Sitat av
morgenstern
Dette blir for dumt. Er for legalisering av Cannabis. Men det får da være grenser. Du skriver at det burde være opp til hver enkelt hvilket rusmiddel man ønsker og putte i kroppen. Tror du dette virkelig er veien og gå?
Jeg mener ikke at det skal være fritt fram for å selge hva som helst hvor som helst, men jeg mener at å forby eller straffe alle som ruser seg på noe annet enn alkohol, er feil vei å gå.
Brukere og missbrukere burde ikke straffes, så om cannabis ble legalisert/avkriminalisert, tror jeg de syntetiske stoffene ville blitt mindre interessante, både for brukere og selgere av syntetiske stoffer.
Jeg synes ikke den utviklingen vi nå ser er positiv, tvert imot, men jeg tror ikke løsningen er å forby stoffene, det vil bare gjøre de mer gunstig å selge syntetiske stoffer på et illegalt marked, i og med at prisen vil stige. Og sammenlignet med cannabis, er risikoen minimal når det kommer til innføring, selv om det er aldri så forbudt, tatt i betraktning hvor liten mengde man trenger i forhold.
Sitat av morgenstern
Heroin, Kola, Mdma osv osv bør bli lovlig, fordi folk burde vite sitt eget beste.
Om man virkelig vil ha tak i slike stoffer, ja da får man tak i det, kanskje ikke overalt, men å få tak i foreksempel kokain i Oslo området, er for tiden latterlig enkelt.
Så å gi folk tilstrekkelig og riktig informasjon i tillegg til å avkriminalisere bruk av samtlige stoffer, i kombinasjon med en legalisering av cannabis, tror jeg er veien å gå. Gratis heroin til de som allerede har havnet i den uheldige situasjonen det må være å være sprøytenarkoman, er et annet alternativ jeg mener burde ses på som et reelt alternativ.
Sitat av morgenstern
Det finnes alltid rom for forbedring, men synes at politikerne generelt gjør en god jobb når det kommer til rusproblematikken.
På hvilken måte da?
Sitat av morgenstern
Anyways, det jeg vil frem til er at det er høl i hodet og legalisere noe så skittent som syntetisk cannabis
Nå er det vel egentlig ikke snakk om legalisere syntetisk cannabis, men heller å la være å forby. For slik jeg ser det, vil et forbud bare føre til at stadig nye stoffer dukker opp, samt at de som blir forbudt plutselig får en prisøkning som gjør det enda mer lønnsomt å selge, og hva er så positivt med det?
Sitat av morgenstern
Derfor synes jeg vi heller skal fokusere på legalisering av "ekte" hasj
Akkurat det er jeg veldig ening i, men synes fortsatt ikke at det å forby alt som er farlig er veien å gå, uansett hvordan man vrir og vender på det.
Sitat av morgenstern
det og i det hele tatt foreslå legalisering av slike stoffer som denne tråden handler om er utrolig korttenkt.
Det er som sagt ikke det det er snakk om, men å ikke forby alt som noen mener er farlig.
Om noen på død og liv ønsker å være prøvekaniner for nye stoffer i et kynisk marked, la de være det, så lenge de har blitt skikkelig informert på forhånd.
Hva ville du valgt (tror forøvrig jeg kan gjette meg til hva du vil svare)?
Et stoff med lange tradisjoner og veldokumenterte langtidsvirkninger, eller et helt nytt stoff som man vet svært lite om?
Jeg tror at dette for de fleste er et enkelt valg.
Sist endret av Veggen; 4. desember 2011 kl. 03:11.