Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  278 37285
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
At ABB var medlem i fpu i en kort periode skal du ikke laste resten av FRP for.
Vis hele sitatet...
Med mindre påstanden din er at Frp skaper en generell tankegang om fremmedfrykt.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
..Og at det ikke er tilfeldigheter hvilket parti man stemmer på/er medlem av, noe jeg tolker som at du mener FrP er et parti som "t.o.m" massemordere av barn kan involvere seg i.
Vis hele sitatet...
Nei, det jeg mener er at FRP helt klart er det partiet som ligger nærmest ABB, men det betyr selvfølgelig ikke at partiet hverken støtter, godtar eller består av terrorister. Det betyr heller ikke at FRP er det eneste partiet som kan huse framtidige massemordere, men sjansen for at noen som kaller seg marxisthunter kommer fra RU er relativ liten.
Derfor er det utenkelig at han skulle vært medlem av RU, SU, AUF, senterungdommen, KRFU, unge venstre eller unge høyre, så hvis han skulle inn i politikken så er FPU et naturlig valg, siden de er det partiet som kjører den strengeste innvandrings-linja. Etter hvert så utviklet han jo åpenbart et politisk syn som ingen av partiene kan støtte opp under og sluttet som en direkte konsekvens. Ingenting av dette kan man selvfølgelig klandre FRP/FPU for i ettertid.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
I absolutt alle debatter, intervjuer, kronikker og kommentarer går de rødes taktikk ut på å svartmale borgerlige partier og politikere. De representerer ett fiendebilde, hvor den eneste redning på et hvilket som helst problem er "sosialdemokrati". Dere klamrer dere fast på idealer som ble klekket ut i et samfunn som ikke lengre eksisterer og maner til kamp mot fiender som har forsvunnet. Demonisering og til tider latterliggjøring av alt ikke-sosialistisk er hovedstrategien, og det ser ut til at det ikke finnes noen grenser på hvor patetisk man kan bli.
Du og alle dine medfeller prøver å overbevise alle om at det er stat, kontroll, makt, tvang og detaljstyring som er svaret på alt, mens vi som mener null stat er løsningen plutselig er ABB sympatisører, horekunder og pedofile. En har ikke mulighet til å stemme mindre stat og byråkrati enn FrP, så hva ellers? Takket være deg og dine, så finnes det folk som ikke engang tør å stemme for mindre stat av frykt for å bli sosialt utstøtt.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke sosialdemokrat og jeg tviler sterkt på at du har noen formening på hva jeg gjør utenfor nFF. Hvis du har noen konkrete utsagn fra meg du vil diskutere så vær så god, men gidder ikke bruke tia mi på å forsvare meninger du tillegger meg.
Sist endret av Mith; 23. september 2011 kl. 15:15.
Sitat av fetter Vis innlegg
Man kan ikke laste FrP for massedrap, men man kan fortsatt kritisere måten de benyttet skitne virkemidler og retorikk for å plante/bygge opp under islam-frykten som var grunnlaget for ABB's angrep. Det viser hvor galt det kan gå når man bruker denne typen virkemidler for å samle stemmer.
Vis hele sitatet...
Disse anti-islamistiske strømningene finnes overalt i Europa. Det var fra kilder utenfor Norge ABB fikk sin inspirasjon. FRP brakte debatten fram i Norge, der den ble kraftig moderert. Debatten som nå blir ført om muslimske innvandrere i Norge er langt, langt mer moderat enn den ABB representerte.
Sist endret av Stratops; 23. september 2011 kl. 15:47.
Tilbake til sexkjøp. Det er forunderlig få som reflekterer over hvorfor dette forbudet ble vedtatt. Virker som det er en majoritet her som synes det med prostitusjon er helt ok. Pussig........ Det skulle vel ikke være mindreårige, ureflekterte guttebarn.......
Sexkjøpsloven ble vedtatt for å få bukt med Nigeriadamene og trafficking, noe den ikke har greid i det hele tatt.
Lurer på hvor mye de betalte hu hora for å plutselig endre storyen jeg :P Hele saken virker som reoint piss i mine ører!
http://www.dagbladet.no/2011/09/23/n...tikk/18274349/

Så synd at han har innrømmet at han har gjort noe galt.
Sist endret av stagg; 23. september 2011 kl. 20:33.
Høres jo rart ut at hu sier at hu følte seg preeset til å si hun hadde hatt sex med han, å han har først innrømmet å ha gjort noe han egentlig ikke har gjort...
TV2-journalisten presenterte seg på en slik måte at hun trodde han var en kunde. Hun kan ha tenkt at journalisten var for nervøs til å spørre direkte om sex.

Sitat av selvmord Vis innlegg
Høres jo rart ut at hu sier at hu følte seg preeset til å si hun hadde hatt sex med han, å han har først innrømmet å ha gjort noe han egentlig ikke har gjort...
Vis hele sitatet...
Hvor leste du at hun følte seg presset? Hun følte vel at det økte sjangsene for å få seg en kunde om hun sa hun hadde hatt sex med Hoksrud. Kanskje hun tenkte at journalisten, som presenterte seg som venn av Hoksrud, tente på å ligge med noen vennen har ligget med. Prostituerte møter mange kinky folk.

Edit: Hoksrud har gjort en straffbar handling. Det er bare det at det nå har blitt nedgradert fra samleie til en småintim massasje. Sexkjøpsloven omfatter all intim kontakt for penger.
Sist endret av Stratops; 23. september 2011 kl. 21:07.
Men, dette selger. En offentilg, kanskje til og med populær, person gjør noe ulovlig og tabubelagt. Det har svært lite med FRP å gjøre. Vi burde heller snu diskusjonen og snakke om media og forbudet. Ingen som husker Carews påståtte bastard? eller Hugh grant?
TV2 har gjort det mest umoralske i denne saken. De har fulgt etter han i håp om å ta han. Lurer på om de gjør dette ofte, de kan jo ikke treffe hver gang?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
At ABB var medlem i fpu i en kort periode skal du ikke laste resten av FRP for.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Hvis de har mentalt forstyrra personer (og da snakker jeg ikke om bare ABB, for resten av gjengen er ikke særlig friske i huet heller... overgrep mot små barn er like ille som ABB) i et parti så har de seg selv å takke for det.
Jeg har ikke lest en eneste post i denne tråden, men jeg skriver dette uansett:

Hva så om han kjøpte sex? Han er da et menneske han også, akkurat som oss andre? Vi kommer ikke på forsiden av alle norske aviser hvis vi har det litt morro på et bordell.
[QUOTE Hun er opprørt over påstandene om at hun skal ha hatt sex med stortingspolitikeren og mener TV2s opptreden gjorde at hun følte seg presset til å si at hun hadde hatt sex med nordmannen, som til daglig holder høye verv i norsk politikk. Om hun ikke sa det, var hun redd for å miste en ny kunde. QUOTE]


Stod på linken over forrige posten min. Men for å være helt ærlig gir jeg faen i hele saken, syntes bare det er et eller annet som skurrer med tanke på de første uttalelsene til begge parter.
Sist endret av selvmord; 24. september 2011 kl. 00:38. Grunn: Jaja, får ikke til å quote fra avisen tydligvis, men er bare å sjekke linken, så står det samme der.
Selv stemmer jeg FRP, jeg mener at de har mange gode saker og at de har mye og bidra med i politikken. De tar opp tema som er tabu for andre parti. FRP som parti er mot forbudet av prostitusjon. Etter forbudet kom så har ikke denne industrien blitt svekket, det som har skjedd er at de har blitt kriminalisert de som har behov for å benytte seg av denne tjenesten.

Hadde det vært lovlig med kjøp og salg av disse tjenestene, så hadde man hatt bedre kontroll med dette. Man kunne fulgt opp de prostituerte, og de hadde fått rettigheter slik som andre i mer ordinære jobber. Og i stedet for mange kriminelle halliker som behandler de prostituerte dårlig og ikke gir de lønn for strevet, så hadde de prostituerte og staten håvet inn penger på dette. Alle hadde vært tjent med dette bortsett fra hallikene som er de eneste som er tjent med det i dag.

Prostitusjon vil aldri forsvinne uansett, så hvorfor ikke legalisere det og gi de stakkarene rettigheter. Tviler på at FRPs agenda for legalisering er, at da kan de ha seg så mye de vil uten å havne på forsiden i VG og Dagbladet. (Selv om det mest sannsynlig er en grei bivirkning)

Det at håksund har et større behov for sex enn det kona kan gi ham, har virkelig lite og gjøre med politikken han fremmer i FRP. Det var selvfølgelig et dårlig strategisk trekk av ham, da det virker som FRP har mer mediedekning enn de andre partiene til sammen.

Og at folk avstår fra partiet av denne grunnen sier mer om dem enn det sier om han.

Og for å ta det, Ordentlige sexforbrytere som f.eks Birkedal, representerer slettest ikke støsteparten av representantene i partiet. Det er råtne epler i alle parti, og langt mer i alle samfunnsgrupper. Dette burde ikke være avgjørende for hvilket parti du stemmer .
Og at det motargumenteres at media har skapt "Skandalepartiet" FRP, det styrker bare påstandene om at media er noen blodrøde venstrevridde kommunister.
Sitat av Ivar Vis innlegg
Hvorfor ikke? Hvis de har mentalt forstyrra personer (og da snakker jeg ikke om bare ABB, for resten av gjengen er ikke særlig friske i huet heller... overgrep mot små barn er like ille som ABB) i et parti så har de seg selv å takke for det.
Vis hele sitatet...
Hva er poenget her? At FRP fører massemordspolitikk? Skjerpings.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg har ikke lest en eneste post i denne tråden, men jeg skriver dette uansett:

Hva så om han kjøpte sex? Han er da et menneske han også, akkurat som oss andre? Vi kommer ikke på forsiden av alle norske aviser hvis vi har det litt morro på et bordell.
Vis hele sitatet...
Hva så? Jeg er enig i menneskedelen din, men han er ikke bare en ola nordmann. Han er en politiker som representerer et parti og skal være en potensiell leder for dette landet. Han skal fremstå som en seriøs og ordentlig kar i offentlig rom. Dessuten blir det veldig dobbeltmoralsk av han å kjøpe sex, når han skal/kan bli med på å forme og påvirke loven.
Sist endret av KingJay; 28. september 2011 kl. 06:27.
Sitat av Ivar Vis innlegg
Hvorfor ikke? Hvis de har mentalt forstyrra personer (og da snakker jeg ikke om bare ABB, for resten av gjengen er ikke særlig friske i huet heller... overgrep mot små barn er like ille som ABB) i et parti så har de seg selv å takke for det.
Vis hele sitatet...


Hvor har du stjålet tastaturet ditt fra? Noen burde ha tatt det fra deg for lenge siden.

Du drar flere tusen mennesker under en og samme kam pga enkelt personer. Det blir like dumt som å si at alle i Tyskland er nazister da personer om Hitler oppholdt seg der, og da har de seg selv og takke....
Han var i utlandet, så han har jo ikke brutt noen lov. Men man framstår jo uansett ikke som noe godt eksempel som stortingspolitiker. Men så er det jo tross alt FrP vi snakker om, da...(måtte bare!)
Sitat av YngveH8 Vis innlegg
Han var i utlandet, så han har jo ikke brutt noen lov.
Vis hele sitatet...
Jo, han har det. Hvis du har fulgt med i media kan du også lese at han allerede har akseptert en bot for kjøp av sex.
Sitat av Skreppo Vis innlegg
Må egentlig bare si haha. De er så pokkern imot utlendinger osv, så drar de å knuller på de selv!
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at de er imot utlendinger? Betyr det at de ikke kan dra til utlandet eller på ferie? Herregud, tenk før du skriver da.

Sitat av Sondre Vis innlegg
DFor politiker å være er han ikke særlig smart som inrømmer å ha kjøpt sex i utlandet. Hadde han holdt kjeft hadde det vært vanskelig for politiet.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at han ble filmet, ikke sant?

Sitat av Widow Vis innlegg
Hvordan kan du sammenligne tvangssterilisering av tatere og forbud med homofile, med at 40 år gamle menn ikke får ha seg for en tusenlapp?
Vis hele sitatet...
Frarøvelse av frihet og overgrep mot ens personlige valgfrihet.

Det er en ganske syk sammenligning, iogmed at loven mot sexkjøp virkelig ikke rammer noen på samme måte som tvangssterilisering og forbud mot homofile gjorde.
Vis hele sitatet...
Dette er selvsagt helt feil. Loven mot sexkjøp rammer negativt på flere måter:

1. Prostitusjonen tvinges videre i skjul
2. I skjul er det større fare for overgrep mot prostituerte
3. Prostituerte som faktisk ønsker å ha dette yrket vil oppleve at arbeidsforholdene forverres noe voldsomt
4. Kvinner får ikke muligheten til å velge selv på hvilke premisser de skal ha sex
5. Menn som ønsker å betale for sex av en eller annen grunn (f.eks. at man slipper en lang kurtiseringsperiode når man bare vil ha et ligg) blir nå straffet hvis de blir tatt

Sexkjøpsloven er en ondskapsfull lov som skaper problemer for alle. Spesielt de prostituerte, som opplever flere overgrep.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
4. Kvinner får ikke muligheten til å velge selv på hvilke premisser de skal ha sex
5. Menn som ønsker å betale for sex av en eller annen grunn (f.eks. at man slipper en lang kurtiseringsperiode når man bare vil ha et ligg) blir nå straffet hvis de blir tatt.
Vis hele sitatet...
Bare for å være litt pirkete. Hvorfor er det kvinner som selger sex og menn som kjøper? Ja, dette er det mest utbredte; men det er da kvinner som kjøper sex av menn også. Spesielt i utlandet. (kvinner som reiser til hellas og kjøper sge en horebukk der).

Det er mye problemer der og. Jeg bare pirker fordi jeg føler at de mannlige prosituerte blir glemt i debatten. Man må også ta hensyn til disse i saken.
Sitat av etse Vis innlegg
Bare for å være litt pirkete. Hvorfor er det kvinner som selger sex og menn som kjøper? Ja, dette er det mest utbredte; men det er da kvinner som kjøper sex av menn også. Spesielt i utlandet. (kvinner som reiser til hellas og kjøper sge en horebukk der).

Det er mye problemer der og. Jeg bare pirker fordi jeg føler at de mannlige prosituerte blir glemt i debatten. Man må også ta hensyn til disse i saken.
Vis hele sitatet...
Du glemmer at sexkjøpsloven på mange måter er et korstog for feminster. Kvinnegruppa Ottar programfestet at kjøp av sex skulle kriminaliserers lenge før loven faktisk ble en realitet, men det var først når SV fikk regjeringsmakt at det lot seg gjennomføre. Kvinners kjøp av sex er ikke interessant i denne sammenhengen, både pga at det er et helt marginalt fenomen og pga at feminister ikke er opptatt av kvinners overtramp generelt. Feminismes, om er det egentlige grunnlaget for forbudet, er en kvinnesentrisk ideologi, på samme måte som rasisme er en rasesentrisk ideologi.
Sist endret av homoludens; 3. oktober 2011 kl. 09:50.
Sitat av etse Vis innlegg
... det er da kvinner som kjøper sex av menn også. Spesielt i utlandet. (kvinner som reiser til hellas og kjøper sge en horebukk der).
Vis hele sitatet...
FYI: "kjøper seg en horebukk der" - kjøper seg en horebukk? En horebukk er et kallenavn på en som kjøper horer, så å kjøpe seg en horebukk blir i såfall litt snodig.

Men forøvrig - det står såvidt jeg vet ingenting om kjønn i loven, så den er totalt kjønnsnøytral. Samtidig er det nok suverent mest av mannlig kjøper/kvinnelig hore, deretter vil jeg faktisk tro at mannlig kjøper og mannlig hore kommer på andre plass, men ganske langt bak, og så kvinnelig kjøper på sisteplass. Uten å gidde å lete opp noen ordentlige tall på rappen vil jeg nok tro at kvinner som faktisk betaler for sex er en veldig liten gruppe.
Sitat av atomet Vis innlegg
Uten å gidde å lete opp noen ordentlige tall på rappen vil jeg nok tro at kvinner som faktisk betaler for sex er en veldig liten gruppe.
Vis hele sitatet...
Feil. Men her kommer alder inn i bildet. Kvinner som kjøper sex er ofte i 50-60 åra. Det finnes flere mannehorer enn du tror
Sist endret av ali88; 3. oktober 2011 kl. 11:23.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Interessant at pressen du mener er anti-FrP gjør et forsøk å renvaske nevnte mann, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Dagbladet er selverklært anti FRP. Da blir det litt for dumt å påstå at de ikke er det.
Sitat av etse Vis innlegg
Bare for å være litt pirkete. Hvorfor er det kvinner som selger sex og menn som kjøper? Ja, dette er det mest utbredte; men det er da kvinner som kjøper sex av menn også. Spesielt i utlandet. (kvinner som reiser til hellas og kjøper sge en horebukk der).

Det er mye problemer der og. Jeg bare pirker fordi jeg føler at de mannlige prosituerte blir glemt i debatten. Man må også ta hensyn til disse i saken.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg dreit meg litt ut der. Jeg er for påvirket av ekstremfeministenes språkbruk. Men det er vel i første rekke kvinnelig prostitusjon de vil til livs, såvidt jeg har skjønt det. Unnskyldningen for å tråkke på menneskets rettigheter på denne måten er "men tenk på de stakkars kvinnene". Det er vel mindre problemer med overgrep mot mannlige prostituerte. Men det er mulig at også de vil lide under denne onde loven.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jo, han har det. Hvis du har fulgt med i media kan du også lese at han allerede har akseptert en bot for kjøp av sex.
Vis hele sitatet...
Jeg har pratet med en politimann om denne saken.
Vi kom i prat om denne hendelsen etter at jeg spurte om noe lignende dette:

Dersom jeg bruker eller kjøper narkotiske stoffer i utlandet, f.eks. et sted hvor det er avkriminalisert og det norske politiet for rede på dette, vil jeg da bli anmeldt/siktet og deretter straffet?
Tenker på om det er lignende regler som med prostitusjonsloven.

Han nevnte da spesifikt denne saken med FRP-eren som ble "tatt" for sexkjøp i Riga.
I følge han hadde en politijurist uttalt at politiet hadde hatt svært få eller ingen holdepunkter i saken dersom vedkommende ikke hadde vedtatt forelegget slik at saken hadde kommet for retten, så fremt saken ikke hadde blitt henlagt da.
Juristen mente at det ikke var begått noen straffbar handling ettersom sexkjøp ikke er ulovlig i Latvia.
de punktene du nevner der er jo faktisk selvmotsigende, Knask:

hvis det ikke er begått noen straffbar handling ville han ikke ha fått noe forelegg

...og det ER ulovlig for norske statsborgere å kjøpe sex - også i utlandet, selv om det skulle være lovlig i det aktuelle landet, så har fremdeles ikke norske statsborgere lov til å gjøre det, så der er det forskjell på narkotika og sexkjøp.

Sitat av gotejds Vis innlegg
Feil. Men her kommer alder inn i bildet. Kvinner som kjøper sex er ofte i 50-60 åra. Det finnes flere mannehorer enn du tror
Vis hele sitatet...
Oi, den der så jeg ikke før nå. Fint, vis meg tall, jeg tviler STERKT på at mannlig prostitusjon er i nærheten av like utbredt som kvinnelig, selv om det sikkert er større enn mange tror.