Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1014
Hei. Finnes det ikke et slik programm der jeg kan klippe ut et ansikt og lime det på en 3D dukke, å få det til å bevege seg. Et veldig enkelt et.

Og hva er det enkleste og gratis animasjons programm?
texture..

(trengte noen tegn gitt..)

edit: du spurte etter et program..

svar: alle 3d-program

blender og anim8or er gratis

anim8or er lett å lære
Sist endret av tobbe654; 9. mai 2008 kl. 23:49.
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg tror du vil finne ut at det er vanskeligere enn å trykke på to knapper. Hvis du har et flatt bilde du vil trekke over en ujevn flate kan du jo selv regne ut at det vil bli rimelig mushy kvalitet på det. Litt som når man lager et firkantet verdenskart, bare omvendt. Det beste vil være å skaffe seg noe skikkelig programvare (Les: Autodesk) og modellere hele ansiktet ut i fra bildene, i stedet for å bare bruke teksturer. Dette vil ta noen uker å lære seg, og noen måneder å få til på en bra måte.

3D-animasjon er et ganske heavy område, og alle snarveier du tar vil føre til at resultatet blir stygt. Siden du leter etter gratis programvare kan du se på Blender, som ble nevnt. Det er en lettvekter i forhold til Autodesks Maya og 3D Studio Max, men de to koster en god del.

For å finne opplæring i disse programmene kan du sjekke www.tutorialized.com, som har egne områder for alle de tre nevnte programmene - pluss en del andre.
Sist endret av Cadex; 10. mai 2008 kl. 02:52. Grunn: Fjernet skrot
siden du tydelig vis ikke har så mye peiling på dette området anbefaler jeg anim8or fremfor blender. der er det veldig bra og modelere..

men du kommer ingen vei uten å lese i manualen..

du bør bruke uvmapper for å få texture-map (bilde)
og da du bør også lese en tutorial om texturing med uvmapper

du vil som nevnt ikke få noe bra resultat ved å bare lime på bilde!!
Sist endret av tobbe654; 10. mai 2008 kl. 02:41.
Sitat av tobbe654
siden du tydelig vis ikke har så mye peiling på dette området anbefaler jeg anim8or fremfor blender. der er det veldig bra og modelere..

men du kommer ingen vei uten å lese i manualen..

du bør bruke uvmapper for å få texture-map (bilde)
og da du bør også lese en tutorial om texturing med uvmapper

du vil som nevnt ikke få noe bra resultat ved å bare lime på bilde!!
Vis hele sitatet...
må kvote meg selv.. var litt utydelig..

jeg anbefaler anim8or fremfor blender fordi det er enklere enn blender.. det er også bra å modelere der..

men hvis det eneste du er interresert i er å lære å putte et ansikt på en 3d-figur kan du bare gi opp med en gang