Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 588
Mornsann.

I jobbsammenheng skal jeg logge visse hendelser på et par pcer i windows 2000.

Det er jeg på jakt etter og finne ut er på hvilket tidspunkt bakgrunn/screensaver ble skiftet på. Pcene er nemlig delt mellom flere som jobber skift, så jeg må finne ut når noen driver og endre på dem. (Det er jo sladre mentalitet på og si ifra)

Jeg har eksperimentert litt med det nå, og kommet fram til BPK keylogger med logging på vinduet med tittelen "Egenskaper for skjerm" og "Display Properties". Dette er dog en unødvendlig kompleks og lisensiert løsning.

Er det noen som vet om noen lettere måte? evt har en kodesnutt eller noe som kan brukes?

Alle ordentlige tips mottas med takk.

Edit: Skulle gjerne ha endret emnetittel til "Logging av spesifikke endringer(scrnsaver ol.)"
Sist endret av MagicalTrevor; 28. februar 2008 kl. 13:14.
Sikkerhetsklarert
Du har veldig mange muligheter innebygget i auditing i windows, hvis disse maskinene står i et domene. Men hadde de stått i et domene regner jeg med at du hadde hindret tilgang til å endre på bakgrunn/screensaver via grouppolicy...
Everyone loves
MagicalTrevor's Avatar
Trådstarter
Sperret de for endring har vi gjort, og fjernet. Da man ønsker og få bukt med problemet(Sjikanering). Vi vil vite hvem som har gjort det, ikke fjerne muligheten.

De er som sagt ikke i noe domene. kan også nevne at Prorat ikke er et alternativ da vi ikke har en klient på samme nett og overvåke med.
perfect keylogger og kun logge screenshots med timestamp?
Everyone loves
MagicalTrevor's Avatar
Trådstarter
Tanken var Perfect Keylogger med screenshots og timestamp når Display Properties ble åpnet, men usikker hvordan dette går i praksis. Er på jakt etter et alternativ til perfect keylogger, (Pga den er lisensiert)