Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1762
hvordan er det å "bølleringe" med skype? jeg har sånn abonomang på min skype account å når jeg ringer noen står det ikke "skjuklt nummer" som om jeg skulle ringt fra en vandlig mobil telefon men "ukjent nummer" eller noe isteden. er ikke helt sikkert husker ikke helt men hvordan er det å lage falske samtaler med andre som feks svindling eller gi falske opplysninger til politiet eller noe sånt, bare eksempler alstå. kan noen finne ut fra hvilken skype account jeg ringte fra og indifisere meg? la oss si jeg tok med en laptop et sted å logga meg på et åpent trådløst nettverk og brukte en helt random skype account jeg egentlig ikke bruker til vandlig men som var betalt med mitt kredittkort?
"betalt med mitt kredittkort"
Der tror jeg du har vinneren. Så kan du gjette.
Selvfølgelig kommer det an på hvem du har ringt om om hva, men tror nok Skype har logger som politiet kan få innsyn i om de får en rettskjennelse.
jeg mener liksom hva som helst, om jeg har ringt noen om bla. drap,narkotika,rans, div planlegging eller hva som helst. bare for å sette et eksempel, har noen hørt om at noen har blitt spora opp på denne måten på skype før?
Sitat av desobeissane Vis innlegg
kan noen finne ut fra hvilken skype account jeg ringte fra og indifisere meg?
Vis hele sitatet...
Ja. Der har du flere ting du kan identifiseres via. F.eks din ip-adresse, dine kredittkortdata og din profil. Ikke spesielt vanskelig å finne frem til deg dersom du ikke allerede har tatt dine forhåndsregler.

Husk også at det ikke er noe galt i å rekke opp hånda og spørre læreren om ekstra norsktimer.
Skype krypterer vel all trafikken sin, om jeg ikke tar helt feil har aldri hørt om noen som har blitt "tatt" pga av skype før ihvertfall
Så oppskriften er kjøpe abonnent med Paypal/Spendon og bruke en kafe sitt trådløse nettverk?
Har du tenkt til å ringe noen og true de på livet eller? :P
bølleringing er jo mer uskyldig morro, og du trenger egentlig ikke å gå til enden av verden
for å beskytte deg fra politiet om du skal "bølleringe" ^^
Hvis du er så stressa for å bli tatt kan du ta på deg en hettegenser og en caps for så å ringe fra en telefonkiosk. Da tror jeg du er ganske safe
Sitat av T.J Vis innlegg
Skype krypterer vel all trafikken sin, om jeg ikke tar helt feil
Vis hele sitatet...
Ja, men politiet kan fortsatt kreve å få utleverte informasjon fra dem om de skulle trenge det.