Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1165
Jeg skaffet meg nylig photoshop og jeg lurer på om dere vet om noen bra guider og tillegs pakker(brushes og denslags) til photoshop cs3?
hadde vært utrolig fint om noen vet om en bra

takker på forhånd
Sist endret av Domm; 28. april 2008 kl. 16:57.
Denne siden har mange gode tutorialer til photoshop og andre programmer.
http://www.deviantart.com/ finner du brushes og forskjellige andre ting (categories - resources)
Sitat av Krister
Vis hele sitatet...
"This Website Template website is currently under reconstruction and will be restored shortly.
In the meantime, please visit our sponsors below to help us restore our sites:"
Domm's Avatar
Trådstarter
takker for raske og bra svar alle sammne
Sitat av Blackspot
"This Website Template website is currently under reconstruction and will be restored shortly.
In the meantime, please visit our sponsors below to help us restore our sites:"
Vis hele sitatet...

Tror han skrev inn feil eller glemte bindestrek:P
BTW her er den http://www.good-tutorials.com/
Riktig det FaLcOn! Lenge siden jeg har brukt den siden...
Sitat av Krister
Riktig det FaLcOn! Lenge siden jeg har brukt den siden...
Vis hele sitatet...
^^,

Er det noen som vet flere norske PS tutorial sider?
Anbefaler på det sterkeste 22pixels flock pakken. Masse brush's og fonts!
http://www.download.com/3001-2192_4-10504543.html
Sist endret av ellricho; 30. april 2008 kl. 11:34.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Anbefaler deg å lære verktøyene i Photoshop, ikke bruke tutorials for å lage allverdens effekter. Da kan det hende du med litt tenkning klarer å lage ting slik du selv vil lage dem, framfor å ende opp med uoriginalt søppel som alle kan lage.
Holder faktisk på å lage et webzine med litt mer det som Dev nevner over her, å lære hvordan man virkelig *bruker* photoshop (+illustrator, indesign og muligens noen andre programmer på sikt, samt litt grunnleggende ting innenfor typografi og design) til nyttige ting, ikke bare dilldall og filter/effekt-misbruk som så alt for mange andre sider har.

Jeg prøver å legge meg på et nivå så folk som ikke har noen som helst kunnskap om dette fra før skal kunne ha nytte av det, og opp til ca 1.klasse AD på westerdals. Har man først kommet opp til dette nivået, så er man så godt i gang at man klarer å finne ut av mye mer selv. Har skrevet en del innhold allerede, skal bare få det inn på et bedre domene før jeg legger det ut her, bør skje i løpet av noen dager
Sitat av atomet
Holder faktisk på å lage et webzine med litt mer det som Dev nevner over her, å lære hvordan man virkelig *bruker* photoshop (+illustrator, indesign og muligens noen andre programmer på sikt, samt litt grunnleggende ting innenfor typografi og design) til nyttige ting, ikke bare dilldall og filter/effekt-misbruk som så alt for mange andre sider har.

Jeg prøver å legge meg på et nivå så folk som ikke har noen som helst kunnskap om dette fra før skal kunne ha nytte av det, og opp til ca 1.klasse AD på westerdals. Har man først kommet opp til dette nivået, så er man så godt i gang at man klarer å finne ut av mye mer selv. Har skrevet en del innhold allerede, skal bare få det inn på et bedre domene før jeg legger det ut her, bør skje i løpet av noen dager
Vis hele sitatet...
Du får si ifra når den sia er oppe! Artig med noen som prøver noe nytt, tror jeg vil få bruk for det.
Ellers, noen som har tips til noen sider som forteller deg grunnleggende om hvert verktøy i Photoshop?
Sist endret av Christian; 1. mai 2008 kl. 15:05.