Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1106
Hei!
Jeg er en nybegynner i Photoshop og lurer på om det er mulig å endre flere bilder automatisk i Photoshop. F.eks. hvis jeg kommer fra en ferie og har tatt mange bilder, så kan alle bildene automatisk få bedre farger...

Takk på forhånd
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sett deg inn i 'Actions', så er du i mål.
søk etter "automate photoshop tutorials" på google så finner du ut hvordan du gjør det
Sitat av thomsax
Hei!
Jeg er en nybegynner i Photoshop og lurer på om det er mulig å endre flere bilder automatisk i Photoshop. F.eks. hvis jeg kommer fra en ferie og har tatt mange bilder, så kan alle bildene automatisk få bedre farger...

Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Har du testa Xnview noen gang. Det er en ganske enkel freeware bildebehandler/viewer. Fordelen er konverteringsfunksjonen det har. Du velger mappe, velger filtere (eller hva de het), velg instillinger og trykk go... Så konverterer du helle mappa med bilder med det du måtte ønske av endringer.

I tillegg er Xnview greit viss du liker at programmene du bruker ikke spiser opp cpu og ram...
ikke bare photoshop har kommet ut med denne funksjonen men lightroom som også er utviklet av adobe har laget et program _bare_ for fotografer.

der har du en drøss med forskjellige automatisjon av innstillinger, kanskje noe å tenke over?
Trådstarter
25 1
Takk alle sammen