Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1327
Hei,
jeg er en 16 snart 17 år gammel gutt som nettop har fått ansvaret for lydanlegget i russevanen vår. Jeg har vært preget av lyden siden jeg var født pga. faren min som var derfor jeg fikk oppgaven, men jeg har aldri vært oppi bilstereo så mye.

Derfor lurer jeg på om dere freaks kan hjelpe meg?

Kravene var at jeg skulle sette opp 3 forskjellige prisklasser:
Jeg har ingen anelse om hvor mye så dette må dere da hvis dere har tid sette opp selv. Altså fritt budsjett med begrensinger selvfølgelig.

Vi har ikke så stort budsjett på vanen fordi vi består av 2 stykker som går på elektro, 1 person som går på bygg, 1 person på media og 2 stykker på TIP, og derfor får vi ganske mye gratis...
Og det er en VAN ikke en BUSS så lydannlegget trenger ikke å beståm av 20 woofere, 4 3000" basskasser og 600 diskanter men dere skjønner greia!

Takk for hjelpen på forhånd freaks!
Nå kan jeg bare snakke av egen erfaring og tidligere russevan. Vi hadde bare 1 subb, en 15" på 6000RmS vel og merke som vi kjørte på rundt 3400 eller noe. Det var MER en nok bass for og si det slik. Vi hadde også 12 høytalere totalt, mye av dette var 6x9". Vi hadde satt opp ting slik at det spilte ut av bilen da pga at folk skulle danse og vi var "midtpunkVaN" der vi kom ifra så og si hver eneste kveld.

Tror vi brukte rundt 15.000 men da hadde vi 2 forsterkere, 3 par høytalere og subben selv som var våres fra før av. Vi brukte mye av pengene på gode batterier, oppgradering av ledninger osv.
Om du bor på Østlandet vil det definitivt være verdt å sjekke ut Xtremecar sine Russetilbud, da disse ofte er bang for buck. I tillegg har Xtremecar utrolig god service. Kjøpte anlegg fra de for et par år siden for 20 laken, og det ble justert og innstilt av sjefen selv.

Du kan ta en titt her: http://www.xtremecar.no/bilstereo/russepakker.html