Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 5029
Alle som blir politiet må like å utøve makt ovenfor andre og noen er langt værre enn andre igjen. Er vel logisk å tenke at det er en god del psykopater innen politiet.

Bare den miste feil kan føre til grisebank og bøter. Og politiet får 0 reaksjoner. Den minste kritikk virker å være nok til å få en ubehagelig opplevelse. Er det et totalitært styre som er mål på sikt?

For å bli Politiet burde det innføres tester for å luke ut saddistene, og om de finnes burde de utbedres kraftig. Bare at jeg skriver dette kan vel gi konsekvenser. Begynner å minne meg om et visst naboland...
Tror helse og politi er høyt på lista. Psykopater søket ofte makt over andre og politi og helse er de med mest makt i dagens samfunn. Helse har egentlig mest siden de kan låse deg inne uten noen dom eller kriminell gjerning. Spennende tema.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Tror helse og politi er høyt på lista. Psykopater søket ofte makt over andre og politi og helse er de med mest makt i dagens samfunn. Helse har egentlig mest siden de kan låse deg inne uten noen dom eller kriminell gjerning. Spennende tema.
Vis hele sitatet...
Godt mulig, men ingenting topper dørvakter/securitas
Sitat av Mafakkasaddist Vis innlegg
Bare at jeg skriver dette kan vel gi konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Jepp...

Tvangsinnlagt etter heftig facebook posting
Norge? Barnevern
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Tror helse og politi er høyt på lista. Psykopater søket ofte makt over andre og politi og helse er de med mest makt i dagens samfunn. Helse har egentlig mest siden de kan låse deg inne uten noen dom eller kriminell gjerning. Spennende tema.
Vis hele sitatet...
Støtter denne, har sett div leger sitte med et relativt bekymringsfritt ansikt mens man forteller ting som nesten burde involvere både tvangsinnleggelse å politi. Men jeg tror det er hardt å overleve som lege/helsepersonell om man skal la alt gå inn på seg også.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Støtter denne, har sett div leger sitte med et relativt bekymringsfritt ansikt mens man forteller ting som nesten burde involvere både tvangsinnleggelse å politi. Men jeg tror det er hardt å overleve som lege/helsepersonell om man skal la alt gå inn på seg også.
Vis hele sitatet...
Ja for å være ærlig så er det sjeldent at jeg får en emosjonell reaksjon når jeg hører folk fortelle om de verste ting. Hvis jeg har jobbet med en person over tid og har fått en ekstra god relasjon så kan jeg kjenne på det. Men det er en overlevelsestaktikk. Jeg hadde ikke overlevd i snart 20 år i yrket om jeg skulle føle på alt. Og jeg har hørt de verste tinga og møtt folk i verste krisene. Er ikke for alle det der ass.
For de som ikke husker obiora saken: https://www.utrop.no/nyheter/nytt/319967/

Ble drept under pågripelsen på et nav kontor i Trondheim . Døde av oksygenmangel. Hvilken straff fikk politimennene? Ingenting. 4 politimenn pågriper en person slik at han dør og de får 0 straff... så er det voldssaken i Kongsberg der vel det igjen ga null konsekvenser og sikkert mange flere saker der det er utøvd vold uten noe konsekvenser for politiet.
Sitat av WierdoZ Vis innlegg
Godt mulig, men ingenting topper dørvakter/securitas
Vis hele sitatet...
Sier du etter 12 pils og en halvflaske vodka.
Sitat av Daw-G Vis innlegg
Barnevern
Vis hele sitatet...
Spot on. Dette er helt korrekt.
Forunderlig at ingen har nevnt finans.

Det kan ses i klartekst om at penger som utgjør makt er det mange psykopater higer etter.
Sist endret av Kallon; 22. desember 2023 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kallon Vis innlegg
Forunderlig at ingen har nevnt finans.

Det kan tolkes i klartekst om at penger som utgjør makt er det mange psykopater higer etter.
Vis hele sitatet...
Ser man serien Exit kan man absolutt konkludere med det.
Politi, Militæret, Politikere. Egentlig alt som gir makt.
Jeg er uenig i at helse er et attraktivt yrke.
Tjener man 10m betaler man 4,6 millioner bare av inntekten i skatt i tillegg kommer formueskatt. Uten den ville skatten der hadde det ikke vært bortimot gratis helsehjelp, gratis skolegang, trygd etc
Sitat av Kallon Vis innlegg
Er du en rik person med en årlig inntekt på 10 mille mener jeg det bør stilles krav om at noe må deles til veldedighet.
Vis hele sitatet...
Njaa, vi må ikke ta bort motivasjonen til å tjene penger heller. Folk flykter til sveits for å unngå skatt. Vi hadde kanskje vært mere tjent med og gjort skatten mer rettferdig? Kanskje den er det men sånt har jeg ikke stort peiling på.
Sitat av Kallon Vis innlegg
Sier du etter 12 pils og en halvflaske vodka.
Vis hele sitatet...
Nei. Bruker ikke rusmidler så dette er basert på egen erfaring i utelivsbransjen. Jeg må ofte ta tak i vaktene for at dem nekter folk inngang uten grunn, eller utviser folk bare for dem ikke tåler at noen snakker tilbake til dem. Det gjelder selvfølgelig ikke alle , men i løpet av 10 år så har jeg reagert sterkt på maktbehovet flere dørvakter har. Derfor jeg nevnte det .


Beklager om den stakk litt i dørvakt egoet ditt
Sist endret av WierdoZ; 22. desember 2023 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lett spørsmål. Politiet, militæret og udefiniserte grupper med yrker som har altfor mye penger.
Barnevernet tror jeg må være "biased" da dere som skriver det har nok blitt utsatt for det. Tror (!) de fleste vil det beste for barn.
Politkere,politi,securitas,i det hele tatt yrker hvor du er i en autoritet posisjon

Har hørt leger/kiruger også har en del over snittet andel pysykopater
Sist endret av JayHova; 22. desember 2023 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Definitivt yrkeskriminelle om man kan kalle det for en gruppe
Ja,skulle nevnt yrkeskrimelle

Om jeg er ærlig,jeg var såkalt yrkeskrunell i årevis,ble ikke tatt så its als good
Sist endret av JayHova; 23. desember 2023 kl. 00:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Makt posisjoner generelt. Du er smart om du holder distanse, men ikke for mye distanse, fordi sånne folk lukter at du ikke aksepterer de.

Om du plystrer melodien de vil høre så lar de deg være i fred.

Jeg kan alle sangene og pga det har jeg aldri opplevd det selv men nære venner, som jeg har stått rett ved siden av, har fått klærne sine avkledd og alt du kan tenke deg, fordi dem er for ærlige, for åpne ang hva dem føler, uten å si noe.
For å sittere KLM( Kirkvaag, Lystad, og Mjøen ): "Har du noen gang forsøkt å bli gal uten makt?"

Sitat av Mafakkasaddist Vis innlegg
Tjener man 10m betaler man 4,6 millioner bare av inntekten i skatt i tillegg kommer formueskatt. Uten den ville skatten der hadde det ikke vært bortimot gratis helsehjelp, gratis skolegang, trygd etc
Vis hele sitatet...
På 10 mill betaler man 37.8% skatt, ingen tar ut lønn over 6G, det er galskap, man tar aksjeutbytte.

https://www.regjeringen.no/no/tema/o...024/id2997174/



***

Sitat av JayHova Vis innlegg
Ja,skulle nevnt yrkeskrimelle
Vis hele sitatet...
Det er vel i hovedsak kognitiv dissonans? Kan også være et resultat av vold i nære relasjoner i oppveksten.
Sist endret av ketoDaddy; 23. desember 2023 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
For å sittere KLM( Kirkvaag, Lystad, og Mjøen ): "Har du noen gang forsøkt å bli gal uten makt?"[/url]
Vis hele sitatet...
Dette minner meg om et annet sitat som var veldig liknende, noe ala "Alle som søker makt er gale." Eller "Man må være gal for å oppsøke makt." Sitatet var på engelsk, og av en innflytelsesrik person. KP til gode forslag.
Her har vi en artikkel som tar for seg temaet https://www.businessinsider.com/prof...ths-2018-5?amp

Listen er utformet av Kevin Dutton, en britisk psykolog og forfatter. Interessant lesning.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Dette minner meg om et annet sitat som var veldig liknende, noe ala "Alle som søker makt er gale." Eller "Man må være gal for å oppsøke makt." Sitatet var på engelsk, og av en innflytelsesrik person. KP til gode forslag.
Vis hele sitatet...
Ikke helt likt men en vis mann sa en gang


“Only those who do not seek power are qualified to hold it.”
― Plato

og


“The measure of a man is what he does with power.”
― Plato
Sist endret av Petruz; 23. desember 2023 kl. 19:14.
Ikke det jeg så etter men Plato er bedre enn bare Pla En.
"We don't Plato."
- Capital STEEZ
Hvis det blir for stor interesse for sitat-spørsmålet mitt lager jeg egen tråd.
Sist endret av supranaut; 23. desember 2023 kl. 19:20.
Innen lederjobber og politikk. En vanlig politimann har kanskje mye konkret makt ovenfor enkeltmennesker, men mer begrenset mulighet til å utnytte den over tid sammenlignet med en hvilken som helst mellomleder. Dessuten er det ikke veldig godt betalt.
Sist endret av funksjon; 23. desember 2023 kl. 20:03. Grunn: abc-ene
Sitat av Petruz Vis innlegg
I“The measure of a man is what he does with power.”― Plato
Vis hele sitatet...
Størrelsen og omfanget på våre statsmenn.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Størrelsen og omfanget på våre statsmenn.
Vis hele sitatet...
Utdyp gjerne
Fuck Mr. Plod!
Prester
For alt vi vet er både Erna Solberg og Jonas Gahr Støre maktsøkende psykopater.
De fleste psykopater er nemlig ikke slik man ser på film, altså seriemordere og lignende.

En britisk undersøkelse sa, om jeg ikke husker feil, at 0.5% av britiske kvinner er psykopater og 1% av mennene er psykopater.
Men veldig rett at de beste til å bli gitt makt er de som ikke søker den og egentlig ikke vil ha den.
Sist endret av einsteindragon; 23. desember 2023 kl. 20:50.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Av min erfraring er psykiatrien en soleklar førstekandidat. Da tenker jeg spesielt på den "eldre garde" av psykiatere. Kan hende at de jeg har vært innom er representative, men også historien viser jo at psykiatriske institusjoner har vært mer eller mindre som lekeplass for menneskelige eksperimenter i "medisinens navn". I tillegg er det å jobbe som psykiater en mental påkjenning over tid, noe langt fra alle takler. Det å være emosjonelt avstumpa kan nok være en fordel der..
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Psykologer og Barneverns ansatte
Spesielt tilsynsførere og saksbehandlere

Jeg hadde blant annet enn en kvinnelig pedo tilsynsfører og saksbehandleren min gjør hva faen hun kan for å gjøre livet mitt jævlig

Psykologer sitter og tror at de har svaret på alt og mener de har fasiten på hva som er normalen eller ikke
(Jævla Narsisister)
Og når folk sier at det hjelper å snakke med psykolog så blir jeg så jævlig forbanna fordi det hjelper ikke å snakke med en psykolog, det hjelper å snakke med et annet menneske

Så jeg tror nok barnevern og Psykolog yrke er noen av de yrkene som har flest psykopater
Det skal jo sies også at det er de to yrkene som jeg har hatt litt med å gjøre i alle fall barnevern som dere kanskje har skjønt, så det er ikke akkurat som om jeg snakker i blinde her uten erfaring heller
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Psykologer og Barneverns ansatte
Spesielt tilsynsførere og saksbehandlere

Jeg hadde blant annet enn en kvinnelig pedo tilsynsfører og saksbehandleren min gjør hva faen hun kan for å gjøre livet mitt jævlig

Psykologer sitter og tror at de har svaret på alt og mener de har fasiten på hva som er normalen eller ikke
(Jævla Narsisister)
Og når folk sier at det hjelper å snakke med psykolog så blir jeg så jævlig forbanna fordi det hjelper ikke å snakke med en psykolog, det hjelper å snakke med et annet menneske

Så jeg tror nok barnevern og Psykolog yrke er noen av de yrkene som har flest psykopater
Det skal jo sies også at det er de to yrkene som jeg har hatt litt med å gjøre i alle fall barnevern som dere kanskje har skjønt, så det er ikke akkurat som om jeg snakker i blinde her uten erfaring heller
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig, de snerpete pæreformede og miserable menneskene som jobber i barneværnet er slike som ble mobbet så hardt og var så lite motstandsdyktige at de lukket sjelen sin for både innsikt og utlevering i ung alder. Min teori er at det er slik man virkelig produserer psykopater. de avstumpes i ung alder, finnes selfølgelig mange grunner til det. og om de ikke ser dette selv før personlighet har ''satt seg''... VIPPS, der har vi en klinisk psykopat.

Selvsagt synd at de opplever å bli mobbet, eller opplever ertingen som mobbing og skaper ett selvdestruktivt mønster som skader dem selv og folk rundt seg i all overskuelig fremtid.
'
Men de kunne jo bare tatt igjen, dominert litt tilbake og på den måttet sluppet å leve på det viset
Sitat av 69Bjarkoy Vis innlegg
Jeg er helt enig, de snerpete pæreformede og miserable menneskene som jobber i barneværnet er slike som ble mobbet så hardt og var så lite motstandsdyktige at de lukket sjelen sin for både innsikt og utlevering i ung alder. Min teori er at det er slik man virkelig produserer psykopater. de avstumpes i ung alder, finnes selfølgelig mange grunner til det. og om de ikke ser dette selv før personlighet har ''satt seg''... VIPPS, der har vi en klinisk psykopat.

Selvsagt synd at de opplever å bli mobbet, eller opplever ertingen som mobbing og skaper ett selvdestruktivt mønster som skader dem selv og folk rundt seg i all overskuelig fremtid.
'
Men de kunne jo bare tatt igjen, dominert litt tilbake og på den måttet sluppet å leve på det viset
Vis hele sitatet...
Man blir ikke en psykopat. Man blir født som psykopat. Er de noe psykopat-aktig så er de sosiopat - Det utvikler man.
Sist endret av einsteindragon; 24. desember 2023 kl. 19:30.
Administrerende direktør eller ceo er det «yrket» som har flest psyopater.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Man blir ikke en psykopat. Man blir født som psykopat. Er de noe psykopat-aktig så er de sosiopat - Det utvikler man.
Vis hele sitatet...
Morsomt at du sier det. Litt vanskelig å ta slike diagnoser på alvor, er i utgangspunktet bare fjas hele rubbelet. Samlebegreper om personlighetstrekk. Hvor mange psykopater/sosiopater blir bekreftet/avkreftet ved fødsel. Finner ikke dette særlig relevant iforhold til min påstand. Man kan fint ende opp som psykopat godt voksen etter en serie med uheldige påfunn etter man mista hodet i fylla på Cap Verde 2008
Presidenter i Russland
Sitat av 69Bjarkoy Vis innlegg
Morsomt at du sier det. Litt vanskelig å ta slike diagnoser på alvor, er i utgangspunktet bare fjas hele rubbelet. Samlebegreper om personlighetstrekk. Hvor mange psykopater/sosiopater blir bekreftet/avkreftet ved fødsel. Finner ikke dette særlig relevant iforhold til min påstand. Man kan fint ende opp som psykopat godt voksen etter en serie med uheldige påfunn etter man mista hodet i fylla på Cap Verde 2008
Vis hele sitatet...
Ingen blir nok bekreftet ved fødsel. Men nei, ingen blir/utvikler psykopater/psykopati.
Men sosiopater derimot blir de. Forskjellen på psykopater og sosiopater er ikke stor. Men allikevel, dette er forskjellen: https://psykopaten.info/2020/05/14/f...t-og-psykopat/

Altså: Et sosiopat trekk er at sosiopatene kjennetegnes av å være mindre følelsesmessig stabile og svært impulsive. Et sosiopat kjennetegn er at deres oppførsel har en tendens til å være mer uberegnelig enn psykopater.

Gjør du noe kriminelt, enten det er voldelig eller ikke-voldelige – vil sosiopater handle mer på tvang. Et trekk ved sosiopater er at de mangler tålmodigheten til en iskaldt beregnende psykopat og gir mye lettere etter for impulsivitet. Å leve med en sosiopat kan derfor være enda mer utfordrende enn å leve med en psykopat.

Psykopater vil planlegge sin forbrytelse ned til minste detalj og ta kalkulerte risikoer for å unngå å bli oppdaget. De smarteste blant psykopatene vil etterlate få spor som kan føre til at de blir oppdaget. Psykopater lar seg ikke rive med i øyeblikket og gjør dermed færre «feil» sammenlignet med en sosiopat.

Er det meningsfullt å skille mellom sosiopater og psykopater?

Mange psykologer spør fortsatt om det noe mening å skille mellom en psykopat og en sosiopat. Men ett forhold er de enige i: Psykiatere bruker begrepet psykopati for å illustrere at årsaken til den antisosiale personlighetsforstyrrelsen er arvelig. Sosiopater på den annen side skapes, og er ofte et resultat av en hjerneskade, eller overgrep eller omsorgssvikt i barndommen.

Sitat av 69Bjarkoy Vis innlegg
Morsomt at du sier det. Litt vanskelig å ta slike diagnoser på alvor, er i utgangspunktet bare fjas hele rubbelet. Samlebegreper om personlighetstrekk. Hvor mange psykopater/sosiopater blir bekreftet/avkreftet ved fødsel. Finner ikke dette særlig relevant iforhold til min påstand. Man kan fint ende opp som psykopat godt voksen etter en serie med uheldige påfunn etter man mista hodet i fylla på Cap Verde 2008
Vis hele sitatet...
Man kan finne ut om noen er psykopat ved å se på genene deres.
Sist endret av einsteindragon; 24. desember 2023 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Ingen blir nok bekreftet ved fødsel. Men nei, ingen blir/utvikler psykopater/psykopati.
Men sosiopater derimot blir de. Forskjellen på psykopater og sosiopater er ikke stor. Men allikevel, dette er forskjellen: https://psykopaten.info/2020/05/14/f...t-og-psykopat/

Altså: Et sosiopat trekk er at sosiopatene kjennetegnes av å være mindre følelsesmessig stabile og svært impulsive. Et sosiopat kjennetegn er at deres oppførsel har en tendens til å være mer uberegnelig enn psykopater.

Gjør du noe kriminelt, enten det er voldelig eller ikke-voldelige – vil sosiopater handle mer på tvang. Et trekk ved sosiopater er at de mangler tålmodigheten til en iskaldt beregnende psykopat og gir mye lettere etter for impulsivitet. Å leve med en sosiopat kan derfor være enda mer utfordrende enn å leve med en psykopat.

Psykopater vil planlegge sin forbrytelse ned til minste detalj og ta kalkulerte risikoer for å unngå å bli oppdaget. De smarteste blant psykopatene vil etterlate få spor som kan føre til at de blir oppdaget. Psykopater lar seg ikke rive med i øyeblikket og gjør dermed færre «feil» sammenlignet med en sosiopat.

Er det meningsfullt å skille mellom sosiopater og psykopater?

Mange psykologer spør fortsatt om det noe mening å skille mellom en psykopat og en sosiopat. Men ett forhold er de enige i: Psykiatere bruker begrepet psykopati for å illustrere at årsaken til den antisosiale personlighetsforstyrrelsen er arvelig. Sosiopater på den annen side skapes, og er ofte et resultat av en hjerneskade, eller overgrep eller omsorgssvikt i barndommen.



Man kan finne ut om noen er psykopat ved å se på genene deres.
Vis hele sitatet...


Dette er så feil som du får det

Du blir ikke født psykopat
Og forskjellen på psykopat og sosiopat er ikke at man blir sosiopat

Man kan verken bli født med sosiopati eller psykopati

Forskjellen er hvordan de tenker og er på

En sosiopat er impulsiv og gjør "onde" ting uten å tenke noe særlig over det
Sosiospater er ikke veldig flinke med andre mennesker

Psykopater derimot planlegger tingene de har tenkt til å gjøre lenge før de skal gjøre det (som feks breivik som planla i sånn 7 år eller no)
De er ekstremt manipulative som gjør at de kan virke som om de er helt normale og pleier ofte å prøve å bli en viktig del av noen andres liv for å så manipulere dem til sin egen fordel
Du tar feil. Søk det opp
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Dette er så feil som du får det

Du blir ikke født psykopat
Og forskjellen på psykopat og sosiopat er ikke at man blir sosiopat

Man kan verken bli født med sosiopati eller psykopati

Forskjellen er hvordan de tenker og er på

En sosiopat er impulsiv og gjør "onde" ting uten å tenke noe særlig over det
Sosiospater er ikke veldig flinke med andre mennesker

Psykopater derimot planlegger tingene de har tenkt til å gjøre lenge før de skal gjøre det (som feks breivik som planla i sånn 7 år eller no)
De er ekstremt manipulative som gjør at de kan virke som om de er helt normale og pleier ofte å prøve å bli en viktig del av noen andres liv for å så manipulere dem til sin egen fordel
Vis hele sitatet...
Jo, man blir født som psykopat. Og Sosiopati er noe man utvikler. Dette er noe de fleste psykologer og psykiatere kan bekrefte for deg.

Men det siste du sier her stemmer også.
Breivik kan også ha hatt Aspergers Syndrom. Jeg har dette selv, og noe vi også har i tillegg til alt det andre er begrenset empati. Vi er ikke fullstendig empatiløse slik som psykopater og soiopater. Og personlig ville jeg aldri klart å dra til en øy og skutt masse unger. For å få til det måtte jeg gjort som tyskerne under andre verdenskrig. Altså vært fullstendig hjernevasket og umenneskeliggjort en viss type mennesker. Slik de gjorde med jødene.

Ikke så sannsynlig, men det er en mulighet. Noe de, visst jeg ikke husker feil, så som en mulighet under rettssaken mot han. For nøye planlegging i lang tid før gjærningen utføres er veldig vår ting også.
Sist endret av einsteindragon; 24. desember 2023 kl. 23:57.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
– Nei, psykiatriske diagnoser er alltid en kombinasjon av arv og miljø. Man kan sikkert ha en medfødt sårbarhet for å utvikle ulik atferd og personlighetstrekk, men avhengig av miljøfaktorer kan egenskaper og atferd forsterkes eller nedtones, ingen blir født som psykopat, sier Howner, noe Grøndahl er enig i.


Dette er fra en artikkel fra VG
Der de snakker med en psykolog


Jeg vil gjerne vite hvor i huleste du har funnet ut at forskjellen på psykopat og sosiopat er at man blir født med den ene mens den andre får man etter hvert som man vokser opp

Det er IKKE forskjellen

Det er ganske fucked up å tro at noen blir født psykopat
Hvis du virkelig tror det så er jeg litt redd for de neste generasjonene som kommer etter deg
Som feks meg

Har du lyst til å diskutere mer på det?
Sist endret av 1Rapper; 25. desember 2023 kl. 00:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gjerne. Jeg tror om du leser selv det du har sitert så får du svaret. Du kan bli født psykopat, men arv og miljø påvirker om dette nedtones eller forsterkes.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
[b][i]Jeg vil gjerne vite hvor i huleste du har funnet ut at forskjellen på psykopat og sosiopat er at man blir født med den ene mens den andre får man etter hvert som man vokser opp
Vis hele sitatet...
https://psykopaten.info/2020/05/14/f...t-og-psykopat/

Men også her, som er en bedre kilde: https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...kopat?page=all

Sitat:

Medfødt
- Hva er årsaken til psykopati?

- De fleste er i dag enige om at psykopati er medfødt, men en oppvekst med stor omsorgssvikt, som ved gjentatte overgrep i tidlig alder, kan også gi personlighetsavvik. Dersom far er psykopat, har man en genetisk økt risiko for det, men også oppførselen hans kan traumatisere deg. Psykopati forekommer også hos personer som har hatt snille foreldre, sier Øverland.
Må vel kry av psykopater i profisjonsbaserte salgsjobber
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Jeg har gitt mitt bidrag til denne tråden

Jeg gir meg nå fordi jeg kjenner at jeg kommer til å garantert si noe dumt hvis fortsetter å krangle med noen visse informasjon blinde personer
Vi krangler ikke. Vi diskuterer, en herlig måte å tilegne seg ny kunnskap på.

Hvordan vil du si at vi er «informasjonsblinde» når studier bekrefter det vi hevder? «Om en tror at alle andre er idioter er det ofte en selv som er det»

Jeg mener ikke at du er en idiot 1rapper, men du hadde gjort godt av å være litt mer åpen for andre synspunkter en dine egne
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Jeg har gitt mitt bidrag til denne tråden

Jeg gir meg nå fordi jeg kjenner at jeg kommer til å garantert si noe dumt hvis fortsetter å krangle med noen visse informasjon blinde personer
Vis hele sitatet...
Einsteindragon posta iallfall en kilde, og NHI må vell sies å være en relativt pålitelig kilde eller?
At en psykolog sier noe annet til VG er greit nok men psykologer er også uenige seg imellom på div diagnoser. Det er ikke alle som anerkjenner forskjellige diagnoser f. eks selv om det har blitt "godkjent" som det.