Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1987
Kung fu klubben min har nettop skaffet nytt lokale, leien er litt høy, så vi må ha fler medlemmer for å få kostnaddene dekket.
Til dette trenger vi noen enkle men pene plakater som vi kan henge opp rundtom, problemet er at vi ikke har budsjett eller penger til dette ¨å håper på at det er noen her inne som ønsker å hjelpe oss.

Jeg har laget en liten skisse over hvordan jeg kunne tenkt meg plakaten ser ut, men hvis dere syntes det suger, står dere fritt for å gjøre det bedre, vi er bare glad om vi får hjelp til å lage noe bra.

Skissen jeg har laget finner dere her ja jeg er helt klar over at den grovskissen suger passe mye, men uansett:

På de 4 tantene dere ser, hadde jeg tenkt at det kunne være bilde.
i firkant nr1 tenkte jeg dette bildet
i firkant nr2 tenkte jeg dette bildet
i densiste helt til venstre tenkte jeg dette bildet

Diana , altså nr 3 fonten på denne siden.

Fargen jeg ønsker å få brukt er 8d0207


Tusen takk for hjelpen dere som ønsker å hjelpe!
Dere som skal wine over at jeg spørr om hjelp til å lage en plakat, kan spare meg for maset.
Kan jo smekke sammen noe imorgen eller noe slikt, har man ps så er det jo bare å copy past bildenee inn dit da..
Tror det er mer sjarmerende om du bare "smekker" sammen noe selv. Noe likt Kong Kaffe. Kjøp noen A3-ark og en sprittusj!
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av tobiasmt
Kan jo smekke sammen noe imorgen eller noe slikt, har man ps så er det jo bare å copy past bildenee inn dit da..
Vis hele sitatet...
Hadde vært megaflott! rundingen nederst skulle vi ønske kunne vært en http://www.babagene.net/800x600/slid...Yin%20Yang.jpg om det lar seg gjøre!
Litt lite "forklarende" bilder da. Kan jo være reklame for en leiemorder :P
Ville nok gått for et nøytralt svart hvitt profilbilde, mer logoaktig. Men enough talk. Skal se hva jeg får til =)
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Liquid Crystal
Litt lite "forklarende" bilder da. Kan jo være reklame for en leiemorder :P
Ville nok gått for et nøytralt svart hvitt profilbilde, mer logoaktig. Men enough talk. Skal se hva jeg får til =)
Vis hele sitatet...
Haha forstår absolutt hva du mener, men duden står å holder på broadsword, å står i noen fønkye kung fu stillinger, så det er veldig relatert til det vi driver med
Tusen takk for at du gidder å hjelpe!
https://imma.gr/4241 jeg laga et forslag!!!! hæ
Pass på copyright. En jeg kjenner fikk 8000kr i bot for å ha brukt håret til ei tysk dame i en logo.

Hadde heller tatt et bilde av noen som trener Kung Fu i klubben deres. Tror det hadde funka bedre.
Et tips - lag en rekke nederst på arket med sånne små papirlapper med webadressen/tlf.nr som er lette å rive med seg, så er det enda et hakk lettere for folk

Egentlig vil nok jeg også anbefale å gjøre det litt annerledes enn sånn som du har foreslått det, syns faktisk torefaan er inne på noe bra

Det er også et veldig bra poeng med at dere MÅ passe på å ha lov til å bruke bildene dere ender opp med å bruke, ellers kan det kjapt svi litt.

Her har dere masse ganske bra til en veldig billig penge: http://www.istockphoto.com/file_sear...e&text=kung+fu
Sist endret av atomet; 7. april 2008 kl. 23:25.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Selve bildene avpersonen har vi selv tatt, men yin yang`en er det ikke likedan med.

også tusen takk for tipset med de lappene, atomet, sykt bra!



Sitat av pmeT
Pass på copyright. En jeg kjenner fikk 8000kr i bot for å ha brukt håret til ei tysk dame i en logo.

Hadde heller tatt et bilde av noen som trener Kung Fu i klubben deres. Tror det hadde funka bedre.
Vis hele sitatet...
han som er tatt bilde av er treneren. Jeg som har tatt dem forresten, men ønsker ikke kritikk av de :P

som sagt verre er det med yin yang symbolet!
Sist endret av Spelly; 7. april 2008 kl. 23:51.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av atomet
Et tips - lag en rekke nederst på arket med sånne små papirlapper med webadressen/tlf.nr som er lette å rive med seg, så er det enda et hakk lettere for folk
Vis hele sitatet...
Husk nå endelig å skrive på "Wu jin kung fu klubb" i tillegg til nummeret. Irriterer veldig når bare nummeret står på lappen. "Hva faen var dette nummeret til da? Æsj, gidder ikke sjekke gulesider. Søpla!"
yin yang er enkelt å lage, tre sirkler bare hvis jeg ikke tar helt feil, evt får du kjøpt det hos istockphoto (linken min over) for en billig penge, sikkert et par dollar.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Men jeg kan ikke se Copyright © på yin yang bildet jeg linket til tideligere.
Sist endret av Spelly; 8. april 2008 kl. 09:13.
Sitat av spelley
Men jeg kan ikke se Copy ® på yin yang bildet jeg linket til tideligere.
Vis hele sitatet...
Et bilde blir automatisk copyrighta og beskytta for den personen som står eigeransvarlig.

Trenger ikke å stemple bilde med en HUGE "C" For at det skal være copyright ;p
Er bildet av norsk opphav har det uansett ingen "copyright" uansett hvor mange C'er som er skrevet på eller ikke. Da er bildet uansett beskyttet av "Lov om opphavsrett til åndsverk - åndsverksloven" og du kan bli erstatningspliktig ved å benytte det uten lov.

Internasjonale regler kjenner jeg lite til, men det sier seg i grunn selv at du ikke kan benytte andres arbeid uten lov, og at du helt sikkert kan få problemer uansett hvilket lovverk det faller inn under.

Bruk heller et av de bildene atomet linker til. Da er du i alle fall på rett side av loven.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
ah, ok. Visste ikkdette!
Men det er jo faktisk fornuft i det
UAnsett, her er en basic yin yang, en venn av meg hadde tilfeldigvis en på pcen han sa han hadde laget.
her er den.
Så dere kan bruke den i stedet for den yin yangen jeg linket til tideligere, det siste vi vil er å få en bok pga brutt åndeverksloven.

Takk igjen til de som gidder å hjelpe!!!
Sitat av Cikey
Internasjonale regler kjenner jeg lite til, men det sier seg i grunn selv at du ikke kan benytte andres arbeid uten lov, og at du helt sikkert kan få problemer uansett hvilket lovverk det faller inn under.

Bruk heller et av de bildene atomet linker til. Da er du i alle fall på rett side av loven.
Vis hele sitatet...
USA gjorde en stor endring i åndsverkloven i 2004 tror jeg det var, så nå trenger man heller ikke der å benytte seg av kopirett-tegnet for å tilegne seg kopirett. Det har vært veldig i gråsonen over dammen. Stort sett resten av den vestlige verden har automagisk åndverksbeskyttelse.
Den yin-yang'en der er i alle fall så generell at det ikke skal være noe problem
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet
Den yin-yang'en der er i alle fall så generell at det ikke skal være noe problem
Vis hele sitatet...
Yeah, forsod etter hvert at den andre yin yangen kunne bli ett problem, da den var unik. denne finnes jo det 100000 av siikkert

Takker for hjelp de som gidder å hjelpe med plakat!!
Vel, jeg vil ikke påsto at jeg gjorde noe annet enn å lage enda en skisse.
Hadde dessverre litt dårlig tid, så bare smallt sammen noe på fem minutter.

Uansett kan jeg jo poste den her, slik at andre kan finne noe inspirasjon,
(dersom det er noe).
Hvis jeg får tid i morgen kan jeg prøve å snekre sammen noe bruktbart da.

Edit: Link fixed.
Sist endret av Restyle; 8. april 2008 kl. 23:40.
Hm, et lite forslag til...

For det første er det veldig fokus på det sverdet nå. Greit nok at det er relevant, men sånn som det er nå kan man nesten få inntrykk av at det er det eneste dere driver med. Har dere noen actionshots av f.ex. litt sparking og sånt?

Det andre er også ganske likt - har dere noen bilder av andre enn treneren? Vise at det ikke bare er han, kanskje noen av de studentene som er høyest oppe i gradene?

Et slags forslag: frilegg treneren herfra: http://www.wjks.net/Wu_Ji_Kung_Fu_Sc...ilde%20003.jpg , og to studenter, litt over på hver sin side, kanskje en med et heftig spark, og den andre som blokkerer, ca samme størrelse på dem som treneren.

Så setter dere teksten under, f.ex. med den fonten restyle brukte, og kanskje en yinyang i hvert hjørne. Pass på at ikke bakgrunnsfargen blir så mørk forresten, ellers kan lett tekst og trener og alt sammen forsvinne helt i bakgrunnen.

Ang. bildene - ta dem gjerne utendørs (overskyet er faktisk bra for denne slags formål pga mykere skygger) for å få best mulig lys, og mot en nogenlunde ensfarvet, nøytral bakgrunn, så blir det lettere å klippe dem ut pent.

Teksten: Fokuser på det positive! Ikke si at "dere må ha flere studenter" - si heller at dere nå "ønsker nye studenter velkommen, i nye, flotte (evt større) lokaler"
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Høres veldig bra ut atomet! Er med på alt du sier, høres veldig bra ut! Tusen takk for tipsene du har komt med!

Vi har noen bilder i galleriet våres under wing chun

Vi har ett bilde hvor 2 elever blocker litt slag og slikt

Resten av bildene er av læreren "banker" den samme eleven om og om igjen
bilde 1

bilde 2

æbilde 3 haha
Der er noen av bildene.
JEg vet ikke om jeg kan si de er brukbar eller ei, jeg har litt vanskeligheter for å vurdere de bildene, men de er langt fra de beste jeg har sett.



Sitat av Restyle
Vel, jeg vil ikke påsto at jeg gjorde noe annet enn å lage enda en skisse.
Hadde dessverre litt dårlig tid, så bare smallt sammen noe på fem minutter.

Uansett kan jeg jo poste den her, slik at andre kan finne noe inspirasjon,
(dersom det er noe).
Hvis jeg får tid i morgen kan jeg prøve å snekre sammen noe bruktbart da.

Edit: Link fixed.
Vis hele sitatet...
hahaha jævli bra,læreren står oppå en yin yang :P men likte sykt godt hvordan du hadde satt det opp ( utenom bildene :P) Likte spesielt bra den yin yangen i bakgrunnen å fargen på bokstavene!
Om de er brukbar og dere ser noen potensiale i de, bare bruk de i plakaten. Framdeles tusen takk for hjelpen!

Jeg fikk en del inspirasjon av det bildet, skulle bare ønske jeg hadde litt skills i PS, så kunne kanskje jeg komt i nærheten å laget ett slikt produkt i løpet av en dag :P
Sist endret av Spelly; 9. april 2008 kl. 16:10.