Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1962
Min samboer brukte tidligere for et par mnd tilbake Remeron, Efexor og Vival.
Han sluttet raskt på Remeron og begynte på Stilnoch for å sove. For 3 uker siden sluttet han å ta Vival og Stilnoch så nå er det bare efexor han går på om dagen.. Men så har han nå innimellom putta på seg 2 og 3 Remeron for å få sove (Selv om han er trøtt på kvelden). Det tar en 20-30 minutter så stabler han seg inn i seng og når vi ligger der så begynner han å få masse rykninger i kroppen, innimellom så store at jeg skvetter til og roper "hva faen"!!. Det har hendt at han et par ganger slår mot meg i senga.. men når jeg prater med han så er han helt forvirra å ikke skjønner noe, han bare ler. Rukningene blir så ofte og store at jeg står opp å sitter å røyker noen røyk i frustrasjon å går å legger meg igjen.. huff.. Greia er at jeg syns måten han blir på er så forbanna ekkelt, han kommer med ting som ikke har noe mening i det hele tatt.. noen ganger ligger han å forteller om helt syke ting han ser for seg i rommet, at jeg lå ved sia han men han trodde jeg et lite sekund var manageren til liverpool å holdt på å le seg ihjel, han trodde tittentei satt på kommoden på soverommet å syns detta var så festlig, jeg blei jo redd da, han lå å sa "nei så jævli nå må eg prøve å sove ordentlig fordi jeg detter ut å inn av en bilkjæsj drøm.. nei husker ikke alt jeg asså men plutselig begynte han å si regnestykker høyt.. også prata han på en helt fremmed måte og bare ledde av meg når jeg prøvde å si hvordan jeg følte han var.. prøvde å spørre dem første gangene om han følte seg rusa og da sa han nei han var bare trøtt.. men jeg merker han er helt forandre og sprø så nå har det hendt et par ganger at han har sagt han føler seg rusa.. Han er jo helt rar, kikker på meg med harde øyer å smiler å snur seg bort å vil helst ikke prate om det.. trodde ikke dette var vanlig? flere som har hørt om lignende? han selv sier han tror han reagerer på dem......?
Det er kanskje en bivirkning? Reagerte ekstremt dårlig på remeron selv da jeg prøvde det for alt for mange år siden. Hver en lyd var et helvete og en liten berøring var nok til å få meg til å reagere i sjokk. Så hvis han reagerer slik jeg gjorde forstår jeg ham godt. Var et helvete av en dag på remeron for min del.

Glemte å nevne at jeg ble helt desorientert og ikke forsto på et tidspunkt ingenting av hvem jeg var. For min del ble det et forsørret fokus på å prøve å holde psyken i orden enn hva medisinen er beregnet for.
Sist endret av kjellberto; 28. juni 2012 kl. 03:43.
Trådstarter
3 0
Har søkt mye om det på nettet men finner ikke noe særlig om det, så tror det må være en svært skjelden bivirkning!!!
jeg har iallfall sagt klart ifra at jeg vil han skal slutte å ta dem, han husket jo så og si ikke noe fra igår kveld..
Skal jo ikke være sånn at jeg får søvnproblemer av at han skal ta medisiner for å få sove..
Men syns det er rart at han reagerer på denne måten når den eneste infoen jeg finner på nettet om remeron er økt martlyst og støt i kroppen..

Det skal også sies at han ikke var så ille når han tok remeron fast en periode tilbake i tid, han hadde tendenser men langt ifra som nå når han tar det innimellom..
Kan jo kanskje at disse medisinen utløser en annen underliggende årsak ...

Har din samboer vært på slikt søvnsenter der dem har overvåket søvnen hans en natt ?
Der han sov med masse elektroder i hodet og slik ?

Vist ikke så kanskje det er noe å fortelle fastlegen om, kanskje si at han & du ønsker en utgreiing på søvnsenter evt. kanskje en EEG kontroll for å sjekke om der kan være andre underliggende årsaker som td. Epilepsi ( kan være en årsak, sier ikke det er det, men det bør utgreiies av fagfolk for å få korrekt diagnose eller avklaring )
Trådstarter
3 0
Nei det har han ikke, men jeg foreslo det for han nå at han burde vurdere det.. og foreslå det for legen, så han skulle det!! Siste halve året har søvnen hans vært helt på trynet på alle slags vis :/
ArbeidsledigProletar
Stilnoct halliser skal jo være sånn passe sære og "abnorm oppførsel" er jo en av bivirkningene. ( http://freak.no/forum/showpost.php?p...63&postcount=8 ) Sikkert bare doseringa som er høy?