Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3392
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei, ser apotekene reklamerer for Sedix, reseptfri innsovning medikament for uro.

Legen min har nettopp sagt stopp på quetapin, som jeg har brukt daglig i hvem vet hvor mange år..

Noen her som har noen erfaring med Sedix? Tenker at det kan være verdt å prøve før jeg gidder å krige til meg en ny resept.

Takk for svar,
Mvh
C
▼ ... mange måneder senere ... ▼
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Carmex Vis innlegg
Hei, ser apotekene reklamerer for Sedix, reseptfri innsovning medikament for uro.

Legen min har nettopp sagt stopp på quetapin, som jeg har brukt daglig i hvem vet hvor mange år..

Noen her som har noen erfaring med Sedix? Tenker at det kan være verdt å prøve før jeg gidder å krige til meg en ny resept.

Takk for svar,
Mvh
C
Vis hele sitatet...
Sedix er bare dritt. bruk melatonin.
Har prøvd det da jeg sliter med søvn i perioder, funka ikke en drit som hasjkake sier.
Quetapin er jo ganske heftige greier. Har du forsøkt litt mildere midler, og sett om de hjelper? Hva med diverse allergimedisiner? Når en sammenligner med Quatepin blir jo selvsagt reseptfrie midler blåbær i forhold.
Et annet reseptfritt middel er Valeriana forte. Du kan jo forsøke det, og dette skal vist hjelpe mange. Jeg har forsøkt det en gang selv, med god effekt.
Ja synses det er rart Legen sier stopp på qutiapin/seroquel, er det noe legene mine har gjort er det å kaste begge nevnte etter meg hver gang jeg tar opp søvnproblemene mine som om det skulle være verdens beste fix, en jævla uting spør du meg da det er ganske heavy antipsykotika.
Jeg må bare takke nei til dem da de fucker opp humøret mitt på dagtid så til de grader, blir fryktelig irritabel å amper for den minste lille ting desverre, da de funker som fjell til å sove på.
Bruker dog illegalt ervervede quetiapin/seroquel i nødsituasjoner.
Sist endret av Eyeamare; 19. januar 2021 kl. 12:45.
Så ikke noe virkning av Sedix selv, da hjalp ting som Zonat (anti histamin) eller melatonin bedre for meg ihvertfall men kan jo være veldig forskjellig. Zonat trenger man vel resept for men skulle ikke være vanskelig å få.
På apoteket har de et annet passion flowerprodukt. Heter "Pascoflair". Er høyere innhold av virkestoffer og koster det samme. Men passion flower ekstrakter er ofte veldig svake, og vertfall i Norge.

Jeg har tidligere hatt ganske sterk passion flower ekstrakt (fra India). Brukte det ikke til å sove da jeg ikke ble spesielt trøtt. Tok det om morgenen. Ga meg godt humør, gjor meg mer avslappet, mer bekymringsfri og generelt positiv hele dagen.
Passion flower som tørket urt er også populært som alternativ til tobakk i joint/pipe. Gir ifølge mange en ekstra boost/tvist.

For søvn ville jeg forsøkt valerinarot-ekstrakt. Lett tilgjengelig på apotek. Er nok det nærmeste man kommer Quetiapine i urteform.