Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1517
Hoi!

Tenkte jeg skulle prøve å flashe min gamle xbox 360 elite.
Jeg har kommet så langt at hele boksen er åpnet og ligger klar til å flashe's.
Men , ble litt usikker etter å ha lest mange forskjellige plasser om hvorvidt mitt drev faktisk kan flashes.
Så tenkte jeg kunne spørre her, siden det var mange gode tutorials å finne også.

Bildet som medfølger er DVD rommet mitt.
Så , kan jeg flashe denne ut lodding? Og trenger jeg et spesielt hovedkort på datamaskinen min?

Takk for all hjelp
Sitat av Freddeg Vis innlegg
Hoi!

Tenkte jeg skulle prøve å flashe min gamle xbox 360 elite.
Jeg har kommet så langt at hele boksen er åpnet og ligger klar til å flashe's.
Men , ble litt usikker etter å ha lest mange forskjellige plasser om hvorvidt mitt drev faktisk kan flashes.
Så tenkte jeg kunne spørre her, siden det var mange gode tutorials å finne også.

Bildet som medfølger er DVD rommet mitt.
Så , kan jeg flashe denne ut lodding? Og trenger jeg et spesielt hovedkort på datamaskinen min?

Takk for all hjelp
Vis hele sitatet...
Dette bildet du la ved sa meg ingenting... Hvilket merke er det på drevet? Jeg har benq drev og det er ekstremt lett å flashe. Jeg brukte Jungleflasher.. Søk på Youtube!Dette hjalp meg mye,, ligger mange guides ute der
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Dette bildet du la ved sa meg ingenting... Hvilket merke er det på drevet? Jeg har benq drev og det er ekstremt lett å flashe. Jeg brukte Jungleflasher.. Søk på Youtube!Dette hjalp meg mye,, ligger mange guides ute der
Vis hele sitatet...
Det står jo faktisk at det er et Lite-on 93450c drev da..


angående flashing..

Disse drevene krever litt ustyr og ikke minst litt peiling.
Du kan flashe dette drevet uten å lodde, men da trenger du CK3 med en Probe når du skal extracte keyen.

Edit:
Glemte å nevne at selv med probe så kan en liten rykning i henda dine når du holder på være nok til å svi hele drevet.. :P
og muligens utstyret ditt .. :P

Dessuten vil du trenge en Via Kontroller.. enten har du dette integret i hovedkortet, ellers kan det kjøpes et PCI kort på dealextreme for 50kr (funker fett for meg)
Sist endret av DiXi; 15. mai 2011 kl. 19:34.
Trådstarter
18 0
Sitat av DiXi Vis innlegg
Det står jo faktisk at det er et Lite-on 93450c drev da..


angående flashing..

Disse drevene krever litt ustyr og ikke minst litt peiling.
Du kan flashe dette drevet uten å lodde, men da trenger du CK3 med en Probe når du skal extracte keyen.

Edit:
Glemte å nevne at selv med probe så kan en liten rykning i henda dine når du holder på være nok til å svi hele drevet.. :P
og muligens utstyret ditt .. :P

Dessuten vil du trenge en Via Kontroller.. enten har du dette integret i hovedkortet, ellers kan det kjøpes et PCI kort på dealextreme for 50kr (funker fett for meg)
Vis hele sitatet...
Så på dette drevet MÅ du ha en probe? >_<
nei, du kan kutte en tracer, lodde litt her og der og masse greier.. :P
Trådstarter
18 0
Sitat av DiXi Vis innlegg
nei, du kan kutte en tracer, lodde litt her og der og masse greier.. :P
Vis hele sitatet...
Fantatisk..
Da la jeg denne saken på is :P

Sitat av DiXi Vis innlegg
nei, du kan kutte en tracer, lodde litt her og der og masse greier.. :P
Vis hele sitatet...
Om jeg lodder. Trenger jeg fortsatt en sak til hovedkortet?
Og hvordan finner jeg ut om jeg har det eller ikke?

takk for all hjelp
du trenger fremdeles viakontroller.
Google navnet på hovedkortet så finner du ut av det..

Jeg har gjort litt mer research (jeg har ikke holdt meg så oppdatert på den fronten)

Jeg har selv alt utstyret, bortsett fra en nyere versjon av en probe til CK3 kittet..
Så dette kan visst gjøres veldig enkelt ved hjelp av CK3 v3 og Probe v3

Med mindre du har loddet mye før og er passe god på det anbefaler jeg virkelig ikke at du prøver å gjøre noe slikt selv.
Trådstarter
18 0
Sitat av DiXi Vis innlegg
du trenger fremdeles viakontroller.
Google navnet på hovedkortet så finner du ut av det..

Jeg har gjort litt mer research (jeg har ikke holdt meg så oppdatert på den fronten)

Jeg har selv alt utstyret, bortsett fra en nyere versjon av en probe til CK3 kittet..
Så dette kan visst gjøres veldig enkelt ved hjelp av CK3 v3 og Probe v3

Med mindre du har loddet mye før og er passe god på det anbefaler jeg virkelig ikke at du prøver å gjøre noe slikt selv.
Vis hele sitatet...
Utdanningen min er delvis i lodding, så burde gå bra :P
Men, Viakontrolleer, hva i alle dager er det ?
http://www.dealextreme.com/p/via-4-p...-pci-card-4706
Denne bruker jeg og fungerer veldig bra, men du må etter hva jeg har forstått, bruke den sata kontrolleren på siden.

Sjekk ut:
Jungleflasher Tutorial

Der står det en veldig detaljert guide på hvordan du bruker jungleflasher, hvordan du går frem på de ulike drevene.
Alternativt kan du ta kontakt med noen som driver med dette, koster vanligvis ikke mer enn 400-600kr
Jeg tok 400kr da jeg holdt på, og blir nok noe sånt når jeg starter opp med den tjenesten igjen

Small price to pay, men du løper jo alltid under en risiko av å bli bannet da..
Jeg har blitt bannet en gang (kun konsollen, ikke live kontoen), men det er billigere å kjøpe en konsoll i året enn å kjøpe spill til konsollen.. dette problemet har du dog kun om du har planer om å spille live, eller være koblet til nett med den i det heltatt..
Sist endret av DiXi; 15. mai 2011 kl. 22:16.
Trådstarter
18 0
Sitat av DiXi Vis innlegg
http://www.dealextreme.com/p/via-4-p...-pci-card-4706
Denne bruker jeg og fungerer veldig bra, men du må etter hva jeg har f
Vis hele sitatet...
Men, hva er en VIA kontroller? Vil liksom finne ut om jeg har en slik sak allerede :P
få navnet på hovedkortet ditt så skal jeg sjekke for deg
Trådstarter
18 0
ip35-e.
Og takk :P
klarer ikke finne noe om at det hovedkortet har det nei, så da må du nok kjøpe det PCI kortet utenom