Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 724
Hei, jeg kunne ha tenkt meg en liten forklaring innen rainbow tables, har brukt det er par ganger men har lyst til å lære å genere mine egne.

Jeg kjører nu BT2 og den har rtgen.

Her er noen eksempler på konfigurasjon av rtgen.

Kode

rtgen lm alpha 1 7 0 100 16 test
rtgen md5 byte 4 4 0 100 16 test
rtgen sha1 numeric 1 10 0 100 16 test
rtgen lm alpha 1 7 0 -bench
Jeg forstår hva LM, Alpha, Byte, numeric og slikt står for men jeg har lyst til å vite hva de tallene står for.

eks:

Kode

rtgen lm alpha 1 7 0 100 16 test
Det står jo 1 7 er det lengden på passordet?
0'en ska stå for rainbow_table_index men hva er rainbow_table_index?
100 står for rainbow_chain_length hva er det?
16 står for count of the rainbow chain to generate og hva er det?

i tillegg så er det en noe som heter -bench?
rtgen lm alpha 1 7 0 100 16 test
1 7 er lengden på passordet. LAN (LM passord) deles opp i deler på maks 7 bokstaver. Så hvis du har et passord på 13 bokstaver deles det inn i 2 bunker, som scannes sperat.

0en står for nummeret på rainbow tabelen. Noen ganger lager man mange tables, så da bruker man nummer fra 0 til X.

100 står for kjedelengden til en rainbowtable. Kjedelengden øker kjangsen for å finne riktig passord, men tar lenger tid å lage. Den bruker derimot ikke større plass. Det tar også lenger tid å søke gjennom jo lenger kjeden er.

16 står for antall kjeder. Det er enkelt og greit hvor mange kjeder du vil ha per table. Jo flere kjeder du har per table, jo større plass tar det. Det tar derimot ikke lenger tid å søke gjennom.

Kilde:
http://www.windowsecurity.com/uplart...inbowCrack.pdf
Side 24.

Vil anbefale at du bruker Winrtgen når du skal lage rainbowtables. Da får du opp en fil dialogboks der du ser hva som blir påvirket dersom du endrer de forskjellige verdiene.