Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2139
Har i ca. 2 år nå tatt fast 50 mg Seroquel en gang om kvelden, rett før jeg legger meg.
Sluttet derimot med dette legemiddelet for 2-3 uker siden, grunnet et stort antall med bivirkninger som bare ble verre og flere.

Søndag for 2 uker siden så gikk jeg endelig fra 25 til 0 mg, der hvor det meste jeg merket til av abstinens var litt hjertebank natt til Mandagen sist uke.

Nå er det derimot gått 2 uker og mesteparten av seroquelet burde jo nå være ute av kroppen, men allikevel så har bare 1 av de mange bivirkningene nå forsvunnet.
Bivirkninger som fortsatt "hemmer" meg, inkluderer bl.a. sterk kaldsvette, unormalt høyt søvnbehov, angst, likegyldighet/depresjoner++

Noen som vet hvor lenge slike bivirkninger kan sitte igjen etter at man har sluttet med Seroquel? Hvor lang tid vil dere, etter deres egne erfaringer si at jeg må regne med å holde ut før bivirkningene begynner å gradvis forsvinne?

Så vidt jeg personlig vet ang. Seroquel/Antipsykotika og dens påvirkning på Dopaminet i hjernen, så skal jo dette være et medikament som hemmer nivåene av Dopamin i hjernen.
Visst dette er tilfellet, burde jeg ikke da nå, allerede fra Mandagen av ha begynt å føle økt grad av konsentrasjon, lykke, motivasjon, sosiale evner og generell glede og lykke?
Sist endret av supernatural; 6. mai 2015 kl. 00:46.
Selvom medikamentet ikke lenger er i kroppen tar det fortsatt tid før den kjemiske balansen i hjernen normaliseres, kroppen din har trossalt vært vant med stoffet i 2 år som du sier, jeg har liten erfaring med seroquel da jeg kun har tatt det når jeg har trengt å få sove. Det beste tipset jeg kan gi deg er å fortsette hverdagen som vanlig, være aktiv, ha rutiner, gjøre ting som gjør deg glad, smile mye og spise riktig. Mye sitter i tankemønstrene dine, så tenk positivt og ikke så mye på når det blir normalt igjen. Lykke til, det ordner seg veldig snart

Bivirkninger og langtidsbruk kan sikkert flere her svare deg på.

"Bivirkningene" du opplever kan også tolkes som at kroppen jobber med å normaliseres
Sist endret av monoxide; 6. mai 2015 kl. 05:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.