Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 499
Hei,

Jeg har nettopp fått 2 stk Compaq Proliant ML570 av min jobb.
De har ca 2 GB ram hver og hver maskin har 2x 700MHz Xeon 3 prosessorer.

De bruker totalt 3600W og lager sykt med varme så jeg bestemte meg for å overføre delene fra server 1 og spekke opp server 2. Jeg flyttet delene over og skulle starte serveren men neida, den startet ikke.

Da flyttet jeg alt tilbake som det var og server 2 startet fortsatt ikke, men server 1 gikk som normalt. Det som skjer med server 2 er at strøm og standby lysene blinker i takt. Mens på server 1 så blinker ikke standby lyset

Vet noen om jeg må gjøre noe med serveren etter jeg har byttet deler / oppgradert? Kan det være diskene som står blandet?

Her er en link som forteller litt om LED funksjonene ftp://ftp.compaq.com/pub/supportinfo...iant_ml570.pdf

Takk for alle svar!
Sist endret av StianLie; 28. august 2010 kl. 00:39. Grunn: Manglet en link
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette må jo faktisk være en G1 server, og denne er jo såpass stor \ klumpete \ upraktisk \ gammel at jeg ville sagt kvitt deg med den.

Jeg sier det til kundene mine selv at dersom det heter "Compaq" er det på tide å bytte. (for minst fire år siden)
Du får f.eks en DL380G4 på ebay eller andre plasser som bruker 300W og yter 14x denne for et par kroner.

Kort og greit, dødfødt prosjekt hvis du ikke synes det er kjempekult med en ubrukelig varmeovn fra 1999\2001.
Sist endret av AtXbYeA; 28. august 2010 kl. 00:47.
Trådstarter
51 1
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dette må jo faktisk være en G1 server, og denne er jo såpass stor \ klumpete \ upraktisk \ gammel at jeg ville sagt kvitt deg med den.

Jeg sier det til kundene mine selv at dersom det heter "Compaq" er det på tide å bytte. (for minst fire år siden)
Du får f.eks en DL380G4 på ebay eller andre plasser som bruker 300W og yter 14x denne for et par kroner.

Kort og greit, dødfødt prosjekt hvis du ikke synes det er kjempekult med en ubrukelig varmeovn fra 1999\2001.
Vis hele sitatet...


Sant nok, vet du om DL360G4 er noe greier?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ja, jeg har selv 10 av de i kjelleren.

Dog maks 12GB RAM, men det holder til det meste, 2x Dual Core CPU mulighet og plass til 6x 300GB SCSI15k disker.
Pass dog på å få en modell med Cache og batteri på raid-kontroller dersom du skal ha noe ytelse.

Har du virkelig lyst å bruke penger fornuftig ville jeg dog heller satset på en DL380G5 eller en DL385G2.
Da har du server som varer i flere år framover.