Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1649
Jeg foretok meg noe på pcn forleden og lagret noe innen "chakra -- varme..." Jeg lagret det på skrivebord, der ikonet kom opp, men det inneholder ingenting - 0 byte. Saken er den at jeg ikke har brukt for det, og det er umulig å slette ikonet (det bare står der). Når jeg prøver å slette det, kommer det opp at filen ikke finnes, og at jeg må lete etter plasseringen for å få den slettet (slik jeg tolker det). Jeg har søkt "chakra - varme..." på pcn, men likevel finner jeg det ikke. Jeg finner da ikonet ved søk, men da er jeg bare kommet like langt. Noen med mer peiling her ?
En foreslo programmet Total Command for å fikse det, men det hjalp ikke hos meg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kommandolinjen i Windows heter cmd. Bruk den for å slette filen fra skrivebordet ditt.

http://www.wikihow.com/Delete-a-File...Command-Prompt
Sist endret av Tias; 12. november 2014 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dersom det er en snarvei, kan du peke den til noe tilfeldig på PC-en og deretter slette den.
Har du prøvd å trykke på F5?
Jeg skal se nærmere på dette : How to Delete a File Using Command Prompt. Jeg har ny maskin og finner ikke F5 på den slik det var på min tideligere Vista-maskin. Ellers lurer jeg på hvordan peke snarveien til noe tilfeldig og så slette den ?
Bruk høyre museknapp på ikonet og velg egenskaper (nederste valg) så finner du ut litt mer?
Sist endret av woff; 12. november 2014 kl. 19:14.
får ikke slettet ikonet, prøvd både delete, og søkt på maskina, har også høyreklikket og trykt egenskaper, men den plasseringen som kommer opp der, er ikke reel, plassering : CUsers\merte_000\Desktop og mappebane : CUsers\merte_000\Skrivebord, igrunn vet jeg lite om plassering og mappebane ? har også prøvd å rense pcn med ccleaner og diskopprydding, men det hjalp ikke, også når det gjelder : Command Prompt så dukker samme problem opp, det rare er hvordan det er så vanskelig å slette et ikon på skrivebordet som er verdiløst ? lurer på om det er et eller annet program som kan lastes ned som greier å slette det ?
Fant en tråd der en hadde samme problemet og fikk slettet filen til slutt.



Give LockHunter a try. It's similar to Unlocker that works well on XP.

Also, what shows from Command Prompt?

Click on Start then Run, type cmd and press Enter
cd desktop
attrib filename.ext (of the file you are having problems with)

If the S, H or R (System, Hidden, Read Only) flags are set, reset them

attrib -s -h -r filename.ext

Now try deleting the file

del filename.ext
Vis hele sitatet...
Yes, the issue has been resolved using LockHunter which got the file into the recycle bin. When LockHunter couldn't access the file once it was in the recycle bin, I used it to delete one of the three recycle bin folders under C$recycle.bin. This in fact didn't delete the folder as I would have expected, but did remove the problematic file entirely. The three identical recycle bin folders have been left untouched.

Thanks so much everyone!
Vis hele sitatet...
Dette er de to innleggene jeg tror du vil ha bruk for.

Link til hele tråden.
får opp ledertekst, men problemet er da å finne filen, men kanskje jeg skal skrive inn plasseringen eller mappebane, men likevel, finner jeg ikke under ledertekst knappen til å slette den ?

når jeg søker på pcn, kommer det opp hvor den ligger hen, det er : CUsers\merte_000\Desktop men det står ikke mer, det går ikke an å slette den der, men når jeg bruker ledertekst for å slette den, kommer det opp flere på CUsers\merte_000\Desktop og da tørr jeg ikke prøve å slette den der.

når jeg søker på pcn, kommer det opp hvor den ligger hen, det er : CUsers\merte_000\Desktop men det står ikke mer, det går ikke an å slette den der, men når jeg bruker ledertekst for å slette den, kommer det opp flere på CUsers\merte_000\Desktop og da tørr jeg ikke prøve å slette den der.

når jeg søker på pcn, kommer det opp hvor den ligger hen, det er : CUsers\merte_000\Desktop men det står ikke mer, det går ikke an å slette den der, men når jeg bruker ledertekst for å slette den, kommer det opp flere på CUsers\merte_000\Desktop og da tørr jeg ikke prøve å slette den der.
Sist endret av edso192451; 14. november 2014 kl. 19:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.