Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1023
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
etter besøk hos legen i dag ble jeg utskrevet brintellix 10 mg daglig. Noen som har erfaring med denne? Prøvde å researche litt men ble bare over stimulert av informasjon angående bivirkninger

Røyke også hasj iblant , hvordan er det når man tar antidepressiva?
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke kjennskap til akuratt den typen, men å lese om mulige bivirkninger blir man gæren av enten det er antidepressiva eller ibux. Men ja antidepressiva kan gi noen veldig skumle bivirkninger i oppstarten så det er viktig å følges tett opp med lege minst to ganger i mnd i begynnelsen. Selv er værste bivirkningene jeg har hatt på antidepressiva mareritt og zombiebrain.

Å røyke hasj medvirker til depresjon så det kan gjøre at medisinen ikke hjelper deg på den måten den skal. Hasjrøyking ødelegger hjernens naturlige serotonin og dopamin produksjon, så selvom antidepressiva skal normalisere hjernens naturlige serotonin og dopaminproduksjon vil det ikke nå normale nivåer så lenge du røyker hasj om det er jevnlig bruk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
etter besøk hos legen i dag ble jeg utskrevet brintellix 10 mg daglig. Noen som har erfaring med denne? Prøvde å researche litt men ble bare over stimulert av informasjon angående bivirkninger

Røyke også hasj iblant , hvordan er det når man tar antidepressiva?
Vis hele sitatet...
Du burde slutte med hasj før du begynner på anti depressiva. Aldri krysset tanken at hasjen kan være en av faktorene du er deprimert ? Forsøk 1-3 måneder uten mens du går turer daglig og tren litt. Dersom det ikke hjelper kan du forsøke medisiner. Anti depressiva er ikke noe du vil ta med mindre det er strengt tatt nødvendig.
Sist endret av WierdoZ; 7. november 2023 kl. 04:56.
Mange tilfeller av depresjon er mangel på D-vitamin, startet ikke legen din der?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
etter besøk hos legen i dag ble jeg utskrevet brintellix 10 mg daglig. Noen som har erfaring med denne? Prøvde å researche litt men ble bare over stimulert av informasjon angående bivirkninger

Røyke også hasj iblant , hvordan er det når man tar antidepressiva?
Vis hele sitatet...
Har prøv brintellix og det ga meg ganske ubehagelige bieffekter. Leste en del på reddit om det den gang, og det var vanskelig å finne noen som hadde hatt gode opplevelser med det i det hele tatt.

Råder deg om å bytte til eacitalopram, som er verdens mest brukte antidepresiva for tiden og som også har vist seg i metastudier å ha den beste balansen av virkning mot bivirkninger. Bruker det selv og det hjelper meg mye.
Synes ikke hasj gjør det noe værre akkurat, men det gjør mest sannsynlig at det du sliter med ikke blir BEDRE iallfall.
Anonym bruker
"Glad Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke farlig dersom
du ikke har en psykisk sykdom fra før som kan gi økt risiko for utløst psykose
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke farlig dersom
du ikke har en psykisk sykdom fra før som kan gi økt risiko for utløst psykose
Vis hele sitatet...
Det stemmer overhodet ikke. Hasj er skadelig på mange fler måter enn rusutløst psykose, dessuten finnes det nyere studier på at man ikke behøver å ha genetisk eller psykisk disponent for psykose for å utvikle det. Hvem som helst kan få det
Går på denne selv og er meget fornøyd! Noen bivirkninger, men ikke noe litt lube ikke fikser^^
Har gått på den i over 6 mnd nå. Som fastlegen forklarte meg det når jeg begynte på den er den tilsvarende cipralex men med noe reduserte bivirkninger.