Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 2492
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/12/17/417887.html

Blir deprimert når jeg leser slikt. Det er helt forferdelig at slike ting fortsatt foregår.
Amnesty snakker om å gjøre hva dem kan for å hjelpe dem. Noen som vet om slike foretak har hjulpet før, og hvor stor sjansen er for å få igjennom noe slikt?
Leyla ble tvunget til å brødfø familien sin ved å prostituere seg som liten jente, og det er dette hun nå er dømt til døden for
Vis hele sitatet...
Altså dette synest jeg er helt uhørt. Tenk å henge en funksjonshemmet 18-åring for dette. Håper VIRKELIG Amnesty får gjort noe med dette.
De har konservative "diktatorer" som styrer landet, og en streng religion. Ikke overrasket egentlig, men burde så klart ikke vært lovlig. Idioti, kalles det.
Det at 19-åringen er mentalt handicappet er i dette tilfellet ukurrant.
Det skal uansett noen usedvanlig trangsynte mennesker, og urettferdige lover til for å dømme noen i en slik sak.
Men, men.. om vi bare bomber og truer dem nok, så blir de sikkert medgjørlige.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Her kan du skrive under på et brev til den Iranske ambassaden.

Ambassador Abdul Reza Faraji Rad
The Iranian Embassy
Drammensveien 88e
0244 Oslo


I wish to express my concern at reports that Leyla M has been sentenced to death for offences committed when she was a child. She has been found to have a mental age of eight. I urge the authorities to carry out an urgent review of her case.

I also call on the Supreme Court to ensure that Article 41 of the draft law on the Establishment of Children's Courts has been implemented; the legislation requires social workers and psychiatrists to examine defendants such as Leyla M. I wish to remind the Head of the Judiciary that passing a death sentence on Leyla M would violate the International Convention on Civil and Political Rights, to which Iran is a state party.

Furthermore, I seek assurances that the authorities will uphold their obligation to ensure that Leyla M is represented by a lawyer who is able to act in her best interests, and I call for Leyla M to be granted access to any medical treatment that she may need.

I wish to state my unconditional opposition to the death penalty, as the ultimate cruel, inhuman and degrading punishment and violation of the right to life, and I am concerned and dismayed that Amnesty International has recorded 10 executions of child offenders in Iran since 1990, three of them in 2004. Lastly, I call on the Iranian authorities to immediately halt further executions of child offenders.


Yours sincerely,
Vis hele sitatet...
Fy faen så kvalmt! Faen noen må gjøre noe.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Opprinnelig postet av voldern
Fy faen så kvalmt! Faen noen må gjøre noe.
Vis hele sitatet...
Det er veldig mange som prøver å gjøre noe. F.eks store organisasjoner som Amnesty International. Det eneste vi som enkeltpersoner kan gjøre, er å skrive oss på slike brev som det jeg posta tidligere, og være med på demonstrasjoner. Desto flere vi er, desto bedre er utfallet når det kommer til resultatet.
Helt forferdelig, men ikke uventet.
Skriver heller under på dette brevet jeg.

Ambassador Abdul Reza Faraji Rad
The Iranian Embassy
Drammensveien 88e
0244 Oslo

I shit on your religion and your way of living!

Yours sincerely
Vis hele sitatet...
Islamistisk tankegang er så på trynet idiotisk at jeg ikke kan få uttrykt meg klart nok.
Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
Skriver heller under på dette brevet jeg.



Islamistisk tankegang er så på trynet idiotisk at jeg ikke kan få uttrykt meg klart nok.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ham jeg har venta ei stund på en slik idiotuttalelse slik at jeg skulle få en anledning til å poste disse lenkene :

http://tinyurl.com/3octq
http://tinyurl.com/4kzpr
http://tinyurl.com/5vb3c
http://tinyurl.com/3vmkz
http://tinyurl.com/4rsgj
http://tinyurl.com/tly8
http://tinyurl.com/65kr4

Til info ble tre av de fire nevnte i linkene henretta, mens den siste sitter fortsatt på dødscelle. Islamistisk tankegang my ass.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/12/17/417887.html
Vis hele sitatet...
Og vis du ser på en av annonsene på sida reklamerer de for billige reiser..
Latterlig spørr du meg. Takk gud for jeg bor i Norge ! (L)
Det er så utrolig trist å se mennesker måtte bøte med livet på den innhumane og nedverdigende måten

Jeg velger å ikke uttale meg om hva jeg syns om religion eller styret i landene rundt om i verden akkurat nå,.
Men folk må virkelig roe seg ned litt og tenke før de poster. f.eks

Islamistisk tankegang er så på trynet idiotisk at jeg ikke kan få uttrykt meg klart nok.
Vis hele sitatet...
Tenk deg om før du uttaler deg neste gang.
islamistisk tankegang? skal vi ta opp diskusjonen om hvor mange drap den katolske kirke har stått for de siste 5000 årene?
eller hvor mange som får døds-straff i usa hvert år?

get a grip of reality flyingveevee
Opprinnelig postet av DonTomaso
Takk skal du ham jeg har venta ei stund på en slik idiotuttalelse slik at jeg skulle få en anledning til å poste disse lenkene :

http://tinyurl.com/3octq
http://tinyurl.com/4kzpr
http://tinyurl.com/5vb3c
http://tinyurl.com/3vmkz
http://tinyurl.com/4rsgj
http://tinyurl.com/tly8
http://tinyurl.com/65kr4

Til info ble tre av de fire nevnte i linkene henretta, mens den siste sitter fortsatt på dødscelle. Islamistisk tankegang my ass.
Vis hele sitatet...
Tenkte å gjøre det samme poenget selv, takk for at du sparte meg for bryet DonTomaso.

Kan vi ikke prøve å holde religionsflaming ute av denne tråden?
Opprinnelig postet av technot
islamistisk tankegang? skal vi ta opp diskusjonen om hvor mange drap den katolske kirke har stått for de siste 5000 årene?
eller hvor mange som får døds-straff i usa hvert år?

get a grip of reality flyingveevee
Vis hele sitatet...
Du trekker inn ting som jeg syns har fint lite med saken å gjøre!
Det stemmer nok at alle religioner har krevd mange menneskeliv historisk sett, men i dagens moderne samfunn syns jeg det er rimelig urelevant. I år 2004 er det ingen vestlige religioner som krever liv på denne måten. Jeg er ikke for dødsstraff, da jeg syns jævlene har bedre av å ligge på celle til de går i penalet, men om man får denne straffen er det man har gjort av et HELT annet omfang enn å prostituere seg for å redde familien!
kjønner ikke hva som feiler folk der nede!
folk er gale ass!!!
Opprinnelig postet av Fish
kjønner ikke hva som feiler folk der nede!
folk er gale ass!!!
Vis hele sitatet...
Tre av de fire siste postene dine på nff inneholder utsagnet : folk er gale ass. Er det standardsvaret ditt på alle diskusjoner?

Bjornix : Poenget med å trekke inn USAs henrettelser av psykisk utviklingshemmede var i vise at det ikke bare er "muslimer" som har en barbarisk holdning til dødsstraff. Det kristne USA dreper folk i Guds navn hver eneste dag, og det muslimske Iran dreper folk i Allahs navn tilsvarende.
Er enig med Don Tomaso i at det er ikke bare muslimer som tar ibruk barbariske måter å henrettefolk på, men det er en vesentlig forskjell på stater som henretter en person som har tatt livet av noen, i forhold til noen som bare har vært utro
(uten at jeg mener at dette rettferdigjør noen av delene)

edit: basusjernet hater skrivelef
Sist endret av FotSopp; 18. desember 2004 kl. 20:22.
Opprinnelig postet av FotSopp
Er enig med Don Tomaso i at det er ikke abre muslimer som tar ibruk barbariske måter å henrettefolk på, men det er en vesentlig forskjell på stater som henretter en person som har tatt livet av noen, i forhold til noen som bare har vært utro
(uten at jeg mener at dette rettferdigjør noen av delene)
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i, og jeg synes selvsagt som alle andre at hva som skjer i Iran er fullstendig groteskt og det må kritiseres. Men posten til FlyingVeeVee var så tåpelig at den skrek etter å bli besvart.
Opprinnelig postet av DonTomaso
Poenget med å trekke inn USAs henrettelser av psykisk utviklingshemmede var i vise at det ikke bare er "muslimer" som har en barbarisk holdning til dødsstraff. Det kristne USA dreper folk i Guds navn hver eneste dag, og det muslimske Iran dreper folk i Allahs navn tilsvarende.
Vis hele sitatet...
Hva slags "unnskyldning" enkeltindivider i vesten bruker for å ta liv får nå være så, men her er det snakk om en offentlig henrettelse vedtatt av staten Iran. At de har helt andre verdier og et helt annet syn på hva som kvalifiserer for denne type straff, gjør at jeg kan forstå, selv om jeg ikke er enig, folk som sier deler av den islamistiske troen er helt bak mål. De har så langt i år tatt livet av 108 stykker på denne måten, og det er et tall jeg tviler veldig sterkt på at USA kan sammenligne seg med. Et annet aspekt er at de blir offentlig uthengt og steinet. Svært lite humant uansett hvordan du velger å se på det!
usa har tatt livet av:
1 886 01/06/04 Ynobe Matthews TX Lethal Injection
2 887 01/06/04 Charles Singleton AR Lethal Injection
3 888 01/09/04 Raymond Rowsey NC Lethal Injection
4 889 01/13/04 Tyrone Darks OK Lethal Injection
5 890 01/14/04 Lewis Williams OH Lethal Injection
6 891 01/14/04 Kenneth Bruce TX Lethal Injection
7 892 01/21/04 Kevin Zimmerman TX Lethal Injection
8 893 01/28/04 Billy Vickers TX Lethal Injection
9 894 02/03/04 John Glenn Roe OH Lethal Injection
10 895 02/04/04 Johnny Robinson FL Lethal Injection
11 896 02/11/04 Edward Lagrone TX Lethal Injection
12 897 02/12/04 Bobby Ray Hopkins TX Lethal Injection
13 898 02/17/04 Norman Cleary OK Lethal Injection
14 899 02/17/04 Todd Willingham TX Lethal Injection
15 900 03/03/04 Marcus Cotton TX Lethal Injection
16 901 03/09/04 David Jan Brown OK Lethal Injection
17 902 03/18/04 Brian Lee Cherrix VA Lethal Injection
18 903 03/19/04 David Hill SC Lethal Injection
19 904 03/23/04 Hung Tranh Le OK Lethal Injection
20 905 03/26/04 Lawrence Colwell NV Lethal Injection
21 906 03/30/04 William Wickline OH Lethal Injection
22 907 03/31/04 Dennis Orbe VA Lethal Injection
23 908 04/16/04 Jerry McWee SC Lethal Injection
24 909 04/23/04 Jason Byram SC Lethal Injection
25 910 05/18/04 Kelsey Patterson TX Lethal Injection
26 911 05/26/04 John Blackwelder FL Lethal Injection
27 912 05/28/04 James Tucker SC Electric Chair
28 913 06/08/04 William Zuern OH Lethal Injection
29 914 06/08/04 Robert Bryan OK Lethal Injection
30 915 06/17/04 Steve Oken MD Lethal Injection
31 916 06/30/04 David Harris TX Lethal Injection
32 917 07/01/04 Robert Karl Hicks GA Lethal Injection
33 918 07/14/04 Stephen Vrabel OH Lethal Injection
34 919 07/19/04 Eddie Crawford GA Lethal Injection
35 920 07/20/04 Scott Mink OH Lethal Injection
36 921 07/22/04 Mark Bailey VA Lethal Injection
37 922 08/05/04 James Hubbard AL Lethal Injection
38 923 08/12/04 Terry Dennis NV Lethal Injection
39 924 08/18/04 James Hudson VA Lethal Injection
40 925 08/25/04 Jasen Busby TX Lethal Injection
41 926 08/26/04 Windel Workman OK Lethal Injection
42 927 08/26/04 James Allridge TX Lethal Injection
43 928 09/09/04 James Reid VA Lethal Injection
44 929 09/21/04 Andrew Flores TX Lethal Injection
45 930 09/30/04 David Hocker AL Lethal Injection
46 931 10/05/04 Edward Green III TX Lethal Injection
47 932 10/06/04 Peter Miniel TX Lethal Injection
48 933 10/09/04 Sammy Perkins NC Lethal Injection
49 934 10/12/04 Donald Aldrich TX Lethal Injection
50 935 10/13/04 Adremy Dennis OH Lethal Injection
51 936 10/20/04 Ricky Morrow TX Lethal Injection
52 937 10/22/04 Charles Roache NC Lethal Injection
53 938 10/26/04 Dominique Green TX Lethal Injection
54 939 11/02/04 Lorenzo Morris TX Lethal Injection
55 940 11/04/04 Robert Morrow TX Lethal Injection
56 941 11/09/04 Demarco McCullum TX Lethal Injection
57 942 11/10/04 Frederick McWilliams TX Lethal Injection
58 943 11/12/04 Frank Chandler NC Lethal Injection
59 944 11/17/04 Anthony Fuentes TX Lethal Injection
hentet fra: http://people.smu.edu/rhalperi/exec04.html
totalt: 944 styk... er litt det
Det var seriøst ikke meininga mi at dette ennå en gang skulle bli en tråd om hvem som er verst av Arabere og Amerikanere. Alt jeg vill poengtere var at det er ikke bare Iran/Muslimske land som henretter psykisk utviklingshemma mennesker/barn.
Jeg skulle likt å se hvilke lovbrudd disse 944 har begått. Helt ut av løse lufta tror jeg det er verre ting enn prostitusjon, men jeg kan jo ta feil.

Ok, DonT. Legger den saken død! (Hehe, litt galgenhumor t.o.m)
Oi, frem av de 59 folka ble drept på en litt grusom måte...

Firing squad (2) and hanging (3)
Dere er forkastelig.


Når det er snakk om denne saken, da har dere alle medlidenhet og roper ut om at det må gjøres slutt på denne eldendigheten. Men når VI vestlige turer frem og sprenger både barn og prostituerte i fillebiter, så de ligger og dør I DYPE SMERTER i en MYE lengre tidsperiode, og et MYE bredere omfang... da er det ok??

Det er det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha fulgt med en del på noen tråder her...
"spreng irakere og afghanere, de fortjener det, jævla muslimer!" "oi! Så onde muslimene er med de stakkars folkene sine..."

idioter.
eee det er vell amerikanerne som har fått mest pes innen den usa vs irakerne debatten ?
Opprinnelig postet av charzer
De har konservative "diktatorer" som styrer landet, og en streng religion. Ikke overrasket egentlig, men burde så klart ikke vært lovlig. Idioti, kalles det.
Vis hele sitatet...
Islamsk lovgivning og regelsett (shariah) gjør unntak for mentalt forstyrrede. Mao: denne jenta skal ikke dømmes til døden. Men de følger ikke islamsk sharia i Iran. De har kun straffene kalt hudud. I sharia er en av forutsetningene for å ta i bruk disse straffene at gjerningspersonen er mentalt frisk, og har gjort det med vilje (i dette tilfellet). Det er ikke legitimt i Islam å dømme denne jenta til døden. Iran representerer verken muslimer eller islam.

Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
I shit on your religion and your way of living!
Islamistisk tankegang er så på trynet idiotisk at jeg ikke kan få uttrykt meg klart nok.
Vis hele sitatet...
De i Irans "way of living" er ikke islamistisk tankegang, heller ti-kr-budsjett-misbruke-ting-fra-religion-for-å-fremstå-gudevalgt-tankegang. Deres religion er vel shia-Islam. Jeg er ingen ekspert i shia-lovgiving, men jeg antar at de også har unntak for mentalt forstyrrede (nærmest en selvfølge). At muslimer ikke følger Islam, er ikke noe nytt. Vil man kritisere religionen, nytter det ikke å peke på dens etterfølgere, når de ikke følger den rett.

På toppen av det hele: prostitusjonen ble utført for å motvirke fattigdom i familien: igjen er det unntak i sharia for en slik situasjon. Umar (ra), den andre kalifen til muslimene, var "rettledet" (han hadde en rett forståelse av Islam), og han straffet ikke tyver i riket, da det var fattigdom, og noen måtte stjele for å overleve.

Som det har blitt sagt av mange før meg, muslimske lærde og ikke-lærde: Det fins ingen land i verden i dag med sharia (Islam i praksis). Vi har Iran og Saui-Arabia med noen av hududstraffene UTEN at forutsetningene for bruken av dem (stilt av sharia) er oppfylt.

Det fins idioter, tufser, og annet pakk overalt, hva media serverer, representerer ikke nødvendigvis de rette forholdene.
Det er jo helt sykt hadde man vært utro hær i landet ville man bare ikke stolt på hverandre mer men i Iran dras til og med retten inn i det hele og de dømmes til døden. Jeg sier det bare... Av den delen i verden som er skadet i hodet ligger meste parten nede i landene der:/
Hva kann man si? Hva får folk til å henrette noen på grunnlag av noe slikt, uavhengig av mental tilstand eller alder?
Skal ikke hetse religionen deres, men det er for dumt at en religion skal også styre et land. Man ser jo bare hvordan det går.
Opprinnelig postet av Tommen
Det er jo helt sykt hadde man vært utro hær i landet ville man bare ikke stolt på hverandre mer men i Iran dras til og med retten inn i det hele og de dømmes til døden.
Vis hele sitatet...
Det er ikke til å sammenligne hvordan det var om vi hadde hatt samme straffer her. Det er jo forutsatt at folka som skal dømmes etter den, er muslimer, som anser slikt for ulovlig, og en stor synd. Norges/Oslos befolkning har en helt annen mentalitet, så det hadde absolutt ikke gått an. Lovene gjelder ikke for ikke-muslimer; en kristen skal i teorien ha lov til å drikke vin i kirka om man vil, i teorien i en islamsk stat (men det fins altså ikke i dag).
Opprinnelig postet av A_O-MoP
Hva kann man si? Hva får folk til å henrette noen på grunnlag av noe slikt, uavhengig av mental tilstand eller alder?
Skal ikke hetse religionen deres, men det er for dumt at en religion skal også styre et land. Man ser jo bare hvordan det går.
Vis hele sitatet...
Henrettelse/dødsdom er en sak for seg selv. For/imot - jeg respekterer begge, men for-siden må ha null tvil whatsoever før de kan ta i bruk (jfr. sharia hvor man må ha 4 vitner [hvor ofte ser fire personer to stk som gjør bang-bang-shishkabob?]), så det skal være ganske så sjelden en gang det blir tatt i bruk. Under Mohammads (fvmh) tid (han var muslimenes leder i ca 23 år) ble det utført på to muslimske kvinner og en mann, og en jødisk mann og kvinne. Så det var sjeldent det ble tatt og i bruk og slik skal det være. Og nei, man ser ikke hvordan det går. Pakistan, Irak, Iran, Saudi-Arabia blir jo ikke styrt av religionen. Eksempler på stater som har vært styrt av religionen er det Ottomanske riket (det første er jeg sikker på, det andre vet jeg ikke med) og de fire første kalifatene, pluss kanskje noen i dagens India/Pakistan og Spania og Nord-Afrika. Etter min kunnskap var det helt OK å leve i disse tilstandene, uten å ha personlig erfaring.
Jeg lurer på en ting... Viss en kvinne med mental tilstand som en åtteåring kan dømmes til døden for prostitusjon, hva skjer da med de som var (i mangelen på et bedre begrep) "kundene" hennes? Vil disse også få dødsstraff? Eller går de fri?
De går nok helt sikkert fri. Sikker er jeg ikke.
Om dette er tilfellet er det noe Insaniac synes er greit?
Bare virker som om du ikke har noe problem med lovene der nede...
Oppdatering og kommentar fra den Iranske ambasaden:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/12/21/418186.html

De påstår dommen enda ikke er avgjort, og at reaksjonen til amnesty er "underlig". Videre hintes det til at det er "andre krefter" bak, som ønsker å skade forholdet mellom Norge og Iran. Sjølv syns eg desse påstandene var meir merkelig en reaksjonen fra Amnesty og det norske folk...

Sitat fra Dagbladet:
Ifølge ambassaden vil det norske folk selv finne ut av påstandene i Leyla-saken er grunnløse, og at slike saker i Iran «vil bygges på loven og menneskerettigheter»
Vis hele sitatet...
Vi får virkelig håpe dette blir tilfellet.
herregud folkens... at dere i HELE tatt sammenligner USA og Iransk hennrettelse blir for dumt..... Dere kan ikke si at det ikke er forskjell på utroskap og evt drap som "fangene" i usa gjorde? sier IKKE at USA ikke gjør feil, det gjør de sikkert... Men ikke sammenlign, dette pga det amrikanske systemet ikke er bygget på en tro om at utroskap skal behandles med henrettelse.. Vesentlig forskjell her..

Og en annen ting, hvorfor trekkes usa fram vær gang det er en diskusjon? Hvorfor ikke tenke på ditt eget land, som har hatt 16 år gamle gutter i varetekt i over et halvt år uten nå form for rettsak?
Klarer dere ikke å trekke fram noe annet?

Poenget mitt er at det blitt så lett å gi usa skylden for alt nå til dags. Er det krig en plass og usa bidrar, klager folk på at de blander seg i krigen. " det er ikke deres krig, tenk på dere selv og hold dere unna" sier folk.. Deltar de ikke i krigen sier man det motsatte, man klager over at de ikke bryr seg og tenker kun på seg selv...

USA har blitt et land man gir skylden hvis det er noe man ikke er fornøyd med. Skjerp dere sier jeg bare.......
Dalla: Har du i det hele tatt lest tråden? Det ble bare påpekt at Islam ikke nødvendigvis var grunnen til at det skjedde, og ja, det at USA henretter massevis er nok ganske relevant når alle plutselig engasjerer seg for å redde denne jenta. Det er du som prøver å gjøre dette til en USA-debatt ved å dra fram det med krigføring som et moment.
orker ikke svare engang IvIoyner, synes du tenker alt for kort... men greit, skal ikke dra ut dette lengere. Burde vell startet en annen tråd...

!!!!
Dalla: Det at man sammenlignet med USA i denne tråden har ikke noe med et universalt USA-hat blandt mange av forumets medlemmer å gjøre, men rett og slett det at USA er et (hovedsaklig) kristent land som dømmer barn og tilbakestående til døden, akkurat som muslimske Iran. Derfor var det bare et godt eksempel på at dette ikke var religionsbestemt, og at vi derfor kunne holde useriøs religionssynsing og flaming ute av tråden.

Insaniac pekte forresten på noen viktige poenger i denne sammenhengen, synes jeg.
Opprinnelig postet av Psy_Illusion
Jeg lurer på en ting... Viss en kvinne med mental tilstand som en åtteåring kan dømmes til døden for prostitusjon, hva skjer da med de som var (i mangelen på et bedre begrep) "kundene" hennes? Vil disse også få dødsstraff? Eller går de fri?
Vis hele sitatet...
I sharia skulle kundene straffes, jenta skulle fått hjelp for sine mentale lidelser. I Iran hadde det ikke sjokkert meg om alle kundene hadd gått fri og jenta steinet.

Opprinnelig postet av A_O-MoP
De går nok helt sikkert fri. Sikker er jeg ikke.
Om dette er tilfellet er det noe Insaniac synes er greit?
Bare virker som om du ikke har noe problem med lovene der nede...
Vis hele sitatet...
GREIT??!! Tru'kke det, as! Hvis du leser det jeg har skrevet i denne tråden, kommer det kanskje frem at jeg har kritisert Iran og lovgivningen der, i og med at den utgir seg for å være islamsk, uten at den er det. Om jeg syns det hadde vært greit om en jente som ikke fortjener straffen blir straffet, og de som fortjener straff slipper unna, ble det spurt. Jeg må si jeg ble litt sjokka da jeg så at det antas at jeg hadde syntes det er greit. Islam har ikke plass for slikt. Det er stikk i strid med Islam. Så: nei, langt i fra greit. Islam inkluderer å bekjempe slik (unnskyld uttrykket) fanden-i-voldsk urettferdighet. Har ikke problem med lovene der? Oi da, jeg har jo ikke gjort annet enn å kritisere dem. Tvert imot, broder, tvert imot. Jeg hadde ikke syntes noe slikt er greit.

Jeg kan ordlegge meg klarere, for å unngå flere major misforståelser: Slik praksis er ikke Islam eller sharia, jeg tar avstand fra det, det der er i strid med Islams sharia, jeg syns det er rett og slett patetisk, det de driver med. Jenta skal ikke ha straff, kundene skal ha straff, alt annet vil være i strid med Islam.
Opprinnelig postet av Dalla
orker ikke svare engang IvIoyner, synes du tenker alt for kort... men greit, skal ikke dra ut dette lengere. Burde vell startet en annen tråd...

!!!!
Vis hele sitatet...
Uhm, hvordan tenker jeg alt for kort? Ikke bruk mer enn ett utropstegn, hvis jeg skal flisespikke.
Du er min venn
niigu's Avatar
Opprinnelig skrevet av Fish:
kjønner ikke hva som feiler folk der nede!
folk er gale ass!!!
Vis hele sitatet...
Ja, kjitt heller.

Offentlig henging anser jeg som barbarisk og urettferdig. I tillegg til at man blir uskyldig (i dette tilfellet) dømt til døden blir man offentlig hengt, på en bedriten måte som ingen ville ønsket det. Et pluss er jo at hele verden vil se dette og eventuelt støtte Amnesty mer, og diverse andre organisasjoner mer. Jeg gir min videre støtte til Amnesty for at de tappert kjemper for alles menneskerettigheter, uansett hvor.
snart er fredsarbeidet i afganistan og kanskje i irak også ferdig, da nå vi finne et nytt land å skape fred i. ganske sikker på at vi må sende norske soldater for å presse iran om ikke så mange år
Opprinnelig postet av niigu
Offentlig henging anser jeg som barbarisk og urettferdig
Vis hele sitatet...

er det så ille da? hva med å få høyspennt gjennom hodet? mange land, og folk ellers, hugger eller skjærer hodet av folk. det er bare litt ekkelt. henging er bedre enn steining, strøm og kniven vil jeg påstå