Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 11970
Har en Tilgin Vood router som jeg låner av ISP. Desverre koster det 500 kroner å få aktivert WLANet. Noe som selfølgelig er 100% uaktuelt. Likevel hadde det vært strålende om noen her på forumet visste hvordan man åpnet opp denne sperren. Har selfølgelig tilgang til kontrollpanelet i roteren, men for eksempel kategorien "Wireless" er fjernet fra routeren.

Produkt navnet er: Vood 453W_B, og Software Revision: 453W_B_S_3_0_2_GA
Haha. 500 kroner.

Vet at på de der routerne har de åpnet tilgang til den fra WAN-siden som default. Mange bruker også default login, nemlig brukernavn Conf og passord admin. På de jeg har vært inne på har jeg full tilgang til wireless-delen med brukeren Conf. Prøv den, hvis det ikke er den du bruker allerede.
Sist endret av Benno; 30. oktober 2007 kl. 08:59.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Vet du hva default password er? Skulle ha forwarda noen porter, men jeg finner ikke passordet. eneste brukernavnet man kan bruke er Admin
Default login til Vood 453W er Conf med passord admin. Husk at det skal være stor C i Conf og liten a i admin.
Hvilken internettleverandør har du?
Du kan jo prøve å resette routeren, og håpe på at det ikke er innstilt noen fæle WAN-settings som ISP har prakka på.

Dersom det er det, og du blir "busta" kan du så snilt si at du kun skulle oppdatere firmwaren for sikkerhetens skyld.
Coptercat
Trådstarter
Nettleseren er Tafjord Mimer. Og jeg får ikke valg om bruker, har kun tilgang til en konto der passordet er "vood".
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Unify
Nettleseren er Tafjord Mimer. Og jeg får ikke valg om bruker, har kun tilgang til en konto der passordet er "vood".
Vis hele sitatet...
Hæ, skal Tafjord ha 500 kroner for det? Hadde samme problemet som deg, ringte og spurte hvorfor det var sånn, og da sa han bare at han hadde glemt å aktivere det. To min senere funka det, og han nevnte ikke noe om at det kosta 500 kroner. Kommer det på fakturaen blir det månelyst!
Kjøp en ordinær WLAN router i protest!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har nå også fått en Tilgin Vood ruter fra mimer nå. Det er rett at de skulle ha 599,- for etablering av trådløst! Dette gidder ikke jeg å betale uansett. Noen som vet om det er muligheter for å fikse dette selv?
Bruker nå annet utstyr som jeg har brukt før.
Det er jo det å finne brukernavn og passord som er forhånds innstilt hos ISP. Der jeg jobber har vi B/N: Conf
Pass: admin
Om dette virker så har de en annen løsning
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Se bilde av conf manager..
Coptercat
Trådstarter
Jeg fant ut at det er mulig å kjøre en hard reset som fjerner alt, men voodrouteren har så mange merkelige innstillinger som jeg aldri har sett før. Valgte å kjøpe en egen router med WLAN.
▼ ... over et år senere ... ▼
beklager at jeg gjenåpner denne tråden, men default pw for admin konto er: vood

Og når man skal in med Conf konto, så går man på 192.168.0.1/admin logg inn med
user: Conf
PW: admin

profitt!
Sist endret av juzz; 10. juli 2010 kl. 03:41.
Ved installasjon av Tilgin Vood routeren så klikker du på wizard, der etter "english", der etter er det en kode du skal skrive inn. Denne kan like gjerne skrives "3109" som "30009". Hovedpoenget her er å unngå å skrive den koden du er bedt om å skrive (3009).
Denne koden laster nemlig inn noen innstillinger som bland annet forteller routeren om WLAN skal være på eller av.
Passord, innlogging, og alt annet for påkobling til internettet legger du inn i de påfølgende innstillingene (username, password). Så den koden har ingenting med det å gjøre.

Som sagt, vil du ha trådløs, skriv da en annen kode enn den du har fått av Tafjord Mimer (3009).
Sist endret av tannalv; 10. juli 2010 kl. 04:12. Grunn: uklar tekst, for trett til å tenke sammenhengende
▼ ... noen uker senere ... ▼
Coptercat
Trådstarter
Sitat av juzz Vis innlegg
beklager at jeg gjenåpner denne tråden, men default pw for admin konto er: vood

Og når man skal in med Conf konto, så går man på 192.168.0.1/admin logg inn med
user: Conf
PW: admin

profitt!
Vis hele sitatet...
Har ikke conf-kontoen som et alternativ.

Sitat av tannalv Vis innlegg
Ved installasjon av Tilgin Vood routeren så klikker du på wizard, der etter "english", der etter er det en kode du skal skrive inn. Denne kan like gjerne skrives "3109" som "30009". Hovedpoenget her er å unngå å skrive den koden du er bedt om å skrive (3009).
Denne koden laster nemlig inn noen innstillinger som bland annet forteller routeren om WLAN skal være på eller av.
Passord, innlogging, og alt annet for påkobling til internettet legger du inn i de påfølgende innstillingene (username, password). Så den koden har ingenting med det å gjøre.

Som sagt, vil du ha trådløs, skriv da en annen kode enn den du har fått av Tafjord Mimer (3009).
Vis hele sitatet...
Prøvde det. Skrev 54321 som kode, og det er fortsatt samme som før. La inn korrekt gateway og IP osv. selvsagt
Husker jeg ikke feil så er det vel denne routeren som skiller aksess på de siste sifrene i sessionID. Etter innlogging med f.eks. admin/vood kan du enkelt bruke en cookie editor og skifte sessionID ...17 til ...19, og så bare trykke på en link til en annen tab. Plutselig spretter det opp en haug ekstra menyer og valg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Her var det fryktelig mye tull og vas fra wannabe datakyndige!

Slik åpner man Mimers wireless uten å betale:

- 192.168.1.1/admin
- brukernavn: admin passord: xT2.jAb9

Trykk på configuration, og vips så har wireless dukket opp!
Sitat av Snåsahackeren Vis innlegg
Her var det fryktelig mye tull og vas fra wannabe datakyndige!

Slik åpner man Mimers wireless uten å betale:

- 192.168.1.1/admin
- brukernavn: admin passord: xT2.jAb9

Trykk på configuration, og vips så har wireless dukket opp!
Vis hele sitatet...
Her var det mye dritt fra en wannabe hacker!
Det passordet er selvfølgelig personlig, og gjelder kun deg. Du ser vel ENKELT at passordet er generert?!