Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1847
Hei. Rart emne, jeg vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre. Har et fly til Frankfurt kl 06:25 imorgen men våknet opp akkurat til en melding om at det var kansellert. Bestilte via SAS men flyr med Lufthansa. Problemet er at på nettsiden til Lufthansa finner de ingen ledige seter, plus at absolutt ingen support linjer er oppe hos enten Lufthansa (de sier at jeg skal ringe dem i en slik situasjon) eller hos SAS.

Er ganske jævla forvirra om hva jeg skal gjøre her så om noen har noe tips hadde vært fint...
De kabinansatte i Lufthansa var i streik i dag men selv om de er i gang igjen i morge tar det en dag eller to før alt er kommet i rute igjen. Det beste er å møte opp på flyplassen til vanlig tid og se hva som skjer. Du får info der.
https://www.lufthansa.com/no/en/Travel-information

Det er streik i lufthansa så hvis du trenger å være i Frankfurt i morgen er du fucked. Jeg ville reist til flyplassen uansett og fått noen i innsjekk til Lufthansa til å booke deg om eller ordne med refundering.
heh, vell det er ganske langt til flyplassen og blir litt surt og bare dra for og komme tilbake..
Greien er st det finnes andre fly til frankfurt, SAS har blant annet en del avganger. Sjansen for at du kommer med dem er minimal, men like fult tilstede. Men hvis du ikke møter på flyplassen er den garantert null. Du må uansett sitte timesvis i telefonkø for å ordne ting med lufthansa. Så, basert på at jeg ukependler med fly og har prøvd det meste som involverer fly og fuckups: gjør deg selv en tjeneste og møt opp på flyplassen. Du skulle jo reise uansett så du har ikke noe bedre å ta deg til.. Og reis med håndbagasje. Da er du enkel å flytte på i motsetning til folk som sjekker inn ting.
takk for tips. Drar til flyplassen og krysser fingrene!
Det er jo mange flyselskap som går til Frankfurt. kanskje du kan reise via Riga, Helsinki, osv.
Jeg vil bare informere deg om at i mange tilfeller har man rett på å få penger for innstilte fly. Du kan blant annet engasjere disse: http://www.flightright.co.uk/, noe jeg gjorde og fikk tilbake penger etter noen måneder.

Edit: Flyreisen dekket flyselskapet, men jeg ble sittende fast i 4 dager, noe som ble en kostbare affere. Derfor engasjerte jeg Flightright.
Sist endret av KarmaBites; 9. november 2015 kl. 18:23.