Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 663
som topic sier...

Har en pc som ikke vil starte, den spør etter HDD Passord rett etter bios.
Er pc'en til en kompis, og han vil gjerne beholde bildene sine..

Noen som har noen gode tips?
(Har sett folk som tilbyr dette på ebay for 20usd, men litt usikker på om det er scam eller ikke).

Har også forsøkt Dell support og fått noen passord som ikke virket...
Iflg eier er dette "noe som bare har kommet", mao mener han å ikke ha satt passordet selv...
Du kan prøve og stappe disken i en annen maskin, eller i ett externt kabinett.

Hvis passordet er lagret i Bios så vil jeg tro at du skal få åpnet den fra en annen maskin.
Trådstarter
17 1
Virker som at det er selve disken som er problemet, har prøvd å flytte den over på min maskin uten hell.

Fant også en key-gen på nettet for denne disken, men den virket heller ikke...
Så det spørs om kompisen min har aktivert dette selv, og glemt passordet.

Har også prøvd å forandre BIOS til å boote først på cd, men det virker som den kontrollerer hdd passord først..
Finn deg en kompis eller noe som har en extern hardisk. Demonter den boksen, ta ut disken, og sett den inn der.
Det kommer HDD passord uansett hvilken pc du stapper den inn i?
Prøvd med slike overganger slik at den fungerer som en minnepenn, og ikke som en intern disk?
Sist endret av MrCryptical; 17. desember 2010 kl. 08:49.
For å redde bildene kan du jo gjøre som tråden her foreslår å putte disken i en annen maskin, for så å kopiere de.

Situasjonen du beskriver høres veldig ut som kompisen din har fått satt BIOS passord, et triks som funket tidligere er å fjerne batteriet som sitter på hovedkortet i ca 15 min (altså, ikke bare selve laptop batteriet), men jeg har ikke gjort dette på over 5 år så jeg vet ikke om den fungerer mer.