Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1573
Nuvel. Har googlet og søkt meg ihjel, men finner ingen løsning på denne:
I listen over interfaces i firesheepinstillingene får jeg kun opp broadcom gigabit ethernet. Kortet mitt for trådløst (som er ett intel wifi link 5300) kommer ikke opp. Sitter på en to år gammel dell, og kjører windows vista.
All hjelp mottas med ett takk
Godt muli at det bare er listet som MICROSOFT eller INTERFACE et eller annet

Er slik med meg, men i det tilfellet at du kun har "broadcom gigabit ethernet"

Så ville jeg ha forsøkt å lastet ned nye drivere å installert disse.
Du finner driverene på Intel sin hjemmeside
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Godt muli at det bare er listet som MICROSOFT eller INTERFACE et eller annet

Er slik med meg, men i det tilfellet at du kun har "broadcom gigabit ethernet"

Så ville jeg ha forsøkt å lastet ned nye drivere å installert disse.
Du finner driverene på Intel sin hjemmeside
Vis hele sitatet...
Her var det to som het microsoft. noen ide om hvordan jeg vet hvilken av disse jeg skal benytte?
jeg får opp mitt egent kort men virker ikke uansett. vill tro FireSheep er dødt.
Etter alle oppslagene i aviser osv så tror jeg dem har klart og tette hullene. så vill bare gitt opp prosjektet.
Sitat av haxxor Vis innlegg
jeg får opp mitt egent kort men virker ikke uansett. vill tro FireSheep er dødt.
Etter alle oppslagene i aviser osv så tror jeg dem har klart og tette hullene. så vill bare gitt opp prosjektet.
Vis hele sitatet...
Si det til det hyggelig mennesket som plutselig brukte Facebook på russisk i går.

Tillegg: du bør forøvrig lese deg opp om hvordan firesheep fungerer.
Sist endret av Rejolo; 27. november 2010 kl. 13:18.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må si Firesheep er genialt, funka som f på skolen ihvertfall. Men noen som har et script til Gmail? For hvis jeg ikke husker helt feil ligger det ikke inne som default
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av JediKenji Vis innlegg
Må si Firesheep er genialt, funka som f på skolen ihvertfall. Men noen som har et script til Gmail? For hvis jeg ikke husker helt feil ligger det ikke inne som default
Vis hele sitatet...
Muligens fordi google er talentfulle nok til å bruke ssl by default.
For at firesheep skal fungere må du ha muligheten til å sette kortet ditt i "promiscuous mode", ikke alle eldre kort som støtter dette. Det er også mulig du må kjøre nettleseren din som administrator.
Skal ikke si dette er riktig men trur dette er sannt. Siden det sto om firesheep i norske aviser. Noko som vil si at det har spredd seg så og seie over hele verden. Så trur eg facebook har fikset det.
Sitat av zherloyd456 Vis innlegg
Skal ikke si dette er riktig men trur dette er sannt. Siden det sto om firesheep i norske aviser. Noko som vil si at det har spredd seg så og seie over hele verden. Så trur eg facebook har fikset det.
Vis hele sitatet...
Dette er et sikkerhetsproblem som ikke gjelder kun Facebook, så de kan ikke fikse det på egenhånd. Når du skal uttale deg om emnet og 'tro' noe så bør du i alle fall vite hva det er snakk om her..