Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1176
Har plutselig fått ett lite problem med photoshop her...mørke felt (Sterke skygger, svarte felt) i bilder inneholder plutselig små hvite prikker...små hvite pixler...det blir fler og fler når jeg justerer kontrasten på bilder. Hva kan dette komme av? Noe vært borti noe lignende?
Helt sikkert støy, helt vanlig når man overdriver justeringer.
^ProXo^'s Avatar
Trådstarter
Ikke den type støy...legger inn hvilket som helst bilde, bare utfører en ørliten justering kommer disse hvite prikkene...det har aldri hent før, og jeg har brukt photoshop i 5 år.
En femmer på at du har kommet borti en knapp for å vise utbrente felter.
^ProXo^'s Avatar
Trådstarter
Oppdaget nettopp at hvis jeg zoomer inn på bildet 100%, vises ingen av de vite prikkene...zoomer jeg litt ut, kommer de hvite prikkene tilbake, noen som vet?
Scaleringsfeil av noe slag kanskje, men det er da ikke noe problem når det ikke vises på det ferdige resultatet og heller ikke i actual size?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Vil jo ikke være noe problem på sluttproduktet, men blir jo temmelig irriterende å jobbe med vil du ikke si goillum?
^ProXo^'s Avatar
Trådstarter
Grusomt irriterende og jobbe med, til tross for at prikkene egentlig ikke er der på en måte. Har samme problemet i windows bilde- og faksbehandling nå.
kan hende det er problemer med raw-driveren din, prøv å last ned nyeste rawdriver å se om det fungerer

har hatt samme problem, men har ikke sett til det i nyere tid.