Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1619
Jeg er på utkikk etter å lære med italiensk, og lurer på om noen har noen gode forslag til verktøy jeg kan benytte meg av. Jeg tenkte å lære meg det selv, så tips til kurs trenger jeg ikke. Det jeg derimot gjerne vil ha er tips til bøker, lydbøker eller lignende som fungerer bra. Og ja, jeg kan google, men er helst ute etter personlige erfaringer.
http://www.hjerneklubben.no/ kikk her. Her har man verktøy for dette. Mener det var italiensk men er ikke sikker.
Michel Thomas, han har en utrolig bra læremetode. Worth checking out!
Dra til Italia og bo der i noen måneder, så kan du nok flytende italiensk etter en (liten) stund
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Dra til Italia og bo der i noen måneder, så kan du nok flytende italiensk etter en (liten) stund
Vis hele sitatet...

Vil tro at det sees på som kurs... :-P
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Vis hele sitatet...
600 euro for hele pakka var vel litt for dyrt for meg. Tror nesten jeg må finne et billigere alternativ.


Sitat av Jennymas Vis innlegg
Dra til Italia og bo der i noen måneder, så kan du nok flytende italiensk etter en (liten) stund
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne gjort det hvis jeg hadde hatt anledning til det nå, men så har jeg huslån, kone, kjæledyr og jobb som må tas hånd om her hjemme.


Sitat av daaa Vis innlegg
Michel Thomas, han har en utrolig bra læremetode. Worth checking out!
Vis hele sitatet...
Skal sjekke det ut! Takk for tipset

Sitat av Fyllerør Vis innlegg
http://www.hjerneklubben.no/ kikk her. Her har man verktøy for dette. Mener det var italiensk men er ikke sikker.
Vis hele sitatet...
Skal sjekke ut den også! Takk for tips
Hvorfor må du lære deg Italiensk?

Jeg må lære meg Tysk. Skal ta det som privatist, Vg1 og Vg2. Så kunne gjerne trengt tips jeg også.

Har planer om å dra en tur til Tyskland og være der store deler av sommeren. Har ordnet med at jeg skal få jobbe hos en bilselger, med å vaske og klargjøre biler, samt hente og levere.
Sitat av tozva Vis innlegg
Hvorfor må du lære deg Italiensk?

Jeg må lære meg Tysk. Skal ta det som privatist, Vg1 og Vg2. Så kunne gjerne trengt tips jeg også.

Har planer om å dra en tur til Tyskland og være der store deler av sommeren. Har ordnet med at jeg skal få jobbe hos en bilselger, med å vaske og klargjøre biler, samt hente og levere.
Vis hele sitatet...
Jeg ikke, jeg vil lære det fordi det er et fint språk som tillhører en fin kultur og et vakkert land

Skulle gjerne gjort noe lignende selv, men som sagt tidligere har jeg ikke mulighet til det i nærmeste fremtid.
Har en kompis som satte seg fore samme prosjekt som deg i fjor. Han tok vel ett raskt nybegynnerkurs først.
Etter dette leste han seg opp på nett, ordbøker o.l og så no inn i hælvete mye italienske filmer. Gikk inn for å klare seg mer og mer uten tekst på disse filmene. Så tok han en god sommerferie i italia.
Italienske filmer er helt klart en gode ide! Får se om jeg finner noen gode filmer
[quote=Mandokir;2373189]600 euro for hele pakka var vel litt for dyrt for meg. Tror nesten jeg må finne et billigere alternativ.

Med mindre du føler et moralsk ansvar for å betale for det, så finnes det på bukta
Sitat av Fyllerør Vis innlegg
http://www.hjerneklubben.no/ kikk her. Her har man verktøy for dette. Mener det var italiensk men er ikke sikker.
Vis hele sitatet...
Hjerneklubben kan anbefales ja!
aleksstaner: Pleier å holde meg på riktig side av loven, men slike skyhøye priser får meg nesten til å revurdere det standpunktet!

Forresten noen som har erfaring med Pimsleur?
Sist endret av Mandokir; 11. desember 2011 kl. 14:00.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
livemocha er et sosialt nettverk for folk som ønsker å lære språk. Det ligger ute mange brukbare leksjoner sammen med det sosiale aspektet hvor en kan hjelpe andre å lære f.eks norsk/enkelsk osv mot at andre vil kunne hjelpe en lære seg f.eks italiensk. Det eneste negative jeg har å si om siden er at det er irreterende mange som spammer en med frierier osv (aka spam og svindelforsøk). men det er det bare å overse.
Jøss, det var et artig konsept jeg ikke har hørt om tidligere. Skal definitivt sjekke det ut! Ser ut som om det er gratis også jo