Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 14690
Hei, jeg liker UE, og for en stund tilbake fikk jeg høre om ett gammelt bunkers anlegg på Fornebu. Han jeg snakket med vokste opp på området, og fortalte om hvordan han pleide å utforske der som barn. Han beskrev det som en veldig stor bunker. Tror han brukte ord som kilometer lang. Dette er sikkert bare minner fra når han var barn som gjør at det virker så stort. Jeg ble uansett interesert. Han fortalte at ingangen lå sirka der hvor scandic hotellet ligger i dag. Kult om noen vet noe om det, selvom den sikkert er murt igjen for godt
Det finnes mye rester fra krigen rundt Fornebu, blant annet en gjennmurt tunnel/dekningsrom av en viss størrelse. Men det finnes ikke noe slikt du snakker om desverre. Søk krigsminner og Fornebu, så er det et godt kart over bla. Stillinger bunkere og plasser der fly har gått ned, men det beste er borte i dag.
Trådstarter
2 0
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Det finnes mye rester fra krigen rundt Fornebu, blant annet en gjennmurt tunnel/dekningsrom av en viss størrelse. Men det finnes ikke noe slikt du snakker om desverre. Søk krigsminner og Fornebu, så er det et godt kart over bla. Stillinger bunkere og plasser der fly har gått ned, men det beste er borte i dag.
Vis hele sitatet...
Hei, tusen takk for svar. Det var synd, hadde vært kult. Har også hørt noe rykter om en ubåt bunker som aldri ble ferdigstilt ved Tesitstranda eller noe, vet du om det er noen mulighet å ta seg inn til denne eller er den fylt igjen?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av ILikeUe Vis innlegg
Hei, tusen takk for svar. Det var synd, hadde vært kult. Har også hørt noe rykter om en ubåt bunker som aldri ble ferdigstilt ved Tesitstranda eller noe, vet du om det er noen mulighet å ta seg inn til denne eller er den fylt igjen?
Vis hele sitatet...
Fikk også høre om det samme, usikker på om jeg fant det til slutt, men fant 2 huler. En med et ganske stort rom, definitivt ikke stort nok for noe ubåt, men fortsatt. Den andre var koblet til det større rommet, men hadde også en lengre gang som gikk inn i fjelet. Så stopper det opp ved slutten, ser ut som ras eller noen som har tettet igjen med steiner / grus.
Hvis du noen gang er i Trondheim så finner du mange bunkere her, ikke bare noen få. Kommer på tre stk i farta, to av dem er ved Geitfjellet og en av dem er ved Lade. Ta deg en tur å PM meg om du trenger assistanse, creepy exploring i mørke, edderkopp og sopp-infiserte grotter is my shit.

I tillegg til Trondheim så finner du flere ved grensa til Sverige i Verdal kommune. Du finner også en oberst-bolig der hvor en soldat eller oberst hengte seg i døra i 2. etasje.

Har vært inne der to ganger og på et eller annet tidspunkt opprettet de et asylmottak der inne men etter en måneds tid påsto de som bodde der at spøkelset som var der rev skuffer og skap oppe å kastet ting ute på gulvet, med det i tankene så ble de flyttet til ny bolig lengre inn i bygda.
Sist endret av Jokke; 5. januar 2021 kl. 17:42.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Hvis du noen gang er i Trondheim så finner du mange bunkere her, ikke bare noen få. Kommer på tre stk i farta, to av dem er ved Geitfjellet og en av dem er ved Lade. Ta deg en tur å PM meg om du trenger assistanse, creepy exploring i mørke, edderkopp og sopp-infiserte grotter is my shit.

I tillegg til Trondheim så finner du flere ved grensa til Sverige i Verdal kommune. Du finner også en oberst-bolig der hvor en soldat eller oberst hengte seg i døra i 2. etasje.

Har vært inne der to ganger og på et eller annet tidspunkt opprettet de et asylmottak der inne men etter en måneds tid påsto de som bodde der at spøkelset som var der rev skuffer og skap oppe å kastet ting ute på gulvet, med det i tankene så ble de flyttet til ny bolig lengre inn i bygda.
Vis hele sitatet...
Hula i Ladeparken besøkte jeg å sambo i sommer, den var ganske imponerende lang og stor hulehall. Dog, jeg er født å oppvokst i Narvik så gamle krigsbunkere har jeg sett masse av
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Hula i Ladeparken besøkte jeg å sambo i sommer, den var ganske imponerende lang og stor hulehall. Dog, jeg er født å oppvokst i Narvik så gamle krigsbunkere har jeg sett masse av
Vis hele sitatet...
Det er ganske -spennende- med ue på steder som dette. Det jeg ikke liker med å gå inn i sånne steder er at en finner sopp en aldri har sett andre steder, i tillegg til at alle edderkopper i grotter og huler er større enn noen andre jeg har sett i Norge ellers. De to faktorene er jævlige for min del. - Ikke spøkelser eller historier om hvem som har hengt seg her og der. RIP tho.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Jeg har sett noen bilder av en tunnel/korridor på Fornebu med noen gamle oppbevaringsskap. Noen som vet hvor dette er?
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"En ukjent og godt bevart underjordisk krigsbunker er oppdaget på Fornebu"
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Jeg har sett noen bilder av en tunnel/korridor på Fornebu med noen gamle oppbevaringsskap. Noen som vet hvor dette er?
Vis hele sitatet...
Hvis det er det jeg tror du snakker om, så er det i en av kulvertene under hangaren. Gamle mat/serveringsbokser til fly.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Jeg har sett noen bilder av en tunnel/korridor på Fornebu med noen gamle oppbevaringsskap. Noen som vet hvor dette er?
Vis hele sitatet...
Er det gammle huler med sement vegger? Og om jeg husker rett stein som gulv? For dette er vel under Fornebu Flyplass. Husker ikke fra hodet akkurat hvordan man kommer seg til det området, men kan eventuelt fortelle deg hvordan du kommer inn på flyplassen

Edit) Btw husk å ta med maske! Føltes ut som om jeg tapte et par år av livet mitt ved å puste inn luften der nede før jeg tok på maske.
Sist endret av Spyroz; 17. januar 2021 kl. 20:25.