Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2453
Jeg har lansert min første applikasjon til Android telefoner. YEY! :P

Det Norske Forsvaret

Appen er rettet mot folk som er inne til førstegangstjeneste, skal inn, eller bare er generelt interessert i det norske forsvaret. Inneholder lang liste over ord, uttrykk og forkortelser brukt i forsvaret, en utfyllende oversikt over utstyr i forsvaret (land, sjø, luft, våpen), et distinksjons-"kart", oversikt over muligheter som vernepliktig og det fonetiske alfabet.

Er dette noe DU er interessert i? Last ned og kom gjerne med tilbakemeldinger, forslag til forbedringer eller andre funksjoner appen kan ha!
Det er god etikette når du spør om feedback å levere et par gratiseksemplarer.
Likte ikke valget av orange farge i menyene som er tydelig på bildet.
Trådstarter
7 1
Godt forslag! Det er vell ingen annen måte å levere ut et par gratiseksemplarer enn å refundere beløpet de betaler?

Så, de 5 første som sender meg PM får refundert pengene, husk å oppgi ditt fulle navn (slik at jeg kan identifisere deg i Google Checkout). Jeg svarer til de 5 første, og sier i fra når de er delt ut.

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Likte ikke valget av orange farge i menyene som er tydelig på bildet.
Vis hele sitatet...
Okey! Bildene er tatt i en emulator, slik at objektet blir markert når man driver å scroller. På telefonen vil de bare bli oransje i det du klikker på objektet og skal lese mer om det. Takk for tilbakemeldingen!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Gratis eller ei, jeg kjøper den, kun 9,- kroner.

Feedback kommer om 10-15 min.

*Innholdet er jo ikke noe å klage på, det ser ut som du har dekket mye.
*Designet kan forberedes, det var ikke så fint å se på menyene, spesielt når det er camo bakgrunn på hovedmenyen, og denne forsvinner og blir sort når du trykker på en av sub-menyene.
*Som jeg nevnte, designet, knappene forstyrrer litt syntes jeg, du kan jo prøve å legge noe design på de, evt et tegn slik at man ser at man skal trykke der.
*Jeg likte hvor rask den var, er det noe jeg hater, så er det å vente på at apps skal laste informasjon. Denne har heldigvis lagret infoen offline, og er ikke avhengig av Internett.

Fanfaren på oppstarten var ikke forventet, du skremte meg godt der.
Trådstarter
7 1
Takk for superrask tilbakemelding Fleff!

Nei, jeg er nok ingen design guru! Mesteparten av fokuset har vært å prøve å lage en informativ og interessant app, med et enkelt og raskt grensesnitt. Men mye mulig jeg kommer til å jobbe videre med designet, men fokus vil være å legge til nye funksjoner.

Jeg har avtjent min verneplikt selv, og det er de vernepliktige appen hovedsakelig er rettet mot, (selv om det er mye informasjon for de som bare er interessert i stridsvogner, kampfly, våpen osv.). Derfor er jeg ute etter funksjoner vernepliktige kunne tenkt seg å ha i lommen? Dimmekalender kanskje? :P
Hei. Veldig fornøyd med appen. Teksten burde kanskje har vært litt mer ryddig?
Likte også at du hadde med en liten historie på Gardetjeneste. Kan godt være det finnes flere små historier men har ikke sett det enda.
Appen krasjer av og til når jeg går inn på utstyr. Bruker en Galaxy S3.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Har du noe utfyllende informasjon om FSK der? Noe mer enn wiki-artikkelen?
Rydenlicious
RydEN's Avatar
På f.eks. CV9030 kan du skrive bokmål, istedetfor "køyretøyet"
Trådstarter
7 1
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Har du noe utfyllende informasjon om FSK der? Noe mer enn wiki-artikkelen?
Vis hele sitatet...
Har bare om fallskjermjegertroppen, da appen er rettet mot vernepliktige. Fallskjermtroppen består jo kun av vernepliktige.
Trådstarter
7 1
Har lagt ut appen gratis for i dag, slik at jeg kan få flere tilbakemeldinger.

Det Norske Forsvaret
I starten av min førstegangstjeneste hadde jeg satt pris på å vite hva faen bosspann og minebeger er. Videre har sjøforsvaret landlov som kan virke forvirrende.
Når du oppdaterer appen er det veldig greit om det står hva som har blitt endret på/lagt til
Litt mere info på noen av tingene hadde også vært kjekt.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Når du oppdaterer appen er det veldig greit om det står hva som har blitt endret på/lagt til
Litt mere info på noen av tingene hadde også vært kjekt.
Vis hele sitatet...
Versjonen er 1.0, har ikke vært noen endringer.
Kan du laste opp selve .apk filen en annen plass? Market er helt på tryne på min mobil
Trådstarter
7 1
Da har appen ligget ute i en uke, og jeg har fått mange gode tilbakemeldinger og forslag. Appen ligger igjen ute som en betalings app, og siden Google Play ikke tillater å gjøre om en gratis app til en betalings app, er det en helt "ny" app. Dere som betalte for den gamle versjonen har fått en mail slik at dere får den nye reviderte utgaven gratis.

Det Norske Forsvaret

Det er ingen radikale forandringer. Det er lagt til noen forkortelser, det er ryddet opp i distinksjonslisten, lagt til noen kjøretøy, SB90 er lagt til, noen våpen, buggen i utstyrslisten er forhåpentligvis fikset, og en personlig dimmekalender funksjon er lagt til.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg kjøpte applikasjonen når du kom ut med den, men kunne oppdatere den nå helt som vanlig, uten å måtte gå igjennom betalingen igjen, jeg fikk mailen din også vel og merke.
Trådstarter
7 1
Hmm... Det var rart, men men. Bra det da!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
burde finnes for iphone også ! :P