Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1521
Ja, så måtte jeg ha ny router og fant meg en WRTG54 til under 300kr. Men jeg får ikke akuratt noen BLAZING speed. Kablet ligger på ca 40mbs, men han jeg leier av får 100 i sin leilighet (Vi har strukket kabel, som er ca 10m lang)

Burde jeg bare bite i det sure eple og kjøpe meg en ny router?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja, det bør du. WRT54 er ti-tolv år gammal. Den var god i 2005. I 2015 er den ikkje det heilt store.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Takk for svar. Har du noen anbefalinger i studentbudsjett ultra cheap avdelingen?
Jeg anbefaler stort sett de nyere ASUS RT-ruterne. Har selv en RT-N56U som fås ned til 700kr. Denne har nærmere gigabit-hastighet WAN->NAT (mot WRT54 sine 30-40, som er hva som begrenser deg), dual-band, støtte for DD-WRT (men stock er OK for en gangs skyld), samt en drøss features du kanskje kunne komme til å trenge.

Hvis dette er over budsjettet ditt kan du se på RT-AC51U til 427kr. Jeg kan ikke gå god for den personlig, så les litt reviews og se om den passer dine behov.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Men n56u støtter ikke ac?

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Men n56u støtter ikke ac?
Vis hele sitatet...
Tenker jeg ikke skal gå i fella å kjøpe noe utdatert igjen kan strekke meg til 5/600kr evnt brukt
Sist endret av SkyMarshal; 1. november 2015 kl. 00:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Kjøpte en RT-66NU. Gikk fra 30mpbs med WRT til ca 100 med den nye. Så særdeles fornøyd =D