Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2625
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
straff for å svindle noen på ebay for 14 000kr. og hva er sjansen for å bli tatt.
Ganske bra sjanse for å bli tatt. Du har ikke noe bedre å finne på? Er sommer, kanskje du kan slenge noe på grillen istedenfor?
Du bli sett og tatt på alt du gjør som e gæli
Justice comes in the end (or earlier)
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av random72093 Vis innlegg
Ganske bra sjanse for å bli tatt. Du har ikke noe bedre å finne på? Er sommer, kanskje du kan slenge noe på grillen istedenfor?
Vis hele sitatet...
med falsk paypal konto og falsk ebay konto?
En kompis ble tatt for det. Sykt enkelt å bli tatt for det.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stooy Vis innlegg
Du bli sett og tatt på alt du gjør som e gæli
Justice comes in the end (or earlier)
Vis hele sitatet...
Ut i fra egen erfaring så stemmer ikke dette litt engang. Jeg har sluppet unna bra mye dritt opp igjennom livet mitt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ut i fra egen erfaring så stemmer ikke dette litt engang. Jeg har sluppet unna bra mye dritt opp igjennom livet mitt
Vis hele sitatet...
Så langt.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ebay har forsikrings greie på sånt, altså ikke en forsikring som dekker tapet, men at ebay som mellom mann trekker tilbake pengene fra svindleren, sporer svindleren og saksøker svindleren for brudd på polycien man har godtatt ved registrering. Ebay og paypal har et veldig godt og tett samarbeid på sånne ting så de får identifisert deg via PayPal veldig lett.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke scam gjennom eBay.... Facebook grupper er der for en grunn
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
straff for å svindle noen på ebay for 14 000kr. og hva er sjansen for å bli tatt.
Vis hele sitatet...
Svindler du privat personer skal du bekymre deg for mere enn hva staten vil gi deg som straff. Du veit ikke hvem du svindler, og det er ikke alle som føler behovet for å anmelde, eller nøye seg med 14 000 kr tilbake. Skulle bare mangle om ikke du betaler renter etter sånn søpplete oppførsel. Meg skulle du minst ha betalt 20 000, og det er litt vanskelig når kontoen med pengene er sperret på grunn av svindel?

Hvordan tenker du å ta ut pengene av paypal om du ikke ønsker å spores? Du får det ikke som cash i konvolutt. Du kan overføre, eller bruke via sider som aksepterer Paypal betaling. Men her må du ofte bestille til en adresse... Og om du blir kontakter på grunn av svindel og ikke imøtekommer dette kan de sperre brukeren din.
eBay kan kontakte Paypal, som kan finne ut hvor den summen forsvant. Alt er elektronisk, og det er ikke akkurat bitcoins og kunnskapsrike folk fra darkweb vi snakker om her høres det ut som.

Om du blir svindel anmeldt er nok ikke dette enda en av politiets uløselige svindelsaker. Man må nok være smartere enn dette om man skal direkte svindle folk. Kan ikke forvente at eBay og Paypal skal sitte og skjule identiteten din når de heller kan kontakte banken og få deg tatt, om ikke politiet allerede er på saken og kontakter Paypal selv. Åja ALLE pengene gikk til den kontoen, nei det ser ut til at vi har ikke noe på han, vi dømmer da tross alt ikke folk på indisier her til lands! Du bør i det minste være forberedt på kontakt med politiet og hvordan du skal forklare at svindleren du ikke aner noen ting om valgte akkurat deg å overføre pengene sine til. Hadde du ytet han en form for tjeneste, eller er sannheten så enkel som at han ikke eksisteter, og at det var deg hele tiden?

Kos deg med samvittigheten og en lang liste bortforklaringer du kan velge fra. Lite sannsynlig å bli trodd uansett hvilke du velger, men det er jo forståelig.

Mitt råd blir å ikke svindle folk før du faktisk har kunnskapene til å komme deg unna med det.
Du kan gjerne forklare hvordan du skal komme unna med dette om det er noe jeg ikke har tenkt på?
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Svindler du privat personer skal du bekymre deg for mere enn hva staten vil gi deg som straff. Du veit ikke hvem du svindler, og det er ikke alle som føler behovet for å anmelde, eller nøye seg med 14 000 kr tilbake. Skulle bare mangle om ikke du betaler renter etter sånn søpplete oppførsel. Meg skulle du minst ha betalt 20 000, og det er litt vanskelig når kontoen med pengene er sperret på grunn av svindel?

Hvordan tenker du å ta ut pengene av paypal om du ikke ønsker å spores? Du får det ikke som cash i konvolutt. Du kan overføre, eller bruke via sider som aksepterer Paypal betaling. Men her må du ofte bestille til en adresse... Og om du blir kontakter på grunn av svindel og ikke imøtekommer dette kan de sperre brukeren din.
eBay kan kontakte Paypal, som kan finne ut hvor den summen forsvant. Alt er elektronisk, og det er ikke akkurat bitcoins og kunnskapsrike folk fra darkweb vi snakker om her høres det ut som.

Om du blir svindel anmeldt er nok ikke dette enda en av politiets uløselige svindelsaker. Man må nok være smartere enn dette om man skal direkte svindle folk. Kan ikke forvente at eBay og Paypal skal sitte og skjule identiteten din når de heller kan kontakte banken og få deg tatt, om ikke politiet allerede er på saken og kontakter Paypal selv. Åja ALLE pengene gikk til den kontoen, nei det ser ut til at vi har ikke noe på han, vi dømmer da tross alt ikke folk på indisier her til lands! Du bør i det minste være forberedt på kontakt med politiet og hvordan du skal forklare at svindleren du ikke aner noen ting om valgte akkurat deg å overføre pengene sine til. Hadde du ytet han en form for tjeneste, eller er sannheten så enkel som at han ikke eksisteter, og at det var deg hele tiden?

Kos deg med samvittigheten og en lang liste bortforklaringer du kan velge fra. Lite sannsynlig å bli trodd uansett hvilke du velger, men det er jo forståelig.

Mitt råd blir å ikke svindle folk før du faktisk har kunnskapene til å komme deg unna med det.
Du kan gjerne forklare hvordan du skal komme unna med dette om det er noe jeg ikke har tenkt på?
Vis hele sitatet...
man får minus på kontoen for ebay trekker vekk pengene å gir til bake til personen og jeg skal sende pengene til en kompis som tar ut pengene og gir meg 12 000 av de.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
man får minus på kontoen for ebay trekker vekk pengene å gir til bake til personen og jeg skal sende pengene til en kompis som tar ut pengene og gir meg 12 000 av de.
Vis hele sitatet...
Så den geniale løsninga er å dra flere ned i driten? Kan ikke helt se hvordan noe av dette gjør det noe vanskeligere for politiet? Evt får "kompisen" din kontakt med politiet og tjener mye mindre penger enn deg, gratulerer! Du har lært hvordan du kaster andre under bussen. Håper han er innforstått med at de 2000 han får er for å kompensere for kontakt med politiet og evt forventning om at han skal tyste på deg. Håper du stoler på han og at han er like god venn med deg som du er med han. Om han blir trua med at han må betale 14 000 tilbake(som en hvit løgn for å få han til å synge som en fugl), er du sikker på at han er forberedt på dette og fortsatt holder kjeft. Uansett hvor urettferdig det er sett fra hans ståsted?

Jeg personlig har ikke trua på det, men kom gjerne med updates rundt hvordan det gikk! Kanskje jeg skal skaffe meg sånt dærre paypæl jeg og? Bli endel av den rike eliten, en hvitsnippsforbryter!
Sist endret av knert1; 15. juli 2020 kl. 15:57.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du først skal drive med svindel vil det lønne seg å være litt lurere om det enn du tror du er akkurat nå
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
hvordan skal de jeg svindlet vite at de ble svindlet tenk om pakken ble stjålet.
Kanskje ved at foreksempel selger slutter å svare og ikke viser noen tegn til å ønske å ordne opp. Klassisk tegn på svindel det. Så tanken din er at kjøper skal forhåndsbetale 14 000 kr og ikke en gang kommer til å forstå at han/hun blir svindlet. Planen blir bare mer og mer Helmaks. Du skjønner vel selv at det bare er et spørsmål om tid?

Hvis vennen din virkelig tror på at offeret ikke kommer til å skjønne at han/hun blir svindla blir dette fort mindre gøy for deg. Som sagt er det eneste "smarte" du har gjort hittil å kaste kompisen din under bussen ved å lure han til å tro at de umulig vil forstå at det er en svindel og at han derfor kun trenger 2000 av et 14000 kroners utbytte. I korte trekk blir det jævlig kjipt for deg å miste en "kompis" du har forsøkt å utnytte.

Det blir vel enten dette, eller å stå for det du har gjort selv, men noe sier meg at det ikke ligger i kortene her...
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvordan skal de jeg svindlet vite at de ble svindlet tenk om pakken ble stjålet.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal du anskaffe bevis om at produktet er sendt uten å sende noe? Hvordan skal du klare å slippe unna å betale tilbake summen? Vanligvis når pakker forsvinner får man pengene tilbake med mindre pakken er registrert som sendt og levert.

Du må passe på at ingenting av dette kan spores tilbake til deg, for det er 100% sjans for at du blir tatt, det betyr at du må forbli 100% anonym, ikke legge igjen noen spor på nett, ikke bruk bankkonto som er affiliert med deg, ikke bruk kompis, osv..

Planen din høres ikke så veldig gjennomtenkt ut og du burde nok satse på litt enklere scams som f.eks. å spørre om å få "en 20er til bussen".