Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2277
Driver og tegner litt, men har ikke råd til å kjøpe alle fargenyansene jeg har lyst til å bruke for å fargelegge tegningene mine. Er det noen her som pleier å scanne bilder de har tegnet (med f.eks. penn) og fargelegger med dataprogrammer? Finnes det programmer som kan "gjenkjenne" min sorte strek fra den scannede tegningen og på en måte legge dette som et eget layer? Noen som vet om noen gode programmer til dette og eventuelt noen tutorials? Har forsøkt litt i Open Canvas, men har ikke funnet noen gode tutorials til hvordan det fungerer. Noen som bruker wacom til å fargelegge?

Mye spørsmål på en gang gitt. Setter pris på alle forslag. Kan legge med en tegning, sånn for å gi et visst innblikk i hva jeg vil fargelegge.
Dette er en link til en tutorial som passer utmerket. Den tar utgangspunkt i å fargelegge bilder i photoshop, med tegnebrett!

Jeg bruker den selv, og synes det er en kjempeenkel og grei måte å gjøre det på
Det var nice tutorial ^^ Ja jeg brukte selv photoshop CS2 i mine dager, og det funka fett! ^^

Hva skal bildet forestille a? Noe indre organer? :S
Denne tegninga har jeg sett før ett visst sted Photoshop er jo et nice program til å fargelegge og gjøre clean-ups.
Bra tutorial, takk for linken! scrotum: huh? Jeg tegna den der for mindre enn en måned sida, hvor i alle dager har du sett den?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Daisuk
Bra tutorial, takk for linken! scrotum: huh? Jeg tegna den der for mindre enn en måned sida, hvor i alle dager har du sett den?
Vis hele sitatet...
rettelse: alle dager er en tidsbetegnelse.. ikke en stedsbetegnelse..

når i alle dager har du sett den?
___________________________
Sist endret av tobbe654; 10. mai 2008 kl. 03:00.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Er litt uenig med den guiden på enkelte punkter. F.eks. ville jeg lagret outlines som en egen alpha-kanal, framfor som et eget layer. Da kan man bedre jobbe med områdene under og rundt outlinen. Og der han bruker threshold for å øke kontrast på outline gjør curves eller levels jobben mer nøyaktig.