Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 10861
Darkstar, coffeachoppen du var på heter Rasta Baby den ligger til høyre rett over veien
fra stasjonen! En av mine favoritter også ..
Sitat av InterMob
Darkstar, coffeachoppen du var på heter Rasta Baby den ligger til høyre rett over veien
fra stasjonen! En av mine favoritter også ..
Vis hele sitatet...

Var nok ikke den nei...For nå mener du den som ligger rett over veien til stasjonen? I samme bygg som turistkontoret? Den var nok stengt mens vi var der
▼ ... over en måned senere ... ▼
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Snublet tilfeldig over den coffeshoppen jeg og Sinister diskuterte, og hvor bong scenen fra den ene filmen er fra, den heter Get down to IT
ja foresten hva er aldersgrenser for "morsomme sigaretter" der nede? 18?
VitaminC: Ja, det er 18års grense for å kjøpe cannabis der nede.
Til dere som har vært der, hvilke hoteller anbefaller dere? Helst billig... Skal jo bare sove der
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja, jeg lurer på det samme.. Noen billige hostel eller hotell
Jeg har jo gått i klasse med han ene der. Han i grå genser på den andre filmen, 26 sekunder inn i den andre filmen. Robert stemmer vel bra, dodecha?

Fin tur forresten. Tenkte meg ned med det "party-flyet" til klm om noen uker. Bare en liten kvelds-tur..
Sist endret av Eikes; 23. april 2007 kl. 13:39.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Eikes
Jeg har jo gått i klasse med han ene der. Han i grå genser på den andre filmen, 26 sekunder inn i den andre filmen. Robert stemmer vel bra, dodecha?

Fin tur forresten. Tenkte meg ned med det "party-flyet" til klm om noen uker. Bare en liten kvelds-tur..
Vis hele sitatet...

Stemmer det, hvem skal jeg hilse ifra?

Angående hotell, så er det ikke værre enn å google litt folkens:
Booking.com
Hostels in amsterdam
Amsterdam hostels

and the list goes on..
Ikke sikkert han husker meg. Første videregående hvert fall.

Ola heter jeg. Han dro vel en del sammen med Vegar på den tiden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Utrolig kule filmer, så ut som dere hadde det gøy på turen!
Sist endret av David; 30. april 2007 kl. 18:28.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei. Jeg og 4 kamerater drar til Amsterdam 14. juni. 4 av oss røyker litt, men har veldig lite erfaring (bare litt brunt noen ganger i året). Hvordan er prisene der? Er det sånn at vi burde være veldig forsiktige med hva vi røyker, med tanke på hvor sterkt det er? Jeg håper på en knall tur, og ønsker ikke at den skal bli ødelagt av et helvete første kvelden. Er det noe annet vi burde gjøre/få med oss når vi er der? Skal være i 8 dager.
Noen som har forslag til hva jeg burde prøve? Har lyst på en god rus, men ikke for kraftig? Og samtidig noe jeg kan leve med i ettertid.
Ligger på rundt €7 grammet for god pot. Spør betjeningen i coffeshopene hva de anbefaler for "nybegynnere", og hvilken type som gjør deg oppkvikkende eller sløv. Jeg anbefaler en tur på Pink Floyd (http://www.pinkfloyd.nl/), men husk at det er 18 års grense på de aller fleste steder, og de sjekker faktisk legitimasjon i døra.

Jeg og en kamerat røyka cirka 0,7g på deling der fordelt på 2 jays, og sakene der nede er virkelig mer potent enn weeden her hjemme. Vi orket faktisk ikke fullføre posen på 1g som vi kjøpte. Dere bør også prøve "special cake" som de selger, da blir det mye morsommere å traske rundt i amster etter på.
Sist endret av peta; 31. mai 2007 kl. 18:05.
takk for svar. Det høres bra ut. Begynner å glede meg! =). Vi er 4 stk som er 18 og 19 år. Mens han ene som er med er 17, så det suger litt. Men han har legitimasjon til en kamerat, som faktisk ligner _veldig_, blitt sjekket av politiet uten at de sa noe. Så vi får bare håpe det går bra. Sitter å ser litt etter hostel nå, men synes mye av det virker litt for dyrt. (Vi er noen fattige gutter). Vi skal enten kjøre eller ta fly. Foresten, fly koster 350 kr t/r fra Gardemoen den 13. juni og hjem den 21!. Er bare avgifter man betaler. Bare sånn hvis noen tenker seg nedover.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Amster 16-24 november. Blir første gang for meg, gleder meg som en barn.
Skal være der under cannabis cup, så det blir sikkert godsaker.

Noen andre som skal nedover under cannabis cup?
Sist endret av the captain; 30. september 2007 kl. 17:58. Grunn: skrivefeil
Utrolig bra skrevet.. Sku ønske det var en lengere historie så jeg hadde mere å lese.
Ble veldig fasinert.

PS: URL til filmene funker ikke`?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Fikset linkene til video nå.
Takk.
Kule filmer.
Gjorde jeg fikk lyst å ta meg en tur til amsterdam
Sitat av the captain
Amster 16-24 november. Blir første gang for meg, gleder meg som en barn.
Skal være der under cannabis cup, så det blir sikkert godsaker.

Noen andre som skal nedover under cannabis cup?
Vis hele sitatet...
Jess, reiser ned der den uken jeg også. Skal bo i nærheten av Leidseplein, vi kan jo treffes over en spliff der nede. Noen andre som skal ned under CC?
Sist endret av Seidel Guten; 1. oktober 2007 kl. 00:17.
Veldig artig lesestoff! Lo flere ganger for meg selv mens jeg leste. Kule videoer
KP fra meg
Hvor finner jeg når de har billige reiser til Amsterdam? Har sett de har reklamert for Amsterdamturer for 350kr el. Hadde vært nice å fått med seg CC. Sikkert en del dyrere å reise da?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Morsomt å se på filmene
En kompis av meg var i Amsterdam i høstferien. Det ble mye hasj og sex i Red Light District, hehe.
Må dra dit en gang jeg også!
var innom denne http://www.amsterdam.info/coffeeshops/thedolphins/ og dampkringhttp://www.coffeeshop.freeuk.com/Database/ShopsA/Dampkring.html (Dampkring kan du også se i noen scener som er filma der i oceans 12, og vi så faktisk denne beryktede katta!!). Veldig hyggelige og behagelige steder begge to

Vi bodde på Hans Brinker Hotel, som egentlig er mer et hostel enn et hotell. Svært laber standard, men det var da greit nok til å sove på.

Anbefaler forøvrig på det aller aller sterkeste å ta en tur innom redlight district bare for å få sett det hvis dere skal til amsterdam nå i den nærmeste framtid, siden det er store sjanser for at store deler av det vil forsvinne ganske snart, og det er et såpass spesielt sted at man nesten bør se det, samme om man ikke vil benytte noen av "tilbudene" (ikke faan for min del). En fyr som eier ca 2/3 av området har visstnok planer om å bygge om til leiligheter og selge, så dette kan være siste sjanse for å se det.

Forøvrig er også amsterdam en utrolig pen by, mye fint å se på også av mer kulturelt akseptable ting, tett med museer f.ex. Mye fet moderne kunst og bra grafitti og en fet klubb her:
http://www.amsterdammuseums.nl/eng/m...658D2C567B21FE
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg skal nedover den 15 - 18 november med endel kompiser! =)

Hva er cannabis cup?
Stoooort arangamang hvor folk fra hele værden kan komme for å enten se, røyke seg stein eller konkurer om hvem som har dyrket den beste poten.
Stort sett alt innen cannabis er der. Er du i Amsterdam så er turen innom garantert værdt det
Hehe, av med hatten for beskrivelsen din dodecha, den var tvers igjennom rå .

Har jeg gjort det riktig har du fått en såkalt KP av meg også, er ikke blant de som deler dette ut her (mye fordi det tok meg litt tid å oppdage hvordan det skulle gjøres) men beskrivelsen din tror jeg mange som har opplevd amsterdam-turer ikke bare en, men kanskje flere ganger gjenkjenner seg i. Har sett filmene dine, tror nok opptakene var privat men, men ser jeg purple haze fra minister johnsen, Ockenburg??? I så fall, god damn ... Good Choice

ment, men ser jeg... skal det være
Utrolig tåpelig å legge ut slike filmer som både oppfordrer andre til, og viser straffbare handlinger. Norske borgere og faste bosatte må følge norsk lov, uansett om de reiser til andre land. Du bør ikke bli overrasket om det blir politisak ut av dette her.
Sist endret av Dodecha; 30. oktober 2007 kl. 23:06. Grunn: ikke vits å quote helt innlegg, personhets
De filmene oppfordrer vell ikke til noe? De viser hva noen personer gjør. Det de personene gjør er ikke ulovelig så ser ikke hvor du skal med dette?
De gjør værken eller oppfordrer til ulovelige ting.
Du er på en ny plass som heter internet. Hvor folk kan legge ut ting og man kan finne ting fra andre land. Dette ble tatt fra ett annet land som ikke er Norge.

Og nei norske borgere må ikke følge norske lover i utlandet. Det er jo logsik.
Hvis det kommer folk fra holland til Norge kan ikke de gå å røyke hasj i gata fordi det er lovelig der.
Til sigurd4u:
Jeg er helt enig, men hvis jeg hadde vært en tysker ville tyske lover faktisk forfulgt meg i Norge, eller andre steder i verden - minns jeg. Jeg kan ta feil...
Sitat av paranoy
Til sigurd4u:
Jeg er helt enig, men hvis jeg hadde vært en tysker ville tyske lover faktisk forfulgt meg i Norge, eller andre steder i verden - minns jeg. Jeg kan ta feil...
Vis hele sitatet...

Dere tar feil, og jeg har tatt opp denne misforståelsen flere ganger tidligere på forumet. Sjekk henvisninger der.

Dessverre er det verken lov med sexreiser for misbruk av mindreårige eller narkreiser for misbruk av narkotika.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Kaunda
Utrolig tåpelig å legge ut slike filmer som både oppfordrer andre til, og viser straffbare handlinger. Norske borgere og faste bosatte må følge norsk lov, uansett om de reiser til andre land. Du bør ikke bli overrasket om det blir politisak ut av dette her.
Vis hele sitatet...
Jeg skriver klart fra i starten (en såkallt 'disclaimer') at jeg ikke oppfordrer noen til å gjøre straffbare handlinger.

Ifølge Dette dokumentet om hvor norsk lov gjelder, nevnes det at § 12 i straffeloven bestemmer hvor loven har hjemmel, straffemessig. Ettersom vi hadde brutt § 162 om vi var innen for 'riket' som det defineres i § 12.
Sitat av Dodecha
Jeg skriver klart fra i starten (en såkallt 'disclaimer') at jeg ikke oppfordrer noen til å gjøre straffbare handlinger.

Ifølge Dette dokumentet om hvor norsk lov gjelder, nevnes det at § 12 i straffeloven bestemmer hvor loven har hjemmel, straffemessig. Ettersom vi hadde brutt § 162 om vi var innen for 'riket' som det defineres i § 12.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Er du enig i at du har brutt strl. § 162?

"Strl. § 12, 3:
(...) i utlandet av norsk statsborger eller noen i Norge hjemmehørende person når handlingen
a) hører blant de som omhandles i denne lov kapittel 8, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 20, 23, 24, 25, 26 eller 33, eller §§ 135, 141, 142, 144, 145 annet ledd, 145 b, 147 a, 147 b, 162 c, 169, 192 til 199, 202, 203, 204 a, 222 til 225, 227 til 235, 238, 239, 242 til 245, 291, 292, 294 nr. 2, 317, 326 til 328, 330 siste ledd, 338, 342, 367 til 370, eller 423, og i hvert fall når den (...)".

§ 162 er i kapittel 14.

Du kan ikke "disclaime" deg vekk fra norsk lov.
Sist endret av Kaunda; 30. oktober 2007 kl. 22:07.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Jeg mener nøyaktig det jeg skrev: jeg oppfordrer ingen til å begå straffbare handlinger, noe du mente jeg gjorde i din første post.

Ettersom flere av paragrafene i straffeloven står spesifikt oppført etter kapitlene, tok jeg det som de mente de spesifikke paragrafene og ikke hele kapitlene, jeg ser da at jeg har tatt feil her.

Uansett, realiteten for at jeg blir dømt på videobevis og anonym gjenfortellelse av en hendelse er utrolig liten, for det er jo ikke cannabis vi røyker i filmen, men erstatninger som ligner.

Og vil jeg minne deg på om at dette skrider nesten inne på såkalt moralisering, som våre
regler her på forumet omhandler. Og her skal du følge nFF's lov.
Sist endret av Dodecha; 31. oktober 2007 kl. 12:15.
Sitat av Kaunda
Dere tar feil, og jeg har tatt opp denne misforståelsen flere ganger tidligere på forumet. Sjekk henvisninger der.

Dessverre er det verken lov med sexreiser for misbruk av mindreårige eller narkreiser for misbruk av narkotika.
Vis hele sitatet...
? Dere ? Meg mener du vel...
? Oppfordring til bruk av rusmidler ? Av disse filmene ? Av denne teksten ? Hva har jeg gått glipp av ??? Har noen sett "To Trøtte Typer" ?? Har noen sett "Cheech and Chong" ??

Er du i det hele tatt inneforstått med den paragrafen du henviser til, eller har sittet foran en jury og hørt hvordan aktor og forsvarer diskuterer denne paragrafen så busta fyker i tingrett eller lagmannsrett og sett hvor mye den spriker fra en dom til en annen.

Moraliser gjerne for min del, Kaunda - men la nå ikke det gå utover dodecha som alt han gjør er å løse opp stemningen i hverdagen for likesinnede ved å dele egne erfaringer, som jeg i dette tilfellet ikke ser hentydningen din til... på samme vis som filmselskapene legger han ut en oppfordring verdt å lese, vi er jo ikke roboter heller - hvert individ, eget valg....

Mener ikke virke kvass, men syns du dro litt langt i denne påstanden Kaunda --- finns andre innlegg i forum her du kunne slengt fram dette, undertegnede har sikkert deltatt heftig på de innleggene

sexreiser for misbruk av mindreårige ja, det var vel det første du tenkte på da du så filmklippene...

NB! Når det kommer til jury, stryk tingrett...

Og jeg holder nå på det at norsk lov ikke følger norske borgere utenfor norske grenser, i motsetning til tyske borgere som må forholde seg til tysk lov også i de nasjoner de besøker... Vet ikke hvor jeg har det fra, kan hende var det en tysk utvekslingsstudent som gjorde meg oppmerksom på det... jeg kan som sagt ta feil...
Enough shit already. All videre ranting om straffbare handlinger og oppfordring regnes som offtopic og ryker raskere enn brød i Sudan.