suite in Los Angeles and it doesn't look too bad. I think it's quite an interesting historical document, so yeah, I think it will definitely become available at some point quite soon.

Kryss fingrene gutter, dette kommer fra http://www.brain-damage.co.uk/ da er det nok sant.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Da har EMI offisielt sagt at de nå sikter på rundt om mars 2005 til å release Pulse på dvd.
http://www.ultimate-guitar.com/news/...l?200410071103

En nesten for god nyhet til å være sann. Men det er lov å håpe
Old news. Dette er allerede avkreftet av bandets management og Nick Mason.
Opprinnelig postet av hula
Old news. Dette er allerede avkreftet av bandets management og Nick Mason.
Vis hele sitatet...
Og godt er det! Pink Floyd har ikke gjort annet enn å tapt seg helt siden the wall. Og reunion lukter uansett bare penger?!?
At ikke Pink Floyd ga seg etter (hvertfal) The Wall er en skam.
Og Syd Barret var jo hele pink floyd, de skulle byttet navn når han ble gal... ARGH!
Men personlig synes jeg at Alt pink floyd gjorde frem til og med The Wall var meget bra. Noe var selvfølgelig mye bedre enn alt annet. Mine favoritter er:
Piper at the gattes of dawn, atom heart mother og ummagumma (live plata)
Og selvfølgelig Dark side
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Og godt er det! Pink Floyd har ikke gjort annet enn å tapt seg helt siden the wall. Og reunion lukter uansett bare penger?!?
At ikke Pink Floyd ga seg etter (hvertfal) The Wall er en skam.
Og Syd Barret var jo hele pink floyd, de skulle byttet navn når han ble gal... ARGH!
Men personlig synes jeg at Alt pink floyd gjorde frem til og med The Wall var meget bra. Noe var selvfølgelig mye bedre enn alt annet. Mine favoritter er:
Piper at the gattes of dawn, atom heart mother og ummagumma (live plata)
Og selvfølgelig Dark side
Vis hele sitatet...
Er ganske så uenig. Jeg syns nå at Pink Floyd på ingen måte har tapt seg. I hvert fall ikke konsert messig. Konserter som Pulse, alle David Gilmour konsertene, In the Flesh,

I tillegg så trenger du jo selvfølgelig ikke se denne evt touren. I og med at det nok er et par millioner som har lyst, så kan da de få lov? So what om de ikke er like bra som da de var unge, so what om de er bare er ute etter penger
(de er faktisk top 10 rikeste musikere i england..). Det er fortsatt bra for det? Og jeg som tilhører den generasjonen som aldri har fått sett PF in action, ja jeg har hjertlig lyst...

Jeg er også ganske å uenig med deg om Syd Barret. Jeg syns ikke han spilte noe stor rolle, i hvert fall ikke i forhold til resten av gruppa.
Tarin's Avatar
Trådstarter
47 1
Sier meg enig med Ablaze. AMLoR og TDB er begge gode album (ikke like gode som The Holy Trinity, men likevel).
Syd skal ha en del cred for sounden og musikkstilen til Pink Floyd, men de beste albumene (etter min mening) er uten Syd på laget. Eller, han er jo delvis med på WYWH-albumet...
Opprinnelig postet av Ablaze
So what om de ikke er like bra som da de var unge, so what om de er bare er ute etter penger
(de er faktisk top 10 rikeste musikere i england..). Det er fortsatt bra for det? Og jeg som tilhører den generasjonen som aldri har fått sett PF in action, ja jeg har hjertlig lyst...

Jeg er også ganske å uenig med deg om Syd Barret. Jeg syns ikke han spilte noe stor rolle, i hvert fall ikke i forhold til resten av gruppa.
Vis hele sitatet...
Ja, dette var bare teit sagt av meg, jeg liker ikke nye pink floyd, men jeg liker gamle pink floyd, du synes ikke Syd Barret var fet, jeg synes Syd Barret var fet. Om dere har lyst til å bruke penger på å se PF så for all del, gjør det. Og de er rike og flinke. Det er bra. Jeg må si at jeg like roger waters sine konserter enda. Han har klart det. Men det blir liksom ikke det samme som pompeii filmen.
Tarin's Avatar
Trådstarter
47 1
Sier jo ikke at Syd ikke var noen god musiker. Han lagde jo mye helt brilliant musikk. Men jeg regner Syd Barrett for seg og Pink Floyd for seg, ettersom jeg synes at det essentielle, beste og flotteste Pink Floyd laget var uten Syd og med Roger. Om de hadde byttet navn eller ei, musikken er den samme. Jeg hadde gladelig betalt for å se/høre de enten de het Bobbys Red Trousers eller Pink Floyd.
Og PF har langt ifra tapt seg etter The Wall. De har endret stilen, slik at DU ikke liker de.
Og herregud så bra Gilmour konsertene er. Han blir bare bedre og bedre.
Opprinnelig postet av Tarin
Og PF har langt ifra tapt seg etter The Wall. De har endret stilen, slik at DU ikke liker de.
Vis hele sitatet...
Men andre ord, i mine ører har de tapt seg, eller er det også feil?
Musikken er sikkert den samme for PF, men sjelen er borte. Har du sett Gilmour nå? Han har tapt seg. Det er sikkert og visst. Roger Waters virker på greip, men Gilmour, jokkemaskinen bør stenge snart altså.
Før noen begynner å kverulere på det SlaveAvSolen nettopp sa, vil jeg bare si; kan dere ikke vennligst ta det via PM?

Jeg begynner å bli lei av denne her kranglingen. Det tror jeg ikke jeg er alene om.

Dere vet at dere risikerer å få tråden lukket ved å holde på slik, ikke sant? Crewet har lav terskel for stenging av tråder.
▼ ... flere år senere ... ▼
Pink Floyd. Jeg ble omtrent forelsket da jeg først hørte dem for noen år siden. Etter det er det nesten bare det jeg hører på. Det er bare synd jeg ble født i feil tiår - 90-tallet - og har aldri fått sett dem samlet live på scenen. Jeg skulle gitt mye for en konsert med hele Pink Floyd samlet.

Det er ikke lett å velge favorittsanger av Pink Floyd. Men jeg må derimot si at jeg liker best albumene "Dark Side of The Moon" og "The Final Cut". Deres hyllest til Syd er en sang jeg ofte hører på, men "High Hopes" er en fantastisk sang det også.
Hørere ikke så mye på Pink floyd, ikke helt min smak.

+ at jeg har hørt noe om at de har stjålet lyricks og melodi fra noen gamle blues band, og deretter tatt patent og opphavsrett på disse lyricsene og melodiene som de har stjelt..dvs at hvis jeg skal bruke en del av en pink floyd sang i mine remixer eller hva det skulle være så må jeg betale pink floyd mange millioner, pga at de liksom eier rettighetene....

Noen som kan bekrefte aller avbekrefte det jeg har hørt??
Sitat av noobpower Vis innlegg
+ at jeg har hørt noe om at de har stjålet lyricks og melodi fra noen gamle blues band, og deretter tatt patent og opphavsrett på disse lyricsene og melodiene som de har stjelt.
Vis hele sitatet...
Jeg vet bare at navnet Pink Floyd kom fra to bluesartister. Syd Barrett fant en plate hjemme hos ham med navnene Pink Anderson og Floyd Council. Ellers har jeg ikke hørt noe om at de har stjålet noen sanger fra andre. Uansett, hvis de faktisk gjorde det, ville ikke det blitt slått opp i media, ettersom de er blitt så store som de er?
Tekster og melodier fra gamle bluesband? PF var jo noe av det mest nyskapende verden hadde sett. I så fall kan det ikke være snakk om skamløs ripoff. Variasjoner på gamle slagere har folk alltid drevet med. Og som Heigren sier, hadde det vært tilfellet hadde det vært en stor sak for musikkpressen.