Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1394
Anonym bruker
"Enig Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Er det helt håpløst å forsøke å forhandle seg til en ytterligere reduksjon? Jeg er i kontakt nå med et selskap på vegne av en venn, men det tilbudet som ble gitt var latterlig dårlig. Er det vits å forsøke å forhandle videre?

Håper noen her har noen erfaringer som dere har lyst til å dele. Føler det er David vs. Goliat

(Vet dette strengt talt ikke er undergrunn, men fant ikke ut ellers hvordan jeg skulle poste anonymt.)
Det beror ofte på om det er ny gjeld eller gammel gjeld, har jeg hørt. Er det ny gjeld så lykke til, er det gammel gjeld så er det lettere å forhandle ned påløpte renter og evt ned rentesatsen på utestående.
Sist endret av bruisepristine; 18. januar 2021 kl. 12:44.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du har en plausibel forklaring for hvorfor en reduksjon vil sikre raskt og fullstendig oppgjør så er det ofte mulig å få kuttet krav. Kom i en situasjon der jeg fikk fast jobb etter lengre frafall fra jobb og min nye arbeidsgiver gav med rentefritt lån til å gjøre opp inkassosaker. Det var flere kreditorer og jeg måtte bruke endel tid på å forklare dem at summen jeg kunne få tilgang til hadde en klausul om at all gjeld måtte bli gjort opp i sin helhet før lånet ble betalt ut til meg. Fikk redusert kravene med fra rundt 30 til 40%, men det var veldig krevende å få til, det krevde veldig stor pågang fra meg, men vi ble enige sikkert fordi kravene var mange år gamle. Jeg har hørt at noen har fått redusert gjelden med opp mot halvparten, men da tror jeg de må være svært gode forhandlere eller at kreditor egentlig har gitt opp pengene.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde en klausul om at det måtte foreligge avtale om reduksjon i gjeld slik at lånet kunne dekke all gjeld før utbetaling av lånet.