Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3125
Heisann,

Er veldig ny på dette forumet, og lurer på om noen har kunnskap/erfaring om følgende:

Er inne i en dårlig periode preget av depresjon og angst, og legen skrev ut SSRI (Cipralex) etter allerede første konsultasjon. Dette gjorde ting verre: konsentrasjonsevnen gikk i dass, søvn var det bare å glemme, og angsten nådde nye høydare. Jeg smurte meg så med tålmodighet og regnet med at dette var forbigående bivirkninger.

Ukene gikk, helvetet vedvarte, så jeg valgte å lindre både angst og søvnmangel med benzo (Rivotril) og amf. Søvnen kom tilbake, konsentrasjonsevnen likeså, og jeg fant tilbake til gleden her i livet. Dumt? Jepp. Ulovlig? Javisst.

Endelig turte jeg å ta telefonen til legen min for å spørre om jeg burde trappe ned på Cipralex.

-"Kom innom kontoret på fredag, så kan vi snakke om det!"

Jeg dukka opp hos legen den fredagen, og det viste seg at han ville ta blodprøve for å finne ut om jeg hadde optimal dosering av Cipralex i blodet. Og der satt jeg og følte meg som en idiot, ettersom at jeg hadde putta i meg 0.5 mg rivotril og littegranne amf tidligere på morgenen.

-"Ah, tenkte du blodprøve, sånn nå med én gang?"

-"Jepp! Bare snakk med hun i skranken du, så er vi ferdige på 5 minutter!"

-"Så flott!", sa jeg. "Oi Satan i helvete", tenkte jeg. Jeg kunne ikke bare stikke av heller.

Dere har nok sikkert skjønt for lenge hva slags spørsmål jeg vil fram til: Blodprøven er tatt. De skal måle hvor mye Cipralex jeg har i kroppen. Tror dere at de tilfeldigvis oppdager benzo og amf også, eller må de spesifikt teste etter disse stoffene?

Om jeg har brutt noen forumregler nå, beklager - dette er mitt første innlegg. Om noen skulle mene at jeg har vært en idiot - greit, men desperasjon er ikke akkurat et godt utgangspunkt for kloke valg. Og om noen kan utveksle litt kunnskap eller egne erfaringer her, så er jeg evig takknemlig.
Så vidt jeg har forstått må de nok teste spesielt for amfetamin ihvertfall. Mer usikker på benzo, men tror dette går fint for. I verste tilfelle tar vel legen en prat med deg skulle jeg tro. Han peiler nok ikke inn politiet eller noe slikt. Hvis han er en god lege burde han hvertfall ikke det.

Dumt å høre at du har det tøft med medisinene. SSRI verken hjalp eller gjorde ting verre for meg - utenom ubehagelige drømmer/mareritt. Er ikke alle medisiner som man reagerer positivt på. Mye prøving og feiling med det der, så et annet merke kan kanskje fungere bedre for dg. Håper du finner ut av det.
De må teste spesielt for både benzodiazepiner og amfetamin. Om de gjør det eller ikke kan jeg åpenbart ikke garantere, men slike tester er ganske kompliserte og dyre. Jeg tror du kan slappe av.
Sist endret av Mirage; 21. november 2016 kl. 13:05.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Så vidt jeg har forstått må de nok teste spesielt for amfetamin ihvertfall. Mer usikker på benzo, men tror dette går fint for. I verste tilfelle tar vel legen en prat med deg skulle jeg tro. Han peiler nok ikke inn politiet eller noe slikt. Hvis han er en god lege burde han hvertfall ikke det.

Dumt å høre at du har det tøft med medisinene. SSRI verken hjalp eller gjorde ting verre for meg - utenom ubehagelige drømmer/mareritt. Er ikke alle medisiner som man reagerer positivt på. Mye prøving og feiling med det der, så et annet merke kan kanskje fungere bedre for dg. Håper du finner ut av det.
Vis hele sitatet...
Takker for kjapt og forståelsesfullt svar - fikk senka skuldrene littegranne her nå. Så vidt jeg har forstått det, så kan ikke legen teste etter ulovlige stoffer med mindre man gir samtykke eller om politiet krever det. Jeg får ta dét som måtte komme dersom legen oppdager noe.

Håper du fant noen medisiner/løsninger som hjalp for din del! Er kjipt "å kjøre på felgen", og heller ikke så enkelt å fikse.

Sitat av Fuglern Vis innlegg
De må teste spesielt for både benzodiazepiner og amfetamin. Om de gjør det eller ikke kan jeg åpenbart ikke garantere, men slike tester er ganske kompliserte og dyre. Jeg tror du kan slappe av.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar! Ja, det hadde nok virket litt useriøst dersom de hadde begynt å teste etter andre ting enn det som er avtalt, uten å opplyse om det først. Merker jeg slapper litt mer av
Sist endret av Kannestøper; 21. november 2016 kl. 13:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du er helt trygg, men bruk av andre substanser kan jo ha en effekt på leveren din, eventuelt tidspunkt ved plasmakonsentrasjon OL.. Med andre ord kan det fremdeles påvirke svarresultatene dine. Forandring i farmakokinetiske prosesser som eksempelvis ved sidemisbruk kan resultere i feilbehandling.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Du er helt trygg, men bruk av andre substanser kan jo ha en effekt på leveren din, eventuelt tidspunkt ved plasmakonsentrasjon OL.. Med andre ord kan det fremdeles påvirke svarresultatene dine. Forandring i farmakokinetiske prosesser som eksempelvis ved sidemisbruk kan resultere i feilbehandling.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Jeg håper uansett å kunne avslutte Cipralexen og få en behandling som ikke baserer seg på medisiner, være seg lovlig eller ulovlig anskaffet.
ArbeidsledigProletar
Serumspeil er spesifikke. De lyver ikke om det om de skulle lete etter dop i kroppen din.

Helsevesenet tar ikke blodprøve, sier den er for noe og så... LURETRIKS!!! VI LEITA ETTER TING DU IKKE SKULLE HA TATT! "MWUHAHAHAHAHAHHA"! GOOOTCHA! NÅ, MED DENNE INFOEN KAN VI FÅ KASTA DEG I FENGSEL FOR MISBRUK AV PILLER DIN VERDILØSE DRITT.

Chill med paranoian.
Antakeligvis vil legen din sette deg på en annen dosering, eller ett annet medikament trolig SSRI det også. Disse kan fungere fint, og er et hjelpemiddel. Du skal sikkert også snakke med en psykolog/ terapaut og da kan det være fint å justere hjernekjemien sin noe av to grunner. Den første er at du vil føle deg bedre mens behandlingen pågår, det andre er at du vil kanskje ha mer ut av behandlingen når du ikke svartmaler alt så mye inne i ditt eget hode. Ulovlige behandlingsmetoder som ikke innebærer medikamenter tør jeg ikke en gang å tenke på hva er.
Sist endret av Relevant; 21. november 2016 kl. 14:02.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Serumspeil er spesifikke. De lyver ikke om det om de skulle lete etter dop i kroppen din.

Helsevesenet tar ikke blodprøve, sier den er for noe og så... LURETRIKS!!! VI LEITA ETTER TING DU IKKE SKULLE HA TATT! "MWUHAHAHAHAHAHHA"! GOOOTCHA! NÅ, MED DENNE INFOEN KAN VI FÅ KASTA DEG I FENGSEL FOR MISBRUK AV PILLER DIN VERDILØSE DRITT.

Chill med paranoian.
Vis hele sitatet...
Heheh, paranoien min var like heftig som bruken av capslock ei stund. Men takk

Sitat av Relevant Vis innlegg
Antakeligvis vil legen din sette deg på en annen dosering, eller ett annet medikament trolig SSRI det også. Disse kan fungere fint, og er et hjelpemiddel. Du skal sikkert også snakke med en psykolog/ terapaut og da kan det være fint å justere hjernekjemien sin noe av to grunner. Den første er at du vil føle deg bedre mens behandlingen pågår, det andre er at du vil kanskje ha mer ut av behandlingen når du ikke svartmaler alt så mye inne i ditt eget hode. Ulovlige behandlingsmetoder som ikke innebærer medikamenter tør jeg ikke en gang å tenke på hva er.
Vis hele sitatet...
Snakker med terapaut for tiden, og skal snart på DPS for å finne ut hva som beveger seg under topplokket mitt. Heldigvis! Håper uansett at jeg får byttet til noe som fungerer bedre enn Cipralex.

Hehe, litt dårlig formulering fra min sine angående ulovlige behandlingsmetoder. Siktet til selvmedisinering ved å bruke ulovlig anskaffede legemidler.

Takker for god respons!
Sist endret av Kannestøper; 21. november 2016 kl. 16:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde det vært meg hadde jeg bare gått hjem uten noen prøver den dagen
Om det hadde blitt spørsmål hadde jeg skyldt på angstanfall eller noe.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Hadde det vært meg hadde jeg bare gått hjem uten noen prøver den dagen
Om det hadde blitt spørsmål hadde jeg skyldt på angstanfall eller noe.
Vis hele sitatet...
Tenkte faktisk tanken! Enten hevde at jeg hadde misforstått og trodd at jeg ikke skulle ta prøven før neste legetime, eller rett og slett skylde på at jeg har ekstrem fobi mot nåler. Vurderte også å bare ta en Batman og bare forsvinne, hehe. Sistnevnte løsning hadde nok virket veldig suspekt.

Ble uansett shanghaiet inn på prøverommet før jeg i det hele tatt fikk drøftet meg fram til ei (u)lur løsning