Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 399
Hei.

Jeg kjøpte nylig en HP 2133 ultramobile laptop fra USA. PCen kommer orginalt med Linux, så jeg vil gjerne legge inn norsk windows xp på den. Jeg trodde ikke dette ville være noe problem, men det viste seg å være mye vanskligere enn forventet.

Når jeg starter opp maskinen velger jeg å boote fra DVD-rom (ekstern- laptop har ingen cd-rom), men da virker det som om PCen henger seg opp- det står kun en liten hvit strek å blinker i venstre hjørne. Dette fører til at jeg må restarte PCen selv.

Jeg tenkte at det muligens var DVD-spilleren det var noe feil med, så jeg laget en .iso fil av windows å la den inn på minnepenn og minnebrikke. Jeg fikk samme feilen med minnekortet, mens jeg med minnepennen fikk beskjeden:"Error loading operating system".

Jeg kan ikke finne på flere muligheter selv, så det hadde vært flott om dere kom med noen innspill.
Jeg har ikke vært i bios å stilt på noe, da jeg ikke vet hvordan jeg kommer inn i bios på denne maskinen.- men jeg tror neppe det er problemet, ettersom jeg kan velge hva jeg vil boote fra ved å trykke F9.

På forhånd takk for svar
Her er det noen saker og ting du kan prøve ut: LINK
Trådstarter
2 0
Takk for svar. Veiledningen der avhenger av at jeg får bootet windows-cden/ .iso filen. Det er det som er mitt problem.