Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1088
Er temmelig ny på dette forumet her... aner ikke om det er noen andre som driver med digipainting her, men tenkte jeg kunne poste noe jeg har mekka og få litt cc..

laga som en signature til et annet forum.. ignorer at det ser litt nerd ut :P det er laga litt på kødd.. illustrerer meg og 3 kompiser på lan :P

http://img168.imageshack.us/img168/9486/gjennomsiktigvp2.png

laga i photoshop cs3 med touch pad på en crappy laptop...
Sist endret av Gamgee; 11. mai 2008 kl. 19:56.
jeg syns det var bra laget jeg Kunne kanskje vært noe i bakgrunnen(?), men absolutt bra
brukte du lang tid på det eller?
Jeg blir skuffet over at bare den ene personen har propell-caps, at han ene sitter med en MacBook på lan og at det ikke er noen bakgrunn.
Creds for general løs(?) og briller. Glasscola er også bra!

Så litt konstruktivt on topic:
Veldig bra tegna! Klarer ikke å tegne så bra for hånd, og å tegne med touch-pad er ikke lett.
Du kunne kanskje ha lagd en bakgrunn i tillegg, men det er egentlig ikke så farlig.

Generelt bra bilde!
Sitat av sum_user
jeg syns det var bra laget jeg Kunne kanskje vært noe i bakgrunnen(?), men absolutt bra
brukte du lang tid på det eller?
Vis hele sitatet...
En stund egentlig.. jobba en del med det i starten, men så gikk jeg litt lei så det gikk treigere.. er egentlig ikke ferdig, som du sa skulle det vært en bakgrunn..

Sitat av Fardin
Jeg blir skuffet over at bare den ene personen har propell-caps, at han ene sitter med en MacBook på lan og at det ikke er noen bakgrunn.
Creds for general løs(?) og briller. Glasscola er også bra!

Så litt konstruktivt on topic:
Veldig bra tegna! Klarer ikke å tegne så bra for hånd, og å tegne med touch-pad er ikke lett.
Du kunne kanskje ha lagd en bakgrunn i tillegg, men det er egentlig ikke så farlig.

Generelt bra bilde!
Vis hele sitatet...
Hehe han bruker faktisk mac på lan.. ble serr happy over at du faktisk så at det var general løs!=D det er et must på lan så det måtte være med :P

Som sagt var planen at det skulle være en bakgrunn, men kom aldri så langt..
Sist endret av Gamgee; 11. mai 2008 kl. 20:53.
Litt off topic, men:
General portion er bedre. Holder seg på plass, og du slipper brune fingre.

Aldri for sent å legge på bakgrunn, hvis du ikke er som meg da. Og aldri tar vare på .psd-fila.
Funker forsåvidt å legge til etterpå også. Skal gå greit så lenge bakgrunnen er helt plain hvit.
Hele greia ble for meg ganske 'meh'.

Til å være tegnet på en touchpad er det slettes ikke ille, men nivået er likevel ikke mer enn en hvilken som helst middels webcomic på et tidlig stadium.

Skyggelegginga er god, og anatomien, ihvertfall på de to til høyre er helt grei når man ikke prøver på realisme. Du kan likevel tjene godt på å lete litt rundt på interveven for å lære om anatomi.

Ut fra perspektivet ser det ut som han til venstre sitter omtrent en halvmeter høyere opp enn de to andre, noe jeg tipper ikke er med vilje.

Du har sikkert ikke tenkt særlig over fargevalget, men så langt henger det godt på greip, med stort sett alle farger innenfor et rolig jordfargespekter, uten noe som skriker ut at det ikke passer inn.
Og folka dine er altfor brune til å være nerder

Hele greia er dog ekstremt kornete, så et tips: begynn med et stort bilde (vi snakker tusener av pixler i minst en dimensjon) og krymp når du er ferdig. Vil gi både en mye penere finish og langt høyere detaljnivå.

Macbooken ligger forresten ikke i nærheten av flatt på bordet, det virker litt merkelig... Og skjermen til han uten laptop er ikke i nærheten av firkantet. Trapesoid?

Om du vil gi folk noe å virkelig bedømme, skrap sammen en tusing og kjøp deg en Wacom Bamboo, dette er ypperlige tegnebrett til en ganske rimelig penge (jeg ville gått for Bamboo eller Bamboo Fun Small, One er knøttliten og ikke like bra (har bl.a. ingen programmerbare knapper), Fun Medium er større, men prisen øker tilsvarende).
NICE work kan du gi meg en link til en [COLOR=Red]tut[/COLOR] eller noe?