Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1059
Hei.
Synes at denne PS3M1.22.0 er litt treig. Det er liksom ikke no sjangs å bare sitte å shuffle mellom låter. Er det noen som har noen erfaringer eller løsninger på dette?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvordan streamer du da ? Kabel eller trådløst ?

Selv på trådløst er det ikke noe merkbar venting når jeg har brukt lydavspilling hos meg, selv bruker jeg 99% videostreaming da og da venter jeg 1-1.5sekunder kanskje når jeg åpner filmer.
torsteinsen's Avatar
Trådstarter
12 0
Jeg har ca 8sek delay på bare på musikk. Jeg har ikke tuklet med noen innstillinger. Ellers så står det: speed 9mb/s. Ufattelig irriterende..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du svarte enda ikke på det relevante spørsmålet.
torsteinsen's Avatar
Trådstarter
12 0
Beklager trådløst. Må være så påståelig å si at hvis man ikke skal bruke dette trådløst er det jo et helt bortkasta program...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvorfor ?

Finnes da nok av folk som har nettverkspunkter rundt om i huset og på rom hvor de har mediabokser ?
Streaming av rå-HD materiale fungerer nok styggdårlig på trådløst og trådløst er jo fattigmannstilkobling uansett.

Når det er sagt streamer jeg fint over trådløst, så problemet hos deg må ligge i elendig signalstyrke \ mye støy \ elendig aksesspunkt.
Sleit selv med at PS3 Mediaserver var treig, gikk derfor over til Rivet. Anbefales på det varmeste!

Når det kommer til shuffling mellom låter er det vel en shuffle funksjon i avspilleren på PS3'en?
Bruker ps3 mediaserver uten problemer, helt til jeg skal streame HD filmer trådløs - Der blir det litt for hardt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Freddeg Vis innlegg
Bruker ps3 mediaserver uten problemer, helt til jeg skal streame HD filmer trådløs - Der blir det litt for hardt.
Vis hele sitatet...
Spørs hvilket format vi snakker om og eventuell bitrate, spiller selv av endel 720p og 1080p over trådløst G-nettverk og vet om folk som streamer høyere kvalitet over N-nettverk.

Transcoder du også kanskje ?
Jeg har sluttet å bruke ps3mediaserver til filmer da det lagger over det trådløse nettverket.. de fleste filmene mine er mkv.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av iGnome Vis innlegg
Jeg har sluttet å bruke ps3mediaserver til filmer da det lagger over det trådløse nettverket.. de fleste filmene mine er mkv.
Vis hele sitatet...
Hjelp, jeg har sluttet å bruke bensinbiler siden alle bensinbilene er så dårlige å kjøre.

Der var argumentet ditt litt ordendret, ja trådløse nettverk suger til det meste, men det hjelper ikke at ola nordmann kjøper en random dlink router til 200,- og prøver å pushe en milliard gigabit gjennom den.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hjelp, jeg har sluttet å bruke bensinbiler siden alle bensinbilene er så dårlige å kjøre.

Der var argumentet ditt litt ordendret, ja trådløse nettverk suger til det meste, men det hjelper ikke at ola nordmann kjøper en random dlink router til 200,- og prøver å pushe en milliard gigabit gjennom den.
Vis hele sitatet...
trenger ikke å strekke kabel da jeg har satt opp en pc i stua..?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Spørs hvilket format vi snakker om og eventuell bitrate, spiller selv av endel 720p og 1080p over trådløst G-nettverk og vet om folk som streamer høyere kvalitet over N-nettverk.

Transcoder du også kanskje ?
Vis hele sitatet...
Yupp. Er nok det som ødelegger ;(