Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1193
Hei...

spørsmåle mitt angår folk som gruker Adobe After effect eller har god erfaring med dette progammet!

Video Copilot er en webside for folk somm vil lære seg å bruke Adobe After Effects eller for å lære seg mer avangsert redigering.
på den siden lærte jeg meg å lage Laser sverd sånn som i Star Wars. brukte denne effekten til å lage ett video klipp av en med laser sverd i Spillet Battlefield 2 (må si jeg er litt stålt av dem hehe)
men jeg vet ikke hvordan jeg skal få til lyd effektene som du hører i Star Wars når dem skrur på sverde og svinger det rundt.

er det noen her som vet hvordan jeg skal på dette til?
har tenkt på å bare finne lydene og legge dem inn, men da blir lyden litt feil til feil bevegelser er jeg redd for.

Her er foresten filmen jeg lagde http://www.youtube.com/watch?v=47FEJ_JphwA

håper det er noen som har noen foruftige svar til meg her...

Traktortom2.....
Adobe After Effects er egentlig bare ment for å redigere/fikse/manipulere/lage videoklipp. Ikke til å lage lyd med. Til å lage lydeffekten bør du bruke et annet program, som jeg ikke kjenner til. Adobe Audition kanskje?
Trådstarter
ok
jeg har denne Adobe CS3 Master Collection pakka....
er ett av de programmene som heter Adobe Soundbooth CS3, men den tar kun lyd og der ser du ikke filmen samtidig eller noe.... kansje jeg må bruke Adobe Premier Pro CS3 bare også finne lydene og legge dem til da!

vet rett og slett ikke?
Heisan.
Å få til den lyden er ikke så veldig enkelt egentlig. Originalt består den av lyden fra en enorm kinofremviser og interferencelyd fra en eldgammel tv. Disse lydene ble tatt opp når lydteknikkeren veivet mikrofonen foran en høytaler i takt med sverdene på de originale filmene. Men jeg skal slutte å skryte om min viten hehe

Har ikke prøvd dette selv, men en gammel venn av meg klarte å få til en ligndende lyd ved å pitche ned lyden fra et slag på en gryte enormt mye. Da blir lyden strukket og får et veldig mekanisk sound på seg. Med tanke på at du ikke har vært borti sounddesign eller redigering av noe slag så anbefaler jeg deg bare å finne en eller annen sound effect du føler passer til klippet ditt på nettet.
Det er ganske lett å miste gnisten for lage lyder når du ikke vet hvor du skal starte hen.
Just my advice
Trådstarter
hmm....
ja ok, men vet du om en side der jeg kan finne sånne lyder?
Det er vel egentlig så enkelt som å søke etter det på Youtube, og når du finner den - laster du ned klippet fra derfra. Du kan laste ned youtube klipp ved å søke opp "youtube downloader". Deretter kopierer du linken til youtube klippet, og laster ned fra youtubdownloader siden. Selvfølgelig må du klippe/kutte klippet til, slik at lydene kommer til riktig tid. Adobe premiere er greit å bruke til det.
jeg søkte på google og fant denne blandt mange...
http://www.mediacollege.com/download...rs/lightsaber/
Do not underestimate the power of google
Andrew Kramer som driver Videocopilot har jo satt sammen en pakke med mange forskjellige lyder, koster dog en del dollar, you are a pirate?
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Ta og rendre ut klippet og åpne det i Ppro cs3

Gå på internett og søk etter Starwars SFX

Premiere har god støtte for lydredigering..
Trådstarter
mange bra taips her...
du tobiasmt:

veg vet om pakkene og alt sånn og hva som er i dem ovs...
har du pakkene?
skola til en kompis skal få dem kansje så da skal jeg brenne pakkene hehe...

Premier pro kan jeg nesten alt på nå, fult klar over hva det er god for;-)

Sitat av modfoto
jeg søkte på google og fant denne blandt mange...
http://www.mediacollege.com/download...rs/lightsaber/
Do not underestimate the power of google
Vis hele sitatet...
der har vi hva jeg trenger du hehe...
men kan du finne lyden som du hører når han veiver med sverde også og når to sverd treffes hører du sånn gnistrelyder nesten, kan du finne dem også
Maaan....betaler du meg så kan jeg finne det jeg...betaler du meg mer kan jeg lydlegge det for deg også hehe Jeg har desverre ikke tid til å loke meg rundt på nettet for å finne ting til deg. Bruke google og det du har lært i engelsktimene på skolen så kommer du langt
Trådstarter
bare glem det:P

fant alt selv og fikset det....

http://www.youtube.com/watch?v=1AvojQkbRhU

der ser du hvordan det ble...
5min med redigering bare da.....
Sitat av modfoto
Maaan....betaler du meg så kan jeg finne det jeg...betaler du meg mer kan jeg lydlegge det for deg også hehe Jeg har desverre ikke tid til å loke meg rundt på nettet for å finne ting til deg. Bruke google og det du har lært i engelsktimene på skolen så kommer du langt
Vis hele sitatet...
Men du hadde tid til å svare unødvendig på dette innlegget ?
Trådstarter
vel....
ble litt revet med kan man jo si...
spurte før jeg så selv liksom...
Last ned Audacity. Det tar opp lyd fra maskinen. Så finner du filmer på youtube, og tar opp lydeffektene.

Det ligger også en del lightsaber effekter på bearshare. Finner ikke på 6.0 så skaff deg 5.2.5 lite.