Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 582
Jeg har oppsigelsestid på en måned og jeg hadde tenkt å si opp nå slik at jeg ville vært fri tidlig oktober, men så leste jeg følgende på arbeidstilsynet.no:

Normalt regnes oppsigelsestiden fra den første dagen i måneden etter at oppsigelsen har funnet sted. Dersom for eksempel arbeidsgiver eller arbeidstaker mottar oppsigelsen 15. mars, så løper oppsigelsestiden fra 1. april.
Vis hele sitatet...
Det står ingenting om når oppsigelsestiden regnes fra i min arbeidskontrakt. Er det da slikt det gjelder fra starten av første måned? Jeg kan ikke finne noe definitivt svar på dette på internet. Setter pris på om du legger ved kilde til svar.


Takk
Sitat av leileilei Vis innlegg
Setter pris på om du legger ved kilde til svar.


Takk
Vis hele sitatet...
Du har jo sitert kilden selv...
Inneværende måned + [antall måneder oppsigelse] er normalen. Du siterte en veldig god kilde selv så jeg gidder ikke sitere den samme.

Spør sjefen om du kan slutte på dagen. Det gjorde jeg i min forrige jobb og det godtok de.
Sist endret av IneartheDx; 5. september 2023 kl. 19:11.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Inneværende måned + [antall måneder oppsigelse] er normalen. Du siterte en veldig god kilde selv så jeg gidder ikke sitere den samme.

Spør sjefen om du kan slutte på dagen. Det gjorde jeg i min forrige jobb og det godtok de.
Vis hele sitatet...
Takker, får prøve det

Sitat av Dough Vis innlegg
Du har jo sitert kilden selv...
Vis hele sitatet...
Du må virkelig ha lav IQ for å ikke forstå forskjellen mellom "normalt regnes..." og "for alle tilfeller regnes...", som er det spørsmålet mitt angår. Finn deg noe bedre å gjøre en å skrive slik uhjelpsom oppgulp.
Sist endret av leileilei; 5. september 2023 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Forhandle med arbeidsgiver går fint. Hvis det ikke virker må du enten bare slutte å gi faen i attest. Og starte i ny jobb. Hvis de allerede har valgt deg trenger du ikke en fantastisk attest. Bare at man har bevis for man har jobbet der. Og ikke får hull cv
https://www.arbeidstilsynet.no/regel...loven/15/15-3/

(4) Oppsigelsesfrister som er fastsatt i første til tredje ledd løper fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted.
Vis hele sitatet...
Dette er linket til på siden der du fant info på. Men når Arbeidstilsynet sier "normalt" så betyr det "hvis ikke annet er avtalt".