Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1577
En SSD på 128gb holdt ikke lenge gitt.

Funker alt gjennom USB 3 i dag? Altså er det god nok fart til å spille av filmer rett fra harddisken?

Jeg har sett litt på denne: https://www.komplett.no/wd-my-passpo...c-black/845806

Har ikke så veldig lyst på snurredisk pga fart, og vil holde prisen nede. Tipper 2TB vil holde.

Jeg ser at den har lik hastighet som denne: https://www.komplett.no/wd-my-book-2tb-usb30/803383#, men da forstår jeg ikke hvorfor noen i verden vil gå for denne istedenfor?

Kom gjerne med andre anbefalinger

Jeg ser nå at Mybooken har 7200 mot Passport sin 5400.

Jeg skal kun bruke harddisken til å spille av filmer gjennom mediasenter pcen min. Holder det da med Passport? Evnt hvor mye bråker den store?
Sist endret av SkyMarshal; 31. juli 2015 kl. 15:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vil tippe 7200 vil bråke mer da den går fortere. 5400 holder massevis for mediaoverføring. Du vil få minimum 100MB/s med USB 3.0. Har WD Elements selv, nesten samme som Passport bare uten ekstra "features". Den har en hastighet på 125MB/s ca. Hvis Passport er like stor som Elements så får den plass i håndflaten din.
ville anbefalt 7200, har en ekstern harddisk på 500gb med usb 3.0 og 5400. Satan å treig den ble etter du har fått fylt den opp med filmer. Endte opp med å kaste min og kjøpte en disk på 7200. Diskene idag som går på 7200 bråker ikke særlig mye mer enn 5400 rpm. syns uansett det er rart om du kommer til å høre disken uansett.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Funker alt gjennom USB 3 i dag? Altså er det god nok fart til å spille av filmer rett fra harddisken?
Vis hele sitatet...
Det har det vore så lenge vi har hatt USB2.0 - og før det og nesten.

Film i ekstremt god kvalitet er 100Mb/s. Vanlege rips er sjelden over 20Mb/s.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
1 sier 5400, den andre sier 7200.

Jeg blir ikke klokere..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
1 sier 5400, den andre sier 7200.

Jeg blir ikke klokere..
Vis hele sitatet...
Det har ikkje en døyt å sei om du skal spele film frå disken. 5400rpm støyer litt mindre.

Så om du kun skal ha til filmlagring - 5400rpm funker knall.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
En SSD på 128gb holdt ikke lenge gitt.

Funker alt gjennom USB 3 i dag? Altså er det god nok fart til å spille av filmer rett fra harddisken?

Jeg har sett litt på denne: https://www.komplett.no/wd-my-passpo...c-black/845806

Har ikke så veldig lyst på snurredisk pga fart, og vil holde prisen nede. Tipper 2TB vil holde.

Jeg ser at den har lik hastighet som denne: https://www.komplett.no/wd-my-book-2tb-usb30/803383#, men da forstår jeg ikke hvorfor noen i verden vil gå for denne istedenfor?

Kom gjerne med andre anbefalinger

Jeg ser nå at Mybooken har 7200 mot Passport sin 5400.

Jeg skal kun bruke harddisken til å spille av filmer gjennom mediasenter pcen min. Holder det da med Passport? Evnt hvor mye bråker den store?
Vis hele sitatet...
Mente du 128 gig å bruke til lagringsdisk?
anbefaler 7200, bråker ikke så mye som alle skal ha det til, og du vil få mye mer ut av det, anbefaler også å bruke intern hdd da det blir mindre støy også tar det mindre benkeplass. farten vil også være bedre.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Har en brix 2807, så det er ikke utgang for mer enn 1 harddisk, og noe mer enn 128gb SSD ble alt for dyrt. Så jeg må bruke usb 3 utgangen. Jeg er bare redd for bråk fra 7200 da pcen er vifteløs..

Vil en slik være nok til å streame blueray i 25gb klassen, og fungerer den akkurat som en vanlig hardisk koblet til pcen? Mtp automatisk lagring og henting av filer gjennom et mediesenter program :http://www.prisguide.no/goto.php?sho...GHz++9000344EK
Sist endret av SkyMarshal; 1. august 2015 kl. 09:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Har en brix 2807, så det er ikke utgang for mer enn 1 harddisk, og noe mer enn 128gb SSD ble alt for dyrt. Så jeg må bruke usb 3 utgangen. Jeg er bare redd for bråk fra 7200 da pcen er vifteløs..

Vil en slik være nok til å streame blueray i 25gb klassen, og fungerer den akkurat som en vanlig hardisk koblet til pcen? Mtp automatisk lagring og henting av filer gjennom et mediesenter program :http://www.prisguide.no/goto.php?sho...GHz++9000344EK
Vis hele sitatet...
den du lenket til er nok i det tregeste laget, den kan nok greit streame en om gangen av de 25 gb filmene, kanskje to. med det som er med de boksene der er at en bruker dem til å lagre filer på, er ingen media boks. Da vil jeg heller gått for den du har med en ekstern HDD med usb 3
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Hm. Jeg har nok aldri behovet for å streame mer enn en film omgangen. Tenkte en form for nas ville være mer praktisk, men så blir jeg redd for at den skitne routeren ikke klarer det.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Hm. Jeg har nok aldri behovet for å streame mer enn en film omgangen. Tenkte en form for nas ville være mer praktisk, men så blir jeg redd for at den skitne routeren ikke klarer det.
Vis hele sitatet...
Om routeren tar kvelden eller ikke klarer det så er det noe en bør oppgradere uansett..

men ja, den boksen skal kunne ta minst en hd film ja.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Seaturtle5 Vis innlegg
den du lenket til er nok i det tregeste laget, den kan nok greit streame en om gangen av de 25 gb filmene, kanskje to. med det som er med de boksene der er at en bruker dem til å lagre filer på, er ingen media boks. Da vil jeg heller gått for den du har med en ekstern HDD med usb 3
Vis hele sitatet...
Javel? 25GB/90 minutter, som vil sei stor rip og relativt kort film, vil sei 4.7MB/s, eller snaut 40Mb/s. Ein disk har relativt lite problem med å levere 8-900Mb/s sekvensielt. Med caching vil 100Mb/s usekvensiel lesing vere problemfritt - og det er altså nok til 2-3 streams. I praksis vil du få meir enn 100Mb/s usekvensiell lesing og om OSet bruker ei fornuftig lesealgoritme (i.e. les 100MB sekvensielt til klient A, les 100MB sekvensielt til klient B etc).

Og forøvrig vil ikkje ruteren rute datastraumen - den ruter kun mellom innsida og utsida ev nettverket ditt. Internt i nettet ditt går det via ein switch, som garantert takler 100Mb, og antakeleg gigabit om den er av litt nyare dato...
Sist endret av vidarlo; 2. august 2015 kl. 23:16.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Javel? 25GB/90 minutter, som vil sei stor rip og relativt kort film, vil sei 4.7MB/s, eller snaut 40Mb/s. Ein disk har relativt lite problem med å levere 8-900Mb/s sekvensielt. Med caching vil 100Mb/s usekvensiel lesing vere problemfritt - og det er altså nok til 2-3 streams. I praksis vil du få meir enn 100Mb/s usekvensiell lesing og om OSet bruker ei fornuftig lesealgoritme (i.e. les 100MB sekvensielt til klient A, les 100MB sekvensielt til klient B etc).

Og forøvrig vil ikkje ruteren rute datastraumen - den ruter kun mellom innsida og utsida ev nettverket ditt. Internt i nettet ditt går det via ein switch, som garantert takler 100Mb, og antakeleg gigabit om den er av litt nyare dato...
Vis hele sitatet...
Det er som du skriver, ca 40mbit/s, og som jeg sier klarer den minst en for på siden står det at den tar maks 60 mbit.

http://vu.zz.mu/image.php?di=YO5C
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Fant en litt eldre 300gb WD ekstern harddisk med usb 2.0. Det virket helt fint. Mediaportal henter og spiller av fra den med kun 1-2 sekunder lengre tid enn fra SSD.
Sist endret av SkyMarshal; 3. august 2015 kl. 09:25.