Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 496
Når jeg prøver å kjøre Windows Update får jeg feilkoden 80072EFE. Har søkt på internett og de fleste anbefaler å slå av Nortons brannmur, men jeg er usikker på hva resultatene av det vil bli... Har prøvd et par andre steg-for-steg råd, men ingen har fungert til nå. Jeg klarer heller ikke å ta sikkerhetskopi av harddisken, kan være av samme årsak? Kjører forresten Vista.

Jeg vil helst ikke gjøre PCen min åpen for virus, for jeg bruker en felles internettilkobling for hele (student)nabolaget, og har allerede oppdaget at den er full av diverse snusk...

Noen som har noen råd?
Slå av Norton og bare start update. og slå den på igjen etterpå.. men for all del ikke bruk Norton. det er bare søppel. bruk enten AVG free eller AVAST free. jeg personlig bruker avast på alle mine maskiner
Fjern alt som er installert av "sikkerhetsprodukter". De sloss mot hverandre, og er slettes ikke "sikre".

Legg inn ZoneAlarm, helst Pro: dvs at du i stor grad selv bestemmer hvem som har adgang til din maskin. Denne kan nemlig sperre for trafikk *ut* fra din maskin, noe som er like viktig som det motsatte. Gi dine programmer bestemte rettigheter på nett. Det har eksempelvis ikke særlig hensikt å kjøre Java-applikasjoner uten videre : nettbanken vil forlange det skulle jeg tro. Jeg skulle også tippe at du får raskere nettopplevelse med å koble fra javascript.

Dette er da litt avhengig av hva OS du bruker. Jeg antar Windows 7 eller Vista. Med alle oppgraderinger og patches ... huff. Men selv Linux og Mac trenger brannmur.

Og Windows trenger altså ikke på langt nær alle disse sikkerhetsprogrammene. Tro meg; jeg har hatt Windows på nett siden 1994.