Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 603
Noen som har sett på dette? Ble anbefalt av en venn og syntes det er meget interessant.
Vil starte med å si at jeg ikke har planer om selge kokain
Er dette faktisk realistisk? Hvordan fordeler de pengene mellom de store dealerene og de små?

Syntes det var en fet serie med mange synsvinkler;
CIA/Teddy, Sør amerikanerene/Mexicanerene og Frankie/"de svarte"(veldig politisk ukorrekt jeg vet)

En annen ting jeg lurte på var hvordan crackheadsa så ut, jeg bor ikke et sted der jeg kan finne crackheads hvis ikke jeg direkte oppsøker dem, så er det faktisk realistisk at de ser sånn ut?
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Noen som har sett på dette? Ble anbefalt av en venn og syntes det er meget interessant.
Vil starte med å si at jeg ikke har planer om selge kokain
Er dette faktisk realistisk? Hvordan fordeler de pengene mellom de store dealerene og de små?

Syntes det var en fet serie med mange synsvinkler;
CIA/Teddy, Sør amerikanerene/Mexicanerene og Frankie/"de svarte"(veldig politisk ukorrekt jeg vet)

En annen ting jeg lurte på var hvordan crackheadsa så ut, jeg bor ikke et sted der jeg kan finne crackheads hvis ikke jeg direkte oppsøker dem, så er det faktisk realistisk at de ser sånn ut?
Vis hele sitatet...
Veldig bra serie, gode skuespillere også, spesielt med tanke på at Damson idris er Britisk.

Hva mener du med fordelingen av penger? Man tjener jo av det man selger, selger du mye får du mye penger, selger du lite får du lite penger, er ikke mer avansert enn det. Har du andre som selger for deg så tjener du enda mere.
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Jeg visste ikke at han var britisk, han spilte rollen helt perfekt. Kult å se!

Jeg mente at frankie skaffer varene fra teddy, deretter fordeler han ut produktet til dealers som fordeler det ned til dealers etc. når de selger produktet, tar de "soldiers'a" f.eks 10% sender oppover også tar de 10% og sender oppover sånn at frankie til slutt sitter igjen med kanskje 50%?
En helt fantastisk god serie.
Jeg har fulgt med helt siden første episode kom ut.

Basert på Snowfall og Narcos så tenkte jeg å kjøpe denne boken.
"Narconomics - How To Run a Drug Cartel"
https://www.norli.no/boker/fagboker/...8aApHyEALw_wcB
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Jeg har faktisk et gavekort der, skal få brukt det sånn at det ikke går til waste